فعالیت‌های ۸ مارس: آزادی با پیشگامی زنان حاصل خواهد شد

در چارچوب فعالیت‌ها ‌به مناسبت ۸ مارس، زنان در چندین شهر جمع شدند و اعلام نمودند: «آزادی با پیشگامی زنان حاصل خواهد شد» و همچنین انزوای امرالی را محکوم کردند.

وان

در وان انجمن حمایت و کمک به خانواده‌هایی که بستگان خود را در مهد تمدن‌ها از دست داده‌اند (مِبیا-دَر) در چارچوب فعالیت‌های ۸ مارس بر مزار زنانی که در مبارزات برای زنان جان‌باخته‌اند، حاضر شدند. در آرامستان ینیما‌حاله، همراه خانم کایا ریاست مشترک مبیا-دَر، اعضای جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ)، نامزد ریاست مشترک شهرداری از حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی)، مدیران دَم پارتی در منطقه و چندین زن دیگر حضور داشتند.

خانم کایا خاطرنشان کرد تا دست‌یابی به کوردستانی آزاد، مبارزه ادامه خواهد یافت و انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد و گفت: «انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد، انزوا علیه زنان و‌ جوانان است. سبب قتل زنان، انزواست. هرگاه زنان آزاد شدند، آن‌گاه همه چیز آزاد خواهد شد. آزادی با پیشگامی زنان حاصل خواهد شد.»

استانبول

در مرکز فرهنگی مزوپوتامیا در بیگلو، ‘نمایشگاه امید’ برای عکس زنان افتتاح شد. چندین زن و مرال دنیش بشتاش نامزد ریاست مشترک شهرداری کلان‌شهر استانبول در این نمایشگاه شرکت کردند.

آمد

انجمن روزنامه‌نگاران زن مزوپوتامیا (م‌ک‌گ) در چارچوب فعالیت‌های ۸ مارس برای روزنامه‌نگاران ‌زندانی، کارت‌پستال و کتاب ارسال کردند. ریاست مشترک م‌ک‌گ بر روی کارت‌پستال‌ها پیامی نوشت.

شرناخ

انجمن ادبیات، فرهنگ و هنر زنان (کاسد‌) و ت‌ژ‌آ در چارچوب فعالیت‌ها برای ۸ مارس در شهرک بسپین در منطقه‌ی سلوپی شرناخ مراسمی را برای زنان برگزار کردند.

آدانا

پلتفرم زنان آدانا در مقابل (PTT) جمهوری سابق بیانیه‌ای مطبوعاتی را ارائه کرد و سپس برای زندانیان کارت‌‌پستال حمایتی ارسال کردند. فراخوانی برای شرکت در راهپیمایی ۹ مارس از پل قاسم گولک تا میدان اوگور مومجو انجام شد. زنان پس از این مراسم برای زنان زندانی کارت‌پستال حمایتی ارسال کردند.