کنش‌های ۸ مارس: نسل‌کشی زنان و انزوا محکوم شدند

در کنش‌های ۸ مارس در چند شهر، نسل‌کشی زنان و انزوا محکوم شدند و به مقاومت زندانیان درود فرستاده شد.

۸ مارس روز جهانی زنان نزدیک است، در چارچوب روز جهانی زنان در چندین شهر تجمع و راهپیمایی انجام شد.

روحا

پلتفرم زنان روحا در چارچوب کنش‌های ۸ مارس برای زنان زندانی کارت‌پستال حمایتی ارسال کردند. برای این منظور در ساختمان انجمن حقوقدانان برای آزادی جمع شدند.

عادله فیدان فعال جنبش زنان آزاد (ت‌‌ژ‌آ) در این کنش به سخنرانی پرداخت و گفت: «۸ مارس روز جهانی زنان مبارک باد» سپس زنان برای زندانیان کارت‌پستال ارسال کردند.

سریکانی

در منطقه‌ی سریکانی واقع در روحا، زنان برای زندانیان کارت‌پستال ارسال کردند. رحشان‌ یازار نامزد ریاست مشترک شهرداری سریکانی گفت: «در این مبارزه زنان کورد پیشگام هستند، باوجود تمامی فشارها و دستگیری و زندانی شدن‌ها، دست از مبارزه برنمی‌دارند، ۸ مارس بر تمامی زنان مبارک باد.»

وان

در منطقه‌ی پایزآوا در وان به مناسبت ۸ مارس، تجمعی برگزار شد.

نازلیهان شدال‌ نامزد ریاست شهرداری کلان‌شهر وان گفت: «این مبارزه به نمونه‌ای‌ برای تمامی زنان جهان تبدیل شده است، قول می‌دهیم‌ فلسفه‌ی ‘ژن، ژیان، آزادی’ را منتشر نماییم و مبارزه را گسترش دهیم. تا رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزاد نگردد، ما نیز نمی‌توانیم آزاد باشیم، مقاومت زنان در تمامی عرصه‌ها ادامه خواهد یافت.»

سپس در منطقه‌ی راه ابریشم ویدئویی در رابطه با مبارزات زنان به نمایش در آمد.

ایدر

ت‌ژ‌آ و مجلس زنان دَم پارتی در شهرک خوش‌خبر ایدر مراسمی برگزار کردند و به پایکوبی پرداختند و سپس اویا ملاگاز ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) شعبه‌ی ایدر گفت: «انزوای شدیدی علیه آقای اوجالان و خلق کورد وجود دارد. برای رفع انزوا در زندان‌ها، اعتصاب غذا ادامه دارد. همچنین مادران به تحصن برای عدالت ادامه می‌دهند.»

شرناخ 

کنش و راهپیمایی زنان در شرناخ با انجام مراسمی با پیشگامی ت‌ژ‌آ ادامه یافت.

بریوان کوتلو نامزد ریاست مشترک شهرداری شرناخ در این مراسم گفت: «ما زنان در ۳۱ مارس، پای صندوق‌های رای خواهیم رفت و به نسل‌کشی زنان و غارت طبیعت خواهیم گفت، بس است.»

جولمرگ

مجلس زنان دَم پارتی و ت‌ژ‌آ در منطقه‌ی چیله‌ نشست زنان را برگزار کرد، حمیرا آرموت ریاست مشترک دَم پارتی در این منطقه گفت: «در این انتخابات، مبارزاتمان را با پیروزی تاج‌گذاری خواهیم کرد.»

این نشست با پایکوبی و سردادن شعار «زنده باد مقاومت زنان» به پایان رسید.