فعالیت‌های مناسبتی ۲۵ نوامبر در شرناخ، ماردین و وان

در فعالیت‌هایی مناسبتی ۲۵ نوامبر در شرناخ، ماردین و وان صورت گرفت بر سیاست‌های ویژه‌ای که زنان را مورد هدف قرار می‌دهند توجه شد.

شرناخ

در بوتان، به مناسبت ۲۵ نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان ، زنان فعالیت‌های مبارزاتی خود را آغاز کردند. در منطقه‌ی قیله‌بان شرناخ با پیشگامی جنبش زنان آزاد (ت‌ژآ) نشست زنان برگزار شد. زیلان یامان‌، ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) شعبه‌ی شرناخ، بریوان کوتلو، ریاست شهرداری جزیر که به جای وی قیوم منصوب کرده‌اند، همچنین سازمان‌های حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (ه‌َدَپ) از شهرک‌های سگیرک، درحینه‌ و هیلال در این نشست حضور داشتند. نشست زنان با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به کسانی که در راه مبارزه برای احقاق دمکراسی جان‌باخته‌اند، آغاز گردید.

ماردین

پس از راهپیمایی که در منطقه‌ی دِریک برگزار شده بود، مولکیه اسمز ریاست شهرداری دِریک که به جای وی قیوم منصوب گردیده است، سخنرانی کرد و خاطر نشان کرد که قاتلین زنان از سوی دولت مورد محافظت قرار می‌گیرند. مولکیه اسمز اعلام نمود که آن‌ها مبارزه‌ی خود را علیه حملات متوقف نخواهند کرد و از خود دفاع کرده و خود را سازماندهی می‌کنند.

وان

جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) در چارچوب فعالیت‌های شهر وان، فعالیتی برگزار کردند. زاکیه کایا از مادران صلح در این فعالیت به سخنرانی پرداخت و خواستار پایان یافتن خشونت علیه زنان شد و به حملات علیه روژآوا اشاره کرد. زکیه کایا خاطر نشان کرد که مقاومت زنان کورد ادامه دارد و افزایش خشونت علیه زنان را محکوم کرد و اعلام نمود که به هیچ وجه از مبارزه‌ی خود دست برنخواهند داشت.