فراخوان همبستگی زنان اروپا برای شرکت در ۸ مارس

همبستگی زنان اروپا گفت: «این فراخوان ما با شور و شوق مبارزاتی ۸ مارس به همه زنان کوردستان و ترکیه است؛ بیایید در راهپیمایی‌ها و تجمعاتی که در ۸ و ۹ مارس در همه شهرها برگزار می‌شود شرکت کنیم. بیایید مبارزه زنان را سازماندهی کنیم.»

در بیانیه مکتوب «همبستگی زنان اروپا» آمده است: «برای نشان دادن چهره نامرئی کار و زحمات زنان در نظام فقر، تبعیض جنسیتی و نژادپرستی رو به افزایش و سرمایه‌داری، و برای برساختن زندگی آزاد در برابر استثمار کار و زحمات و جنگ، بیایید با هم راهپیمایی کنیم، رنگ‌هایمان را چند برابر کنیم و تفاوت‌هایمان را نشان دهیم.»

جملات زیر نیز در این بیانیه آمده است:

«زنان کارگران بافندگی را که برای رهایی زندگی تلاش کردند فراموش نکردند. زیرا آنها ۸ مارس را با کار زنان و اعتصاب زنان به ما هدیه دادند. اعتصاب زنان چشم‌انداز و رهنمود زنان شد. اعتصاب زنان ده‌ها هزار زن را علیه نابرابری دستمزد، حقوق سقط جنین و استثمار بدن متحد کرد!

امروز ۸ مارس جوهره‌اش را به مبارزه زنان می‌دهد و با عبور از مرزها، زنان را علیه نظام سرمایه‌داری متحد می‌سازد. ۸ مارس باید یک روز تعطیل رسمی باشد!

حالا نوبت ماست! به جنگ، نژادپرستی، شوونیسم، تبعیض جنسیتی، استثمار و مردسالاری اجازه داده نخواهد شد!

از فلسطین تا کوردستان، از آفریقا تا اروپا، از زندان‌ها تا اردوگاه‌های مهاجران، از کارخانه‌ها تا مدارس، به سازماندهی و مبارزه ادامه دهیم تا تمام بشریت از بردگی مدرن رهایی یابد!

این فراخوان ما با شور و شوق مبارزاتی ۸ مارس به همه زنان کوردستان و ترکیه است. در راهپیمایی‌ها و تجمعاتی که در ۸ و ۹ مارس در همه شهرها برگزار خواهند شد شرکت کنیم. بیایید مبارزه زنان را سازماندهی کنیم.

ما به زنانی که در هر کجا که هستند مبارزه می‌کنند درود می‌فرستیم! درود می‌فرستیم به زنان کوردستان و فلسطین که سال‌هاست در برابر اشغالگران مقاومت و مبارزه کرده‌اند! ما به زنان سیاسی که در زندان‌های سراسر جهان مقاومت می‌کنند، درود می‌فرستیم.»