فرماندهی ی‌ژ‌ش: ۸ مارس هویت مقاومت زنان است

ی‌ژ‌ش به مناسبت ۸ مارس یاد تمامی شهدای آزادی را گرامی داشت و اعلام کرد: «۸ مارس هویت مقاومت زنان است. ما به عنوان زنان ایزدی قول می‌دهیم‌ هر روز با پیشگامی زنان، مبارزات خود را گسترش دهیم.»

فرماندهی یگان‌های زنان شنگال (ی‌ژ‌ش) به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان کارگر و مبارز بیانیه‌ای منتشر کرد. فرماندهی ی‌ژ‌ش اعلام کرد: «زنان با دانشی که به دست می‌آورند، با احساس وجدانی‌ خود، با هوش خود، با جامعه‌پذیری‌ خود و با مبارزه‌ی بی‌نظیرشان، آینده‌ای آزاد را ایجاد می‌کنند و خواهند داشت.»

بیانیه‌ی ی‌ژ‌ش به شرح زیر می‌باشد:

«ابتدا ۸ مارس را به کسی که ما را از فرمان بزرگ نجات داد، راه آزادی را به ما نشان داد و روحیه‌ی مقاومت به ما عطا کرد، یعنی رهبر بشریت، رهبر آپو تبریک می‌گوییم. ما تمامی کسانی که به خاطر این‌که پیشگامی زنان پیروز شود، با روحیه‌ی‌ زن آزاد جنگیدند، در شخصیت لیلا، دوغا، آخین، سُرخین، آمارگی، فراسین، بریوان‌ها یاد تمامی شهدا را با ادای احترام گرامی می‌داریم. همچنین در سراسر جهان زنانی که برای آزادی مبارزه می‌کنند، به ویژه مادران مقاومت کننده‌ی ما، رفقای ما که در سنگرها که با روحیه‌ی‌ آپویی می‌جنگند، به تمامی رفقای خود تبریک می‌گوییم. مبارزه‌ای که کلارا‌ زتکین آغاز کرده است امروزه از طریق حزب زنان و ارتش زنان ادامه دارد، به تمامی جنبش آزادی‌خواهان زنان درود می‌فرستیم و این روز را به آنان تبریک می‌گوییم.

۸ مارس روز انقلاب و قیام زنان در برابر انواع خشونت، قتل، غارت، قاچاق و هرگونه بدرفتاری است. برای آزادی یک روز معنادار است. از روزی که اعلام شده تا به امروز، روز مقاومت بوده است. رهبر آپو با این پرسش که ‘چرا فقط یک روز برای زنان مشخص شده است، چرا هر روز به شکل و پیشگامی زنان نباشد؟’ این‌گونه چهره‌ی این روز را تغییر داده و معنای متفاوتی به این روز داده است. به ویژه از طریق پیشرفت کردن زنان، هر روز را به رنگ زنان آراسته و تمامی روزها را پر از فرهنگ مقاومت کرده است.

هنگامی که انسان به این روز می‌نگرد، جنبش‌های زنان با اراده، سازمان‌یافته، که می‌دانند چگونه از خود محافظت کنند و سبک مبارزه قوی و مستمر را تصور می‌کند. حقیقت زن که تاریخ حاکمیت را تغییر داد و تاریخ زن آزاده را نوشته است را به میان آورد. با این تحولات، دانش، اراده‌‌اش، احساسات او، اندیشه‌ی وی، زیبا شدن و اخلاق وی را دوباره طراحی و ساخته شده است. زنان با دانشی که به دست می‌آورند، با احساس وجدانی‌ خود، با هوش خود، با جامعه‌پذیری‌ خود و با مبارزه‌ی بی‌نظیرشان، آینده‌ای آزاد را ایجاد می‌کنند و خواهند داشت. حداقل زنانی که چشمان خود را به آزادی باز کرده‌اند، دیگر در برابر انواع وحشیگری‌ها درمانده نیستند. آن زنانی که فقط گریه می‌کنند، شکایت می‌کنند، فقط فریاد خود را به بعضی‌ها می‌رساند، منتظر است و هر بی عدالتی را به عنوان یک سرنوشت می‌پذیرند، دیگر باقی نمی‌ماند. این نیز به ما امید و ایمان می‌دهد.

امروز در هر گوشه‌ای از جهان نیز باشد، زنانی که ائتلاف آزادی را ایجاد کرده‌اند، به هم می‌رسند. این پیشرفت به همه‌ی‌ ما نیرو و روحیه می‌دهد. به خصوص که ۸ مارس هویت مقاومت زنان است، تمامی زنان آزادی‌خواه در این روز دور هم جمع می‌شوند. به همین دلیل صدای تمامی زنان با هم بلند می‌شود و یک صدا آزادی را فریاد می‌زنند. به همین منظور، ما زنان آزادی‌خواه با عزم مبارزه‌ای قوی‌تر از ۸ مارس امسال استقبال می‌‌کنیم.

ما به عنوان زنان ایزدی به ویژه در سال‌های اخیر به معنای این روز پی برده‌ایم و امروز با فرهنگ علم جنستی‌ و فرهنگ مقاومتی این روز را گرامی می‌داریم. اکنون آزادی برای ما از معنای بسیار مهمی برخوردار است. زیرا کسانی که جان خود را در راه آزادی دادند، معنای آزادی را بسیار بالا بردند. از این منظر بار دیگر در برابر کسانی که در راه آزادی به شهادت رسیدند، در مقابل آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم. آن‌هایی که در زندان‌ها، در قله‌های کوه‌ها، در مزارع، در کارخانه‌ها، در این خیابان‌ و محله، تمام مناطق را به عرصه‌های مقاومت تبدیل کرده‌اند، ما به فعالیت‌های گران‌بهایشان، به شجاعتشان درود می‌فرستیم. ما به عنوان زنان ایزدی، زنانی که در دفاع جوهری را بر عهده داریم، قول می‌دهیم که تمامی روزها را به روز پیشگامی زنان تبدیل کنیم و به امید این‌که بتوانیم در کنار رهبرمان زندگی نماییم، با تمام توانمان به مبارزه خواهیم پرداخت.»