گریلاهای یژا استار : رفیق سارا سنبل خط زن آزاد است

گریلاهای یژا استار گفتند: «امروز هزاران سارا برای آزادی رهبر آپو، برای کوردستان آزاد، در خط آزادی تا آخرین قطره خون خود می‌جنگند. رفیق سارا همیشه در قلب ما زنده است.»

گریلا‌های یژا استار برچم گَوَر و گلاویژ سقز در یازدهمین سالگرد شهادت سکینه جانسز (سارا) یاد وی را گرامی داشتند و در رابطه با مبارزات و موضع‌گیری آپویی شهید سارا با خبرگزاری فرات صحبت کردند.

گریلا برچم گَوَر سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: «ابتدا یاد رفیق سارا را گرامی می‌داریم و در مقابل او سر تعظیم فرود می‌آوریم . فرمانده پیشاهنگ ما رفیق سارا نماد بزرگ خط زن است. امروز با اراده، قدرت و باوری عمیق در این خط عمل می‌کنیم. بنابراین وقتی رفیق سارا را به یاد می‌آوریم، او به ما قدرت، روحیه، اراده و ایمان می‌دهد. زیرا وقتی به جایگاه رفیق سارا نگاه می‌کنیم، حضور او در جنبش در پیشاهنگی خط آزادی زنان دیده می‌شود. چیزی که بیشتر از هر چیز از وی به یاد داریم یک اراده و ایمان قوی است. اراده‌ی رفیق سارا برای ما نمونه است مخصوصاً در عرصه جنگ و مقاومت.»

امروز اگر قدم‌های بلندی برمی‌داریم، مبارزه و مقاومت بزرگی را انجام می‌دهیم، به دلیل میراثی است که رفیق سارا برای ما به جای گذاشته است. چون فرمانده پیشاهنگ رفیق سارا پیشاهنگ جنبش بود. او باعث شد جنبش ما سر پا بایستد. زیرا او زنی بود که به اطرافیانش نیرو و اراده و باور می‌بخشید. تا لحظه شهادت کارهای بسیار مهمی برای سازمان انجام می‌داد. برای ما سارا یک الهه، فرمانده جنگ ما، پیشاهنگ ما است.

رفیق سارا، رفیق روکن، رفیق آرین و ده‌ها رفیق دیگر فداکارانه به سوی دشمن رفتند و دشمن را شکست دادند. اکنون ده‌ها سارا وجود دارد. رفیق سارا نماد مقاومت ماست، نماد اراده، نماد قدرت و باور ما. رفیق سارا در سطح فرماندهی موضع‌گیریش، در سطح ایدئولوژی‌اش، در سطح رهبری، برای ما نمونه‌ است. امروز قدم‌های بلندی در مسیر او برمی‌داریم و به همین دلیل وقتی از رفیق سارا صحبت می‌کنیم، نیرو، شجاعت و اراده را به یاد می‌آوریم. یک بار دیگر در سالگرد شهادتش یاد او را گرامی می‌داریم و در مقابلش تعظیم می‌کنیم. برای اینکه لایق رفیق سارا باشیم باید به مبارز رهبری تبدیل شویم.

ما شخصیت‌هایی مانند رفیق سارا را برای خود نمونه قرار می‌دهیم. بر این اساس نیز در مقابل دشمن مقاومتی بی‌مانند انجام داده و گام‌های بلندی برمی‌داریم. مقاومت‌هایی که در خواکورک، زاپ، آواشین، متینا و گاره انجام می‌شود در راه و مسیر رفیق سارا انجام می‌گیرد. برای ما ضروری است که در این مقاومت شرکت کنیم و نقش و مسئولیتی را که بر دوش ما قرار می‌گیرد به عنوان خط رفیق سارا بر عهده بگیریم.»

گریلا گلاویژ سقز ابتدا یاد رفقا سارا، فیدان و لیلا را گرامی داشت و گفت: «در سالگرد سه شهید جاوید یاد همه شهدای انقلاب را گرامی می‌داریم. وقتی به جنبش پیوستیم با رفیق سارا آشنا شدیم. وقتی می‌گوییم رفیق سارا در خط یک زن آزاد جنگید، یادمان می‌آید که چگونه به عنوان یک زن آزاد زندگی کنیم، چگونه مبارزه کنیم و بجنگیم. رفیق سارا در برابر همه سختی‌ها هرگز تسلیم نشد. او همیشه برای ما نمونه است. ما هم سعی می‌کنیم راه رفیق سارا را ادامه دهیم. شاید رفیق سارا شهید شد اما امروز هزاران سارا مبارزه می‌کنند و می‌جنگند و سعی می‌کنند انتقام همه شهدا را بگیرند. آنها تا آخرین قطره خونشان برای آزادی رهبر آپو، برای کوردستان آزاد در خط آزادی می‌جنگند. رفیق سارا همیشه در قلب ما زندگی می‌کند و ما یاد او را زنده نگه می‌داریم.»