گریلاهای زن پیشاهنگان کار و مبارزه زنان علیه نظام سرمایه‌داری هستند

روزنامه‌نگار شاتو محمد اعلام کرد که زنان گریلا و زنان روژاوا پیشتاز کار و مبارزه زنان هستند و گفت: «زنان گریلا پیشاهنگان کار و مبارزه زنان علیه نظام سرمایه‌داری هستند.»

شاتو محمد روزنامه‌نگار ۸مارس را به همه زنان کورد تبریک گفته و اعلام کرد: «تاریخ خشونت علیه زنان فقط یک روز، یک ماه یا یک سال نیست، تاریخچه‌ای طولانی دارد و به زمان تأسیس ایده مردسالاری و دولت برمی‌گردد. زنان همیشه با این خشونت مبارزه کرده‌اند، اما نظام مردسالار نمی‌خواهد تغییری در خود ایجاد کند، به همین دلیل همیشه خشونت را گسترش می‌دهد و روش‌های خود را تغییر می‌دهد.»

شاتو محمد به میزان آگاهی زنان اشاره کرد و با بیان اینکه زنان تا حد زیادی آگاه هستند، سخنان خود را اینگونه ادامه داد: «زنان جنبش فمینیستی را برای مبارزه با نظام مردسالار تشکیل دادند، اما به دلیل نفوذ اندیشه نظام سرمایه‌داری، این جنبش باعث شد زنان در خدمت نظام سرمایه‌داری باشند. ریشه‌های ایده مردسالاری عمیق است، تاریخچه‌ای طولانی دارد.»

شاتو محمد در پایان سخنان خود با بیان این مطلب گفت: «زنان گریلا و زنان روژاوا در برابر همه موانع تفکر مردسالارانه می‌توانند به بهترین نحو با این نظام مبارزه کنند و الگوی زن آزاد را به عموم مردم نشان دهند. این روحیه به ما می‌گوید که این کار و مبارزه متوقف نمی‌شود، جلو می‌رود و جهانی می‌شود.»