گسترده‌ترین مبارزه به پیشاهنگی زنان انجام می‌شود

گریلاهای یژا استار فاراشین مشتنور و بسه آنوش ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش را به تمامی زنان جهان تبریک گفتند و ابراز کردند که امروز گسترده‌ترین مبارزه با پیشاهنگی زنان انجام می‌شود.

گریلاهای یژا استار فاراشین مشتنور و بسه آنوش به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش برای خبرگزاری فرات(ANF) سخنانی را ایراد کردند.

گریلاهای یژا استار فاراشین مشتنور در ابتدای سخنان خود، ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش را به تمامی زنان جهان تبریک گفت و ابراز داشت: «۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش که با مبارزه و هزینه‌های بسیار بدست آمده است. مبارزه زنان صدها سال است که ادامه دارد. امروز نیرویی که برای جامعه پیشاهنگی می‌کند زنان هستند. به همین دلیل بزرگترین مبارزه به پیشاهنگی زنان انجام می‌شود. زنان کورد به یمن فکر و فلسفه رهبر آپو به نیروی پیشاهنگ مبارزه تبدیل شدند.

زمانیکه به تاریخ می‌نگریم، می‌بینیم که تمامی اشغالگران در برابر نیروی زنان خوف در دل داشته‌اند. بدلیل اینکه آنانی که در جامعه انقلاب می‌کنند زنان هستند. دیگر زنان در برابر نیروی خود آگاه‌اند و حول آن حرکت می‌کنند. در سیستم مردسالار نیروی زنان هیچ انگاشته می‌شود. وقتیکه به زمان حال می‌نگریم می‌بینیم که زنان دستاوردهای بزرگی را بدست آورده‌اند و زنان روز به روز نیرومندتر شده‌اند. دشمنان به خصوص زنان جوان را هدف قرار می‌دهند. لازم است زنان جوان فریب حیله‌های سلطه‌گران و سیستم کاپیتالیست را نخورند و تحت تاثیر سیاست‌های جنگ ویژه قرار نگیرند و با پایبندی به فلسفه رهبر آپو نقش و وظایف پیشاهنگی خود را به جای آورند.

البته گریلاهای زن با عملیات‌های خود تاثیرات بزرگی بر این برهه بجای می‌گذارند. مبارزه و عملیات گریلاها به رغم شرایط سخت و دشوار بر جامعه تاثیرات بسیاری دارد. اشغالگران دربرابر عملیات‌های گریلا شکست خورده‌اند. ما می‌بینیم که زمانیکه اشغالگران نمی‌توانند مبارزان کوهستان‌های کوردستان را شکست دهند، سیاست‌های جنگ ویژه را به اجرا در می‌آورند. تلفات و صدمات وارده بر خود را پنهان می‌سازند و جامعه را فریب می‌دهند. 

مبارزه گریلا روز به روز گسترش می‌یابد، بدلیل اینکه هدف اساسی ما به یقین رساندن آزادی جسمانی رهبر آپو و رهایی کوردستان است. به خصوص برای اینکه جوانان دستاوردهای مهمی بدست آورند لازم است به عضویت نیروهای گریلا درآیند و خود را با فلسفه رهبر آپو در کوهستان‌های کوردستان پیشرفت دهند. لازم است زنان جوان بخوبی واقف باشند که سده ۲۱ سده‌ی زنان است و همه بخوبی میدانیم تا زمانیکه زنان آزاد نشوند جامعه نیز آزاد نخواهد شد.»

هرگز خاک خود را بدست اشغالگران نخواهیم داد

گریلای یژا استار بسه آنوش نیز خاطر نشان ساخت که مبارزه زنان با پیشگامی کلارا زتکین و روزا لوکزامبورگ آغاز شده و به روز ما رسیده و در رابطه با ۸ مارس بیان کرد:‌ «در ابتدا من تمامی شهدایی را که برای آزادی زنان جان خود را فدا نموده‌اند با احترام یاد می‌کنم. با مبارزه‌ای که سالهاست ادامه دارد زنان دیگر نیرومندتر و سازماندهی‌شده‌تر و داناتر هستند. زنان در سیستم مردسالارانه بسیار به درد آمدند. لازم است زنان در برابر سیستم مردسالارانه هرزمان متحدانه مقاومت کنند. رهبر آپو نیز برای اینکه زنان درکنار یکدیگر مقاومت کنند و داناتر شوند علم ژنئولوژی را ایجاد کرد.

حکومت فاشیست می‌خواهد حملات و قتل‌عام خود را بر ضد زنان ادامه دهد. ما به مثابه زنان لازم است که بر علیه این حملات خود را بیشتر سازماندهی کنیم و مقاومت نماییم. اگر ما در کنار یکدیگر مقاومت کنیم در تاریخ به نقشی مهم دست خواهیم یافت. ژنئولوژی نیز موردی خواهد بود که زنان را آگاه‌تر می‌کند.

عملیات‌های مناطق حفاظتی مدیا که با پیشاهنگی یژا استار انجام می‌شود به ما امید و روحیه‌ی بزرگی می‌بخشد. ما هرگز خاک خود را بدست اشغالگران نخواهیم داد.»