ه‌ب‌ده: هدف اساسی فاشیسم زنان هستند، همه را برای مبارزه‌ای متحدانه فرامی‌خوانیم

ه‌ب‌ده به مناسبت ۸ مارس بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد و گفت: «هدف اساسی فاشیسم زنان هستند، همه را برای مبارزه‌ای متحدانه فرامی‌خوانیم.مبارزه زنان مبارزه برعلیه فاشیسم است.»

کمیته اجرایی جنبش انقلابی متحد خلق‌ها (ک‌ب‌د‌ه) به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش، بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

محتوای این بیانیه به مشروح زیر است:

«ما ۸ مارس ۲۰۲۴ روز جهانی زنان زحمتکش را به همراه مبحث‌های جنگ امپریالیسم در عرصه بین‌المللی که روز به روز افزایش می‌یابند پیشوازی می‌کنیم. دولت‌های مرتجع قتل‌عام های ضدانسانی خود را ادامه می‌دهند. بدست دوئل فاشیست دهاهزار انسان کشته می‌شوند و دها هزار انسان با حملات آنان روبرو می‌شوند که می‌توان برای مثال‌های منطقه‌ای ‌آن به رژیم آذربایجان، صهیونیسم اسرائیل و فاشیسم ترکیه اشاره کرد. بدست آنان اشغالگری، حملات قتل عام کننده و کوچندگی اجباری، صورت داده می‌شود. به همراه حملات دستگیری زنان که دولت اشغالگر ترکیه عملی می‌سازد، بخصوص حملات قتل عام کننده برعلیه گریلاهای زن جنبش آزادی‌بخش ملت کورد را نیز به اجرا در می‌آورد. دولت ترکیه انقلاب روژاوا را به مثابه تهدیدی برای موجودیت خود می‌داند و این تنها به دستاوردهای ملت کورد مربوط نیست. در عین حال دولت اشغالگر ترکیه اراده‌ی زنانی که رنگ خود را در این انقلاب منعکس ساخته‌اند را برای خود به مثابه یک خطر بزرگ می‌پندارد. فاشیسم دولت ترک موجودیت خود را تنها براساس قتل عام زنان محافظت نمی‌کند. مبارزه برعلیه فاشیسم در عین حال مبارزه آزادی زنان است.»

«مبارزه زنان بنیاد مبارزه برعلیه فاشیسم است»

«مبارزه آزادی زنان یکی از بنیادهای مبارزه برعلیه فاشیسم است. زنان و هویت های جنسی فرودست برعلیه فقر، استثمار، قتل‌عام و تجاوزی که بر آنان تحمیل می‌شود مقاومت کرده و مبارزه می‌کنند. زنان از هرکسی بهتر برای شکست دادن چرخ‌های استثمار مقاومت می‌کنند و مبارزه خود را گسترش می‌بخشند. زنان در همه جا در شهرها و در کوهستان‌ها پرچم مبارزه انقلاب متحدانه را برافراشتند. برعلیه فشار و سرکوب‌های طبقاتی، جنسی و ملی، قتل نمودن زنان و هویت جنسی، آذار و اذیت و تعرض و خشونت سیستماتیک؛ فراخوان ۸ مارس فراخوان گسترش مبارزه انقلاب متحدانه است.»