«هدف جنگ ویژە، زنان است»

رئیس‌مشترک هَدَپ در نسیبین؛ شیندار آکنجی گفت: «دلیل افزایش حالت‌های تجاوز، توهین، دشنام و تن‌فروشی زنان در مَردین، پروسه جنگ ویژە است.»

شیندار آکنجی رئیس‌مشترک حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (هَدَپ) در منطقه نسیبین در استان مردین اظهار داشت که حملاتی که در چهارچوب پروسه جنگ ویژە انجام می‌گیرند، دو طرفه هستند. هم ضد جسم زنان و هم ضد فرهنگ و هؤیت زنان هستند.

فردی به نام ایوب.ک که در نسیبین به ۴ کودک تجاوز کرده بود، جلسه محاکمه‌اش در ۳۰ام اکتبر برگزار شد. پس از اعلام دو کودک دختر به معلمین خود مبنی بر تجاوز جنسی به آنان، پرونده تجاوز به کودکان پیگیری شد. همزمان با اظهارات این کودکان، تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته نیز وجود داشت و با وجود تمام این‌ها دادگاه دستور داد که ایوب.ک بدون بازداشت محاکمه شود!

شیندار آکنجی اعلام کرد که افزایش حالت‌های تجاوز جنسی توسط مقامات و افراد وابسته به حکومت را باید به‌عنوان بخشی از سیاست جنگ ویژە در این منطقه ارزیابی کرد و افزود: «مخصوصا پس از پروسه خودمدیریتی در نسیبین، حالت‌های تجاوز و تن‌فروشی در چهارچوب پروسه جنگ ویژە در این منطقه افزایش یافته است.» وی اظهار داشت: «این حملات دو جنبه دارد؛ هم در ضدیت با جسم زنان است و هم در ضدیت با فرهنگ و هؤیت زنان است. افراد مجرم می‌دانند که مشکل خاصی برایشان اتفاق نمی‌افتد و به‌آسانی خلاص می‌شوند، لذا بدون واهمه مرتکب جرائم می‌شوند. هنگام بازجویی مراتب وفاداری خود را کشور، ملت و پرچم ترکیه اعلام می‌کنند و در پی آن بدون مجازات، آزاد می‌شوند و حتی آنان را ترغیب می‌کنند.»

شیندار آکنجی اعلام کرد که اَعمال پروسه جنگ ویژە مطابق شرایط تغییر می‌کنند و تاکید نمود که پس از پروسه خودمدیریتی نسیبین در سال ۲۰۱۵، حملات دولت ترکیه به زنان افزایش چشمگیری یافته است.

وی عنوان کرد که در برابر این جنگ ویژە علیه زنان ساکت نخواهند نشست و اقدامات خود را تشدید خواهند نمود.