حمایت از زنان بلوچ که در برابر تروریسم دولتی پاکستان مقاومت می‌کنند

«شبکه زنان آینده را می‌بافند» به زنانی که علیه تروریسم دولتی پاکستان راهپیمایی کردند، درود فرستاد و گفت: «در قبال جنایات دولت پاکستان ما خواهان پاسخگویی و عدالت هستیم.»

«شبکه زنان آینده را می‌بافند» با بیانیه‌ای کتبی از راهپیمایی زنان بلوچ حمایت کرد تا به ظلم دولت پاکستان علیه مردم و زنان بلوچ و اقدامات آن در مجازات‌های بدون دادگاهی و ناپدید‌سازی‌های اجباری اعتراض کند.

در این بیانیه آمده است:

«ما به عنوان شبکه «زنانی که آینده را می‌بافند» همبستگی خود را با راهپیمایی طولانی بلوچ اعلام می‌کنیم.

زنان بلوچ با پیمودن بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر از تربت تا اسلام‌آباد، تظاهراتی تاریخی را علیه جنایات دولت پاکستان، از جمله ناپدیدسازی‌های قهری، مجازات‌های بدون دادگاهی و عملیات نظامی که هزاران نفر از مردم بلوچ را در معرض شرایط غیرقابل زندگی و خشونت قرار داده است، رهبری می‌کنند. ما همراه با مردم بلوچستان خواستار پایان دادن به آدم‌ربایی‌های دولتی، مجازات‌های بدون دادگاهی و عملیات ارتش علیه زنان بلوچ هستیم. ما از خواسته‌های راهپیمایی طولانی بلوچ‌ها، از جمله آزادی فوری کسانی که طی ناپدیدسازی‌های اجباری ناپدید گشته‌اند، حمایت می‌کنیم. اگر آنها در بازداشت کشته شوند، ما خواهان تحویل جنازه آنها به بستگانشان هستیم تا با عزت دفن شوند. ما خواستار لغو "جوخه‌های مرگ" و اداره مبارزه با تروریسم هستیم که خواهران بلوچ ما آنها را به عنوان جنایتکاران اصلی معرفی کرده‌اند. ما خواستار پایان دادن به قتل‌های تقلبی و توقف فوری حملات نظامی هستیم. در قبال جنایات دولت پاکستان ما خواهان پاسخگویی و عدالت هستیم.

ما طرفدار خواسته‌های مردم بلوچ هستیم

در نتیجه؛ ما اذعان داریم که ناپدیدسازی‌های اجباری، مجازات‌های بدون دادگاهی و عملیات ارتش همچنان ابزار مهم سرکوب دولتی علیه پشتوها، سندی‌ها، شیعیان، مهاجران و سایر گروه‌های به حاشیه رانده شده، از جمله مخالفان سیاسی مانند اعضای آخرین حزب حاکم در پاکستان است.

ما در کنار خواسته‌های زنان و مردم بلوچستان در مقاومت آنها در برابر سرکوب و تروریسم دولتی ایستاده‌ایم. ما به عنوان مردمی که مورد ظلم و ستم مشابهی از سوی دولت‌های خشن و مردسالار قرار گرفته‌ایم، در درد آنها شریک هستیم. برای ظهور جهانی زیست‌پذیر و عادلانه‌تر، حملات دولت به مردمی که ظلم و ستم آنها را در سراسر جهان به چالش می‌کشند باید پایان یابد.

ما در برابر فشار و حملات قوی‌تر هستیم

ما این اعلامیه همبستگی را برای خواهران و همرزمان بلوچ‌مان در مبارزه می‌فرستیم زیرا می‌دانیم که ظلم و مقاومت در همه جا به هم مرتبط است. از کوردستان تا بلوچستان، از فلسطین تا کشمیر، تا جنبش‌های بومی و ضد نژادپرستی در سراسر جهان، ما معتقدیم که تا زمانی که در کنار هم مبارزه کنیم قوی‌تر هستیم.

ما از جنبش‌های ضد برده‌داری، ضد نژادپرستی، ضد استعماری و ضد سرمایه‌داری در سراسر جهان به ویژه جنبش‌های زنان و فمینیستی می‌خواهیم که با رفیق و خواهران بلوچ‌مان در راهپیمایی‌ها و اعتراضاتشان که خواستار حذف ناپدیدسازی‌های قهری، مجازات‌های بدون دادگاهی و وحشیگری ارتش هستند، همبستگی نشان دهند.

زن، زندگی، آزادی!»