تصویر

حمایت گسترده زنان از کمپین آزادی

حمایت‌ها از کمپین جهانی «آزادی برای عبدالله اوجالان، حل سیاسی مسئله‌ی کورد» روز به روز در حال گسترش است. شمار زیادی از زنان روژهلات کوردستان، ایران و افغانستان نیز از این کمپین حمایت کرده و بر اهمیت آزادی جسمانی رهبر خلق کورد تاکید کردند.

از تاریخ ۱۰اکتبر ۲۰۲۳، کارزاری تحت نام «آزادی برای عبدالله اوجالان، حل سیاسی مسئله‌ی کورد» آغاز گردید، فعالین بسیاری از کشورهای مختلف در سطح جهان به این کمپین پیوستند. زنان بسیاری از اهمیت آزادی رهبرعبدالله اوجالان گفتند. هر روز که می‌گذشت، این کارزار با حمایت  و استقبالِ ویژه‌ای روبرو گردید و این حمایت‌ها تا به امروز نیز ادامه دارد.

*** ***

در ایران نیز، جامعه‌ی همیشه هشیار، سال‌هاست که با فکر و اندیشه‌ی رهبر اوجالان آشنایی داشته و در ادوار گوناگون، از رهبر خلق کورد عبدالله عبدالله اوجالان حمایت نموده‌اند، این بار نیز  در همین راستا نیز نزدیک به ۵۰ تن از فعالین زن از ملیت‌های مختلف در جغرافیای سیاسی ایران و همچنین افغانستان، در پیام‌های ویدیویی، به محکوم نمودن انزوای شدید بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تهاجماتِ دولتِ فاشیست ترکیه و آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان  تاکید داشته‌اند.

*** ***