هیئت بین‌المللی زنان با وکلای عبدالله اوجالان دیدار کردند

هیئت بین‌المللی زنان به دفتر حقوقی سده رفتند، انزوا و اعتصاب غذا مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.

هیئتی از زنان بین‌الملل متشکل از ۷ نفر و شامل وکیل و نمایند‌ه‌ی پارلمان، اکولوژیست و نمایند‌ه‌ی سازمان‌های مدنی وارد ترکیه شدند.

این هیئت به دفتر حقوقی سده رفتند و مورد استقبال راضیه اوزترک و ریزان ساریجا و ابراهیم بیلمز و عمران امکچی قرار گرفتند.

وکلای دفتر حقوقی سده، در رابطه با انزوای امرالی و دستورات اخیر درباره‌ی‌ ممنوع کردن دیدار وکلا و خانواده‌ها به این هیئت اطلاعاتی ارائه نمودند.

وکیل عمران امکچی گفت: «می‌خواهند از طریق سیاست انزوا اراده‌ی عبدالله اوجالان را بشکنند و وی را وادار نمایند از حقوق سیاسی خود دست بردارد و آن را به حقوق فردی کاهش دهند.»

وکیل ابراهیم بیلمز، اعلام کرد، خلق کورد عبدالله اوجالان را رهبر خود می‌دانند. به کارزارهای مختلف که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و سپس گفت: «بخش زیادی از خلق کورد به اوجالان باور دارند. دولت نیز از این موضوع آگاه است، به همین دلیل جلسات رسمی زیادی با وی انجام دادند. آقای اوجالان فرصت بزرگ و طلایی برای ترکیه و خاورمیانه است. از سال ۱۹۹۳ آقای اوجالان در تلاش است تا راه‌حلی‌ مسالمت‌آمیز را برای حل مسئله‌ی کورد بیابد و بارها آتش‌بس یک‌جانبه را اعلام نموده است. در عین حال آقای اوجالان یک فرد بسیار منطقی است. می‌داند که مسئله‌ی کورد پیچیده است و خاورمیانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با وجود تمامی شرایط انزوا، وی برای صلح و راه‌حل تلاش کرده است. خلق کورد پشت آقای اوجالان قرار هستند، موضع علیه آقای اوجالان علیه خلق کورد محسوب می‌شود. در ترکیه برای رفع انزوا و حل مسئله‌ی کورد اعتصاب غذا آغاز شده است. این وضعیت بر تردیدهای ما می‌افزاید. ما از آمدن این هیئت بسیار مسرور و شاد هستیم، می‌خواهیم افکار عمومی از انزوا مطلع گردند.»

وکیل ریزان ساریجا اعلام کرد، تردیدها درباره‌ی انزوا بسیار است و همچنین به نقش رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای راه‌حل سیاسی و آزادی زن اشاره کرد و گفت: «مبارزه‌ی بزرگی را انجام داد تا این‌که زن بتواند در شرایطی برابر به زندگی بپردازد. از همان ابتدا برای آزادی زن ارزش قائل بود و آن را در دستور کار خود قرار داد.»

وکیل راضیه اوزترک به پارادایم آزادیخواهی زن در نزد رهبر خلق کورد اشاره کرد و اعلام کرد: «آقای عبدالله اوجالان همیشه می‌خواست که زنان به عنوان پیشگام به ایفای نقش بپردازند و در کوردستان انقلاب ذهنی بزرگی را شکل داد.»

قرار است این هئیت به دیدارهای خود ادامه دهند.