حزب آزادی زنان کوردستان: معیار پیروزی ما فروپاشی فاشیسم و آزادی رهبر آپوست

شورای اجرایی پاژک به مناسبت سالگرد توطئه ٩ اکتبر در بیانیه‌ای اعلام کرد:"معیار پیروزی ما گسترش مبارزه برای فروپاشی حاکمیت فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ، فروپاشی فاشیم و آزادی فیزیکی رهبر آپو می‌باشد."

شورای اجرایی حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) به مناسبت سالگرد کودتای ٩ اکتبر ١٩٩٨ بیانیه‌ای منتشر کرد.

پاژک در آغاز بیانیه خود با اشاره به نقش رهبر کورد عبدالله اوجالان در نجات ملت کورد از نابودی، گسترش مبارزات آزادیخواهانه کوردستان و تعیین معیار آزادی زن به عنوان معیار اساسی انقلاب توطئه نیروهای هژمونگرای غربی را پاسخ به مبارزات رهبر آپو و همچنین اثباتگر هراس این نیروها از هویت آزاد خلق‌ها عنوان کرده است.

پاژک از ایالات متحده آمریکا به عنوان پیشاهنگ توطئه بین‌المللی نام برده و به نقش یونان، روسیه، ایتالیا و کنیا در توطئه اشاره کرده است.

شورای اجرایی پاژک در ادامه بیانیه خود به تداوم توطئه در ٩ اکتبر ٢٠١٩ در حمله اشغالگرانه به گری سپی و سریکانی و در ٩ اکتبر ٢٠٢٠ در توافقنامه ضد ایزدی هولیر-بغداد پرداخته است.

همچنین در بیانیه حزب آزادی زنان کوردستان آمده است:"همچون حزب آزادی زنان کوردستان معیار اساسی پیروزی ما، ارتقای مبارزه برای فروپاشی حاکمیت فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ، فروپاشی فاشیسم و تحقق آزادی فیزیکی رهبر آپو است. خط پیروزی ما این است. این پیروزی تنها راه آزادی زنان است. این پیروزی، یگانه شرط دستیابی به زندگی آزاد و معیارهای اخلاقیست."

پاژک در پایان عموم زنان، جوانان، خلق کورد، انقلابیون- سوسیالیست‌ها و دمکراسی‌خواهان، دوستان ملت کورد و خلق‌های دیگر جهان را فراخوانده است تا بر اساس کنفدرالیسم دمکراتیک جهانی زندگی نموده و با درپیش گرفتن موضعی اخلاقی مبارزات خود را برای درهم شکستن توطئه گسترش دهند.