جنبش انقلابی متحد زنان:سال ۲۰۲۴ را برای نظام مردسالار به زندان تبدیل می‌کنیم

شورای عمومی جنبش انقلابی متحد زنان با انتشار بیانیه‌ای با عنوان «در رکاب جاودانه‌ها، ژن ژیان آزادی»، گفت: « سال ۲۰۲۴ را برای نظام سلطه مردانه به زندان تبدیل خواهیم کرد».

شورای عمومی جنبش متحد انقلابی زنان (KBDH) بیانیه‌ای را در خصوص مبارزات سال ۲۰۲۳ و تصمیم سال ۲۰۲۴ منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«پس از بلایای طبیعی که با سیاست رانت دولتی، حملات اشغالگرانه ، خشونت علیه زنان و قتل‌عام تشدید شد، یک سال دیگر را برای التیام زخم‌هایمان پشت سر گذاشتیم. در سال جدید نیز با عزم راسخ از پرچم مبارزه‌ای که از جاودانه‌های خود دریافت کرده‌ایم، استقبال می‌کنیم.»

در این بیانیه همچنین اعلام شده است که مانند مبارزه برای هویت جنسیت تحت ستم و زنان فلسطینی که در برابر حملات نسل‌کشی صهیونیسم ایستادگی می‌کنند، آنها نیز به مبارزه خود برای آزادی در برابر سلطه و اشغال مردانه در هر عرصه‌ای ادامه می‌دهند.

شورای عمومی KBDH با بیان اینکه سال گذشته حملات دولتی علیه زنان و هویت‌های جنسیتی تحت ستم در ترکیه ادامه یافت، گفت: «همراه با سیاست‌های فشار، سرکوب و دستکاری، زنان و هویت جنسیتی تحت ستم در برابر انواع حملات در ترکیه مقاومت کردند.»

در ادامه این بیانیه اعلام شد که نه تنها در خاورمیانه، بلکه در سراسر جهان، زنان و هویت‌های جنسیتی تحت ستم در برابر خشونت دولت مردسالار در خیابان‌ها، میادین و دانشگاه‌ها مورد ظلم و ستم قرار گرفته است و گفت: «در درجه اول در کوردستان و سپس در ترکیه، در کوه‌ها، زندان‌ها ، خیابان‌ها علیه فاشیسم و ​​برتری مردانه این اراده مطرح شد. ما به عنوان جنبش متحد انقلابی زنان از این اراده استقبال می‌کنیم و مصمم هستیم سال ۲۰۲۴ را به سال زندان سیستم مسلط مردسالار تبدیل کنیم.»

در روزهای آغازین سال ۲۰۲۴، پرچمی را که از روزا لوکزامبورگ، مرال یاکار، لاله چولاک، سکینه جانسز ، فیدان دوغان ، لیلا شایلمز، سیوه دمیر، پاکیزه نیر، فاطما اویار و هزاران نفر از رفقای جاودانمان دریافت کردیم، با شعار «ژن ژیان آزادی» به اهتزاز در می‌آوریم. و از فلسطین تا کوردستان فریاد می‌زنیم: «بودیم، هستیم و خواهیم بود.»