جنبش زنان کورد اروپا: حمله در کرکوک علیه سازماندهی زنان انجام شد

جنبش زنان کورد اروپا (ت‌ژک-اروپا) قتل فریال خالد سیاستمدار کورد را محکوم کرد و اعلام نمود که این حمله علیه سازماندهی زنان انجام شده است.

جنبش زنان کورد اروپا (ت‌ژک-اروپا) بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد و گفت: «یک سیاستمدار کورد بار دیگر در کرکوک/باشور به ضرب گلوله کشته شد. این حمله در ادامه سایر ترورهای سیاسی توسط دولت ترکیه و نیروهای تروریستی آن انجام شد. این ترور یکی از نتایج سیاست‌های نسل‌کشی دولت ترکیه علیه کوردها است. قتل فریال سلیمان خالد حمله بزرگی علیه اراده همه زنان، سازماندهی و قدرت رهبری زنان در جامعه است.

اردوغان و متحدانش با هدف اشغالگری وارد باشور کوردستان شدند و می‌خواهند با حملات فاشیستی ترس ایجاد کنند. حکومت اقلیم کوردستان که به اردوغان و متحدانش فرصت داده بود، خیانت بزرگی را در حق مردم خود انجام می‌دهد. ناگیهان آکارسل در حمله‌ای مشابه یک سال پیش در سلیمانیه به قتل رسید، کاملاً واضح است که هیچ تفاوتی در این حملات وجود ندارد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اردوغان با حمله به روژاوا، بمباران مناطق غیرنظامی و هدف قرار دادن انبارها، مخازن آب، تاسیسات برق و انرژی دست به جنایت جنگی می‌زند. برای شکست دادن مردم و سلب فرصت‌های آنها از گسترش خشم و نفرت استفاده می‌کند و سعی در برهم زدن آرامش منطقه دارد. به همین دلیل است که مردم را از سرزمینشان بیرون می‌راند و می‌خواهد نقشه‌های نسل‌کشی را در آنجا پیاده کند. اما مردم روژاوا این نقشه‌ها را با شکست مواجه می‌کنند، مبارزه خود را تشدید می‌کنند و حتی بیشتر به دشمن پاسخ می‌دهند.

سازمان ملل باید به وظایف و مسئولیت‌های خود در برابر این جنایات جنگی دولت اشغالگر ترکیه عمل کند. در عین حال برای روشن شدن این ترورها که علیه کوردها در هر نقطه از جهان انجام می‌شود و برای آشکار شدن نیروهای انجام دهنده‌ی آنها، از نهادهای ذیربط می‌خواهیم که فورا به وظایف خود عمل کنند.»

در پایان بیانیه، جنبش زنان کورد اروپا (ت‌ژک-اروپا) وعده افزایش مبارزات را داد.