جشن بزرگداشت سالروز تاسیس کنگره استار در شهر سلیمانیه برگزار شد

نوزدهمین سالگرد تاسیس کنگره استار امروز در شهر سلیمانیه با برگزاری مراسمی جشن گرفته شد. روزا حسن نماینده کنگره استار در سخنرانی که در مراسم ایراد نمود و تاکید کرد که آنان به عنوان زن برای آزادی شهروندان و بە ویژه زنان، مبارزه و انقلاب کرده‌اند.

نوزدهمین سالگرد تأسیس کنگره استار امروز در سالن میلانو در شهر سلیمانیه باشور کوردستان با حضور زنان و فعالان سیاسی و مدنی از هر چهار بخش کوردستان در مراسمی شایسته جشن گرفته شد.

این مراسم با خوش آمد گویی به مهمانان و یک دقیقه سکوت برای روح شهدای راه آزادی آغاز شد.

سپس نوزدهمین سالگرد تاسیس کنگره استار با ایراد چند سخنرانی برگزار شد. در ادامه مراسم  روزا حسن نماینده کنگره استار در جمع حاضران به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به شناسایی دشمن تاکید کرد که آنان به عنوان زن برای آزادی شهروندان و بە ویژه زنان، مبارزه و انقلاب کرده‌اند و اطمینان داد که آنها راه خود را ادامه خواهند داد. وی سخنان خود را با سر دادن شعار "ژن، ژیان، ئازادی" به پایان رساند.

در ادامه مستندی در خصوص کار، مبارزات و فعالیت‌های کنگره استار تقدیم حاضران شد.

سپس شیراز حمو سخنگوی کنگره‌ی ستار با پخش فیلمی کوتاه برپایی این کنگره را به حاضرین تبریک گفت و بر حمایت خود از زنان تاکید کرد.

در ادامه جایزه کنگره استار توسط روزا حسن به کافیه سلیمانی، دبیر اتحادیه زنان اهدا شد.

شیما نبیل نماینده سازمان زنان آزادی‌خواه کوردستان (رژاک) نیز به نمایندگی از این سازمان، برپایی سالگرد کنگره استاره را تبریک گفتە و از برپاکنندگان این مراسم قدردانی نمود و سپس جایزه سازمان زنان آزادی‌خواه کوردستان را به خانم روزا حسن، نماینده کنگره استار اهدا کرد.

سپس نماینده‌ی ژنئولوژی در باشور کوردستان جایزه‌ی ژنئولوژی را به نماینده‌ی کنگره‌ی استار تقدیم کرد.

همچنین جنبش آزادی جامعه کوردستان و سازمان کارگری زنان کوردستان نیز به نوبه خود سالگرد تأسیس کنگره استار را تبریک گفتند.

در ادامه نویسنده و سیاستمدار معروف باشور کوردستان، محمد امین پنجوینی شعری را به کنگره استار و حضار در مجلس تقدیم کرد.

پس از آن، گروه دیلان و گروه رقص کودکان روژاوای کوردستان شادی خود را از برگزاری این مراسم با تقدیم رقص و آواز به سمع و بصر حضار رساندند.

در ادامه گروه رقص جوانان روژاوای کوردستان به اجرای چند رقص پرداختند.

همچنین جمعیت زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) نیز کنگره استار را تبریک گفت. پس از آن، هوال بانو، یکی از فعالان زن حاضر در مراسم با تقدیم سخنانی نوزدهمین سالگرد تأسیس این کنگره را به زنان، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و کنگره استاره تبریک گفت.

در نهایت گروه مزگین از روژاوای کوردستان به روی صحنه رفت و آهنگ‌ها و اشعاری را به همین مناسبت به حضار تقدیم نمودند.