کارگاه «ژن ژیان آزادی» در قامشلو

شورای زنان حزب اتحاد دموکراتیک کارگاه آموزشی « ژن ژیان آزادی» را در قامشلو برگزار کرد.

شورای زنان حزب اتحاد دموکراتیک در چارچوب مرحله چهارم کارزاری که با شعار «نه به کشتار زنان، ژن ژیان آزادی » کارگاه آموزشی با عنوان «در مفهوم فلسفه ژن ژیان آزادی » در سالن ستاد عمومی (پ ی د) در شهر قامشلو برگزار کرد.

در این کارگاه زنان روشنفکر و نویسنده، اعضای کنگره ستار و مجلس زنان حزب اتحاد دموکراتیک در شهر قامشلو حضور داشتند.

این کارگاه توسط سوسن یوسف، یکی از اعضای آکادمی ژنئولوژی مدیریت شد. سوسن خاطرنشان کرد که «ژن ژیان آزادی » معادله‌ای جادویی است که با ذهنیت استبدادی هر سه مفهوم از هم جدا شدند. بنابراین هر سه بی‌معنا شدند. این فلسفه باید توسط زنان به خوبی درک و تحلیل شود. وی گفت: «زن، زندگی است، زندگی نیز زن است، همه مفاهیم متعلق به طبیعت زنانه است. آزادی هم به مادر برمی‌گردد، اندیشه تعاون در جمع است. این بدان معناست که طبیعت با زن یکی شده است و الوهیت نمونه‌ای از آن است».

سوسن با اشاره به اینکه این شعار توسط رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ارائه شده است، گفت: «این شعار را او در ٨ مارس ٢٠١٣ داده و اکنون جهانی شده است، زمانی که خودش گفت کوردستان یک مرکز است، خطاب به زنان نیز ادامه داد. : «این قرن، قرن انقلاب زنان است، زنان باید تاریخ خود را بشناسند.» نمونه آن نیز ژینا امینی است که ثابت می‌کند نظام فعلی اجازه آزادی زنان را نمی‌دهد و با هدف قرار دادن زنان پیشاهنگ، سعی در جلوگیری از آزادی زنان دارد و با آزادی زنان، نظام آنها از بین خواهد رفت».

سوسن یوسف در ادامه سخنانش اظهار داشت که با تشکیل ارتش زنان در سال ۱۹۹۳، زنان پیشاهنگ جنبش آزادی با اندیشه عبدالله اوجالان، دارای میراثی شدند و اکنون نیز با فداکاری و مقاومت پیروزی را تضمین می‌کنند.

سپس فیلمی در مورد شعار «ژن ژیان آزادی » پخش شد. سپس شرکت کنندگان اظهار داشتند که فلسفه  «ژن ژیان آزادی» برای آنها دستاورد مهمی است، آنها خود را از ایده‌های مردسالارانه و جنسیت رها می‌کنند و از انقلاب زنان در روژاوا محافظت خواهند کرد.

آنها همچنین اعلام کردند که باید معنی واقعی «ژن ژیان آزادی » را درک کرده و محتوای آن را با مبارزه لبریز کنند. بنابراین، زنان باید جنسیت خود را بیشتر دوست داشته باشند، تغییری را که در حال حاضر به سمت آزادی ایجاد می‌شود، ادامه دهند.

زنان با سردادن شعارهای  «ژن ژیان آزادی» و  «زنده باد رهبر آپو» کارگاه را به پایان رساندند.