ک‌ب‌د‌ە: علیه خشونت مرد-دولت مقاومت کن و خود را سازماندهی کن

ک‌ب‌د‌ە خواستار سازماندهی و مقاومت در برابر خشونت مرد-دولت شد. اعلام کرده است: «ما تسلیم نمی‌شویم، سر خم نمی‌کنیم، ما به قدرت خود، قدرت زنان و هویت جنسیتی فرودستان ایمان داریم.»

شورای کل جنبش متحد انقلابی زنان (ک‌ب‌د‌ە) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «سیستم سرمایه‌داری-امپریالیستی مردسالار متکی به دولت است که مکانیزم سازمان‌یافته خشونت است و به این شکل به ستم‌گری ادامه می‌دهد. با افزایش استثمار نیروی کار و بدن، ستم دولت نیز افزایش می‌یابد. این خشونت علیه همه‌ی فرودستان است. طبقه ‌و‌ جنسیت و خلق‌های تحت سلطه با یک نسل‌کشی بزرگ روبرو هستند.»

در ادامه‌ی اطلاعیه ذکر شده است: «سیستم سرمایه‌داری برای حفظ و گسترش سیستم ستم‌گری خود دست به انواع جنگ می‌زند. بر اساس استراتژی تفرقه بیانداز و حکومت کن، خلق‌ها را دشمن خلق‌ها، جنسیت را دشمن جنسیت‌ها می‌کند.

همچنین خشونت، اشغال‌گری، غارت، قتل‌عام و نسل‌کشی را گسترش می‌دهد. همان‌طور که در نسبین، غزه، دِریک، قامیشلو، کوبانی شهرها را ویران شدند. در غزه، در آرتساخ، بار دیگر فلسطینی‌ها و ارامنه هدف قرار می‌گیرند و آواره می‌شوند.

ربع اول قرن ۲۱ در حال به پایان رسیدن است. در واقعیت جهان چندجانبه، رقابت برای هژمونی امپریالیستی بین آمریکا و چین/آمریکا و روسیه در بسیاری از زمینه‌ها به جنگ تغییر یافته است. ستم‌گری و جنگ و گرسنگی و فقر و مهاجرت و خشونت را بر ستمدیدگان تحمیل می‌کند. انسان‌ها، کودکان کشته می‌شوند.»

در ادامه‌ی این بیانیه به مبارزەی سازمان‌یافته در شهر و کوه‌، کارخانه‌، مدرسه و خیابان‌ها علیه این ظلم و ستم سیستم سرمایه‌داری با هژمونی مردانه اشاره شده و ذکر شده است: عنصر اصلی مبارزه کارگران، ستمدیدگان‌، زنان تحت ستم است.»

در این بیانیه اعلام شد که مبارزه برای برابری و آزادی زنان در روژآوا به یک انقلاب زنان تبدیل شد و راه را برای تبدیل شدن قرن ۲۱ به قرن انقلاب‌ زنان تبدیل شود. گفته شد: «در روژهلات/ایران، جنبش خلق و زنان با گفتن ‘ژن، ژیان، آزادی’ سعی می‌شود متوقف گردد. زنان را از جایگاه خود دور گردانند. در افغانستان زنان با مرتجعین سیاسی دینی و اسلامی طالبان در حال مبارزه هستند.»

در آمریکای لاتین، آسیا، آفریقا، اروپای شرقی و غربی، اعتصابات و تظاهرات علیه سیاست‌های سرمایه‌داری بر بدن زنان برگزار می‌شود. در برابر تلاش‌ها برای نابودی فلسطین، زنان از تمامی مذاهب، ملیت و سنین در اقصی نقاط جهان برای ‘فلسطینی آزاد از رودخانه تا دریا’ مقاومت می‌کنند. در ترکیه/کوردستان، زنان و هویت جنسیتی تحت سلطه‌ با اعتصاب، مقاومت و راهپیمایی علیه خشونت مردان و دولت قیام می‌کنند.

در پایان این بیانیه اعلام شده است که در برابر خشونت دولت مردسالار، تنها با تشکیلات قوی و مقاومتی متحد و راهبرد انقلاب زنان برای حیاتی آزاد و برابر و تقویت تشکل‌ها و سازمان‌ها‌یشان، می‌توانند سیستم مردسالاری را از بین ببرند.

در پایان این بیانیه فراخوانی صادر شد: «ما تسلیم نمی‌شویم، سر خم نمی‌کنیم، ما به قدرت خود، قدرت زنان و هویت جنسیتی فرودستان ایمان داریم.»