ک‌ب‌د‌ه برای گسترش قیام برضد کاپیتالیسم مردسالار فراخوانی داد

شورای کل ک‌ب‌د‌ه توجه‌ها را به قتل‌عام معدن ارزنگان و قتل‌عام علیه زنان معطوف نمود و برای گسترش قیام برضد کاپیتالیسم مردسالار فراخوانی داد.

در بیانیه‌ی شورای کل جنبش انقلابی زنان(ک‌ب‌د‌ه) اعلام شده٬ قتل‌عام معدنی که در ۱۳ فوریه در منطقه لجیک شهر ارزنگان اتفاق افتاده. سطحی نو از سیاست قتل‌عام فاشیستی آک‌پ – م‌ه‌پ که بر کارگران و زحمتکشان تحمیل می‌کند را نشان داد.

در بیانیه به این مورد اشاره شده که فاشیسم آک‌پ – م‌ه‌پ مشخصا روی کاپیتالیسم مردسالاری درمنطقه است و گفته شد: «فاشیسم آک‌پ – م‌ه‌پ نمی‌تواند دربرابر آزادی و مقاومت خود را حفظ کند، دشمن خلق‌ها، طبقه‌ی کارگر، طبیعت و زنان است. به‌خصوص بر ضد قیام زنان است، مقاومت زنان و مبارزه‌ی زنان به اشکال نظامی و سیاسی را همیشه مورد حمله قرار می‌دهد. به همین دلیل با نظم و دقت مردسالاری را بنا کرده و به قاتلان زنان آزادی داد، در خاک کوردستان که آن را اشغال کرده، قتل عام انجام می‌دهد و تجاوز را مشروع می‌کند.

حکومت فاشیست هنوز هم آینده‌ی هویت جنس فرودست و زن را می‌رباید. کسانی که در ارزنگان – لجیک قتل عام انجام داد، سیستم سرمایه‌داری است که کارگران را به قتل می‌رساند و قاتلین زنان را هنوز هم مورد حفاظت قرار می‌دهد. هر روز از راه رسانه‌ها سلطه مردسالاری را به پیش می‌برد و به قاتلین زنان نیرو بخشیده و فشار بر ضد زنان را افزایش می‌دهد. بدون شک هرچیز به دلخواه و طبق مراد سلطه‌گران به پیش نخواهد رفت. در زیر جعبه‌ی پاندورا امید و آزادی وجود دارد.»

در این بیانیه همچنین اعلام شده که در کوهستان گریلاهای زن، در زندان‌ها زنان انقلابی و زنان کارگر امید و آزادی را برعلیه سیستم استعمارگر و خشونت‌گرای مرد سالار نمایندگی می‌‌‌‌‌‌کنند و گفته شده: «ما ادامه دهنده‌ی راه زنانی هستیم که برای مبارزه‌ی امید و آزادی٬ آینده را می‌آفرینند.

سیستم مردسالار و فاشیسم همانطور که دیده می‌شود قوی نیست. زنانی که برای امید و آزادی مبارزه می‌کنند، مصممانه آن سیستم را در داخل خونی که می‌ریزد خفه خواهند کرد. با مصمم بودن این مبارزه٬ ما در عرصه‌های ۸ مارس حضور به عمل خواهیم رسانید. ما با سلاح‌های‌ خود از فاشیسم و سیستم مردسالار حسابخواهی می‌کنیم.»