ک‌ب‌د‌ه برای جهانی آزاد و برابر خواستار گسترش قیام شد

شورای کل ک‌ب‌د‌ه برای جهانی آزاد و برابر خواستار گسترش قیام شد و به این اشاره کرد «به عنوان ک‌ب‌د‌ه ما همراه با تمامی کسانی که توسط فاشیسم مورد هدف قرار داده می‌شوند، به منظور دست‌یابی به زندگی جدید، مبارزه را گسترش می‌دهیم.»

 شورای کل جنبش انقلابی متحد زنان (ک‌ب‌د‌ه) طی بیانیه‌ای به خشونت، جنگ و اشغال‌گری توجه کرد و در آن گفته است که برای حفاظت از دست‌آوردهای زنان باید خط‌مشی نابودی دولت فاشیستی ایجاد شود.

برخی از نکات بیانیه‌ی ک‌ب‌د‌ه به شرح زیر می‌باشد:

«جهان کنونی جهانی است که در آن جنگ نابودی، حتی بدتر از عصرهای وحشی‌گرانه‌ی پیشین در جریان است. شدیدترین نبرد تاریخ علیه طبقات جامعه اجرا می‌شود.

جهانی که ما در آن قرار داریم، جهانی است که در غزه بر سر هزاران انسان بمب ریخته می‌شود.

جهانی است که برای از بین بردن انقلاب زنان در روژآوا، که به عنوان اولین انقلاب قرن ۲۱ در تاریخ ثبت شده است، گام‌های اشغال‌گرانه برداشته می‌شود.. جهانی است که در آن خلق‌های شمال و شرق سوریه با حملات هوایی علیه منابع و زیرساخت‌های اقتصادی، مراکز انرژی و مراکز تولیدی با نسل‌کشی مواجه می‌شوند. جهانی است که خلقی که خواستار مشخص شدن آینده‌اش است، در مقابل دیدگان تمامی دنیا مجازات می‌شود.

جهانی است که با زنان به عنوان کالا برخورد می‌شود، مورد تجاوز قرار می‌گیرند، در مراکز تن‌فروشی در جهان با استفاده از زنان و کودکان، تجاوز و آزار جنسی به صورت عادی نشان داده می‌شود.

چنین جهانی است که طبیعت از بین برده می‌شود، سرکوب وجود دارد، تهدید علیه آینده در میان است، خاک ترکیه و باکور کوردستان به سرمایه‌دار تقدیم می‌شود.

دست‌آوردهای زنان مورد هدف موج فاشیست قرار دارد. در بسیاری از نقاط جهان، احزابی که دشمنی با زنان را شعار خود قرار داده بودند به قدرت رسیده‌اند. اردوغان نیز با دشمنی با کوردها و زنان در انتخابات شرکت می‌کند.

ترکیه با خواب و رویاهای نیو عثمانی، تحت عنوان ‘جنگ علیه تروریسم و ​​امنیت ملی’ استراتژی اشغال‌گری را در منطقه اجرا می‌کند. از رقابت امپریالیستی-سرمایه‌داری، جنگ در اوکراین، آفریقا و منطقه سعی دارد این استراتژی را توسعه دهد.

در جهانی که بحران هژمونی وجود دارد، بسیاری از بازیگران و چهره‌های منطقه‌ای برای پر کردن این شکاف‌ها وارد عمل شده‌اند. اما در هر جای کورد دست‌آوردی داشته باشد، ترکیه این را مشکلی برای بقای خود می‌داند‌، به ویژه در روژآوا و باشور کوردستان بە صورت دلبخواهی حمله انجام می‌دهد.

جنگ کلونیالیستی در روژآوا به حدی رسیده است که در روژآوا مراکز انرژی، زیرساخت اقتصادی و تولیدی بمباران می‌شوند. دولت ترکیه سعی می‌کند منابع و زیرساخت‌های زندگی خلقی را از بین ببرد، این اعمالش را نیز به صورت آشکار انجام می‌دهد. در مقابل این به جز نیروهای انقلابی که در کنار خلق کورد عمل می‌کنند، کسی اعتراض نمی‌کند. آن‌هایی که بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم می‌کنند، نمی‌پذیرند که امروز کوردستان نیز مانند فلسطین مورد حمله قرار می‌گیرد. ما نیز اسم این را زوال و فروپاشی اجتماعی می‌گذاریم.

آشکار است که فاشیسم همزمان انزوای را در داخل و خارج به عنوان تهاجم بر خلق‌ها تحمیل می‌کند. در شخص رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آن‌چه را می‌خواهد به زنجیر بکشید، اراده‌ی خلق کورد است. به همین دلیل است که خلق کورد، نیروهای متحد انقلابی، نیروهای دمکراتیک-انقلابی حامی حیات آزاد و برابری خلق‌ها، مبارزه‌ی بزرگی را علیه انزوا در داخل و خارج پیش می‌برند. ما به عنوان ک‌ب‌د‌ه با تمام قدرت و به هر طریقی علیه انزوا که اساس استراتژی شکستن اراده‌ی خلق کورد و سیستم فقر و فلاکت خلق‌های ترکیه است، مبارزه خواهیم کرد؛ ما در صفوف مقدم از مبارزه علیه انزوا، صیانت خواهیم کرد.

فاشیسم دوشمنی است، دشمن ماست. فاشیست دشمن تمامی افرادی است که به خاطر آینده به مبارزه می‌پردازند. به عنوان ک‌ب‌د‌ه همراه با تمامی کسانی که مورد هدف فاشیسم قرار می‌گیرند، به خاطر زندگی نوین، مبارزه را توسعه و گسترش می‌دهیم.

اگر ما زنان خط‌مشی برای فروپاشی دولت فاشیستی ایجاد نکنیم، نمی‌توانیم از دست‌آوردهای خود محافظت کنیم، نمی‌توانیم از فشار جنسیت‌گرایی اجتماعی نجات یابیم. بنابراین، ما با تمام توان و پویایی‌های ضد فاشیستی متحد خواهیم شد، جنگاوری زنان، پیشگامی زنان را به وجود خواهیم آورد و مبارزه‌ای متحد را گسترش خواهیم داد.»