ک‌ب‌د‌ه: جنگ آزادی را قوی‌تر خواهیم کرد

شورای عمومی ک‌ب‌د‌ه به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان کارگر، درخواست کرد که علیه فاشیسم و مردسالاری قیام قوی‌تری انجام شود و گفت: «این جنگ ماست؛ ما در صف مقدم خواهیم بود و جنگ آزادی را قوی‌تر خواهیم کرد.»

شورای عمومی جنبش انقلابی دمکراتیک زنان (ک‌ب‌د‌ه) طی بیانیه‌ای از همگان درخواست کرد تا علیه سرکوب کار و جسم، سیاست ضد زنان، اشغال‌گری و فقر و فاشیسم و سرمایه‌داری، قیام نمایند.

ک‌ب‌د‌ه به تاریخ ۸ مارس اشاره کرده است که چگونه سیستم خون‌خوار سرمایه‌داری‌ در این روز در شهر نیویورک علیه زنان ایستاد و ۱۲۹ زن به قتل رسیدند، همچنین به زنانی که مقاومت زنان را تا به امروز رسانده‌اند و زنانی که امروزه برای آزادی خود مبارزه می‌کنند، درود فرستاد.

همچنین به قیام زنان در جهان و به ویژه در روژهلات و باکور کوردستان توجه کرده است، همچنین به مورد هدف قرار گرفتن زنان پیشگام کورد توسط دولت ترکیه اشاره کرده و گفته است: «اما جنبش زنان در برابر سیاست دشمنی با زنان عقب‌نشینی نخواهد کرد، برعکس به صورت مصمم در تمامی عرصه‌ها به مقاومت ادامه می‌دهد، این نیز به امید تمامی مبارزات اجتماعی تبدیل شده است. این موضع جنبش زنان به بزرگ‌ترین ترس دولت مردسالار تبدیل شده است.»

همچنین از زنان درخواست کرد مبارزه را علیه سیستم سرمایه‌داری‌ مردسالار گسترش دهند و گفته است: «۸ مارس برای زنان ترکیه و باکور کوردستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا جنبش ک‌ب‌د‌ه در ۸ مارس ۲۰۱۷ تأسیس خود را اعلام کرد. در ۷ سال گذشته با وجود تمامی کاستی‌ها و حملات، توانستیم مبارزات مهم و فعالی علیه سیستم فاشیست و مردسالار را رهبری کنیم.»

در ادامه گفته شده است: «از تمامی زنان و هویت‌های جنسیتی که تحت ستم هستند، می‌خواهیم به مناسبت ۸ مارس در برابر ظلم و سرکوب کار و جسم، سیاست‌های ضد زن، اشغال‌گری، فقر، فاشیسم و ​​سرمایه‌داری قیام نمایند. باید بدانیم که برای بازخواست حکومت فاشیستی مردسالار، باید به صفوف گریلا و جنگاوران بپیوندیم، آن‌چه ما را نجات خواهد داد، تقویت خط‌مشی مبارزه‌ی سازمان‌یافته و جنگ است. این جنگ ماست، ما در صف مقدم خواهیم بود و جنگ آزادی را قوی‌تر خواهیم کرد.»