ک‌ب‌ده: مقاومت کوبانی راه را برای مبارزات ما باز می‌کند

شورای عمومی ک‌ب‌ده به مناسبت ۱ نوامبر روز جهانی کوبانی بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد و گفت: «مقاومت کوبانی راه را برای مبارزات ما باز می‌کند.»

شورای عمومی جنبش متحد انقلابی زنان (ک‌ب‌ده) در بیانیه خود اعلام کرد:

«کوبانی که آزادی آن حاصل هزینه‌های هنگفت و اراده‌ای تزلزل ناپذیر بود، داستان عبور از مرزهای خود است. کوبانی در گلوی دولت فاشیست ترکیه و نماینده کنونی آن یعنی رژیم اردوغان گیر کرده است. روحیه انقلابی در شخص آرین میرکان از تپه مشتنور به مردم جهان رسید. این روز پیروزی که در سراسر جهان به عنوان روز آزادسازی برای جشن کوبانی آغاز شد، این روز، روز روشن کردن مشعل/نور امید در برابر تاریکی داعش است.»

در ادامه بیانیه آمده است: «همانطور که تلاش‌های ذهنیت فاشیست پدرسالار دیروز در کوبانی به نتیجه نرسید، امروز نیز در مناطقی که مقاومت انجام می‌شود، نمی‌توانند به نتایجی که می‌خواهند برسند. کوبانی آهنگ پیروزی پر از درس است. به جای شکایت از شرایط سخت، ایجاد فرصت است، ادامه مبارزه برای رهایی در جنگ علیه تاریکی داعش و سرشار از درس‌های رهبری زنان است.

مقاومت امروز ما با نتایجی که از این درس‌ها گرفته‌ایم، ادامه دارد. شعار  «زن زندگی آزادی» به طوفانی تبدیل می‌شود که نظم مردسالارانه را در زندگی و ذهن ما متزلزل می‌کند. دولت ترکیه می‌داند که انقلاب روژاوا که اخیراً بر حملات خود علیه آن افزوده است، همچنین یک انقلاب زنانه و انقلابی است که با وجود همه چیز زنده مانده است. این باعث عصبانیت دولت ترکیه می‌شود. با وجود انواع حملات شیمیایی و برتری فنی، هر عملیات گریلاهای زن که نمی‌توانند اراده آنها را در کوهستان بشکنند، در مغزشان منفجر می‌شود. این شهامتی که از آرین و ساریا و قدران به ارث برده‌ایم، مشعل امید را حتی در سیاهترین روزگاران روشن خواهد کرد و تاج مبارزه انقلابی ما را با شکوفه‌های موفقیت مزین خواهد کرد»