خالده ترک‌اوغلو: دستور کار زنان شکستن انزوای امرالی است

خالده ترک‌اوغلو، سخنگوی مجلس زنان حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دَم پارتی)، با بیان اینکه آنها با شعار «همیشه مقاومت، همیشه آزادی» برای هشتم مارس آماده می‌شوند، گفت: «دستور کار زنان شکستن انزوای امرالی است.»

خالده ترک‌اوغلو، سخنگوی مجلس زنان دم پارتی، در کنفرانس مطبوعاتی در ساختمان حزب، اطلاعاتی در مورد تدارکات برای ۸ مارس ارائه کرد و برنامه‌های زنان را ارزیابی کرد.

خالده ترک‌اوغلو گفت: «ما ۲۱ فوریه روز زبان مادری را جشن می‌گیریم و قول می‌دهیم که مبارزه خود را افزایش دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ زبان یا فرهنگی در این سرزمین‌ها از بین نمی‌رود. من بار دیگر می‌گویم "زبان ما افتخار ماست" به ویژه علیه ممنوعیت زبان کوردی، مثل دیروز، امروز نیز ما به زنده نگه داشتن موجودیت، زبان و فرهنگ خود در برابر همه ممنوعیت‌ها ادامه خواهیم داد و با مخالفت خود علیه رژیم تک‌نفره‌ای که نمی‌تواند موجودیت و تنوع خلق‌ها در این کشور را تحمل کند و علیه ذهنیت مردانه انکارگرا، با تنوعات‌مان در یک جا زندگی مشترکی خواهیم ساخت. زیرا در این سرزمین، کسی که برای آزادی، برای برابری، برای حقوق خود هزینه‌های هنگفتی پرداخت کرده است ما هستیم زنان هستیم. ما دوباره قوی‌ترین مبارزه سازمان‌یافته را علیه این همه سیاست نفی و غصب رشد خواهیم داد.»

خالده ترک اوغلو ضمن اشاره به ادارات محلی و انتخابات به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «برنامه‌های زنان روشن است. دستور کار ما برای حل دموکراتیک مسئله کورد، شکستن انزوای تحمیل شده بر آقای اوجالان است. دستور کار ما این است که به قوی‌ترین شکل از مطالبات ناشی از تحصن‌های برای عدالت زنان و مادران در سراسر کشور و اعتصاب غذای آغاز شده در زندان‌ها صیانت کنیم و مبارزه برای تحقق این مطالبات را گسترش دهیم. در راهپیمایی ۱۵ روزه آزادی، بار دیگر شاهد این بودیم که این مطالبات خواسته همه مردم و زنان است. ما قیام خود را با صداها، کلمات و شعارهای زنانه در هر مسیر متحد کردیم. گفتیم که دستور کار و اولویت ما شکستن انزوا علیه کسانی است که مسئله کورد را در این کشور به بن‌بست می‌اندازند و کسانی که می‌خواهند انزوا را به رژیم تبدیل کنند. زیرا ما بر صلح شرافتمندانه اصرار داریم.

آقای اوجالان ضامن این صلح شریف است. با پارادایم خود که علیه سیاست‌های جنگی کثیف که توسط دولت‌های تحت سلطه مردان سرمایه‌داری نه تنها در کشور بلکه در کل خاورمیانه بر پایه افزایش قدرت و تقسیم منطقه انجام می‌شود، راهنمای برابری، آزادی و همزیستی است ارائه می‌کند. اجرای این پارادایم اولویت ما زنان است. زیرا ما زنان، کسانی هستیم که فقر، خشونت و درد ناشی از جنگ را به شدیدترین وجه تجربه می‌کنیم.»

خالده ترک‌اوغلو در ادامه ضمن اشاره به وضعیت زنان، قتل‌عام‌هایی که علیه آنها صورت گرفته و مبارزاتشان و اعلان اعلامیه انتخابات زنان به تدارکات ۸ مارس پرداخت. خالده ترک‌اوغلو برنامه‌ریزی کنش‌ها و مراسمات ۸ مارس را به شرح زیر بیان کرد:

کنش‌ها و مراسمات ۸ مارس

با این روحیه و انگیزه با شعار «همیشه مقاومت، همیشه آزادی» به استقبال ۸ مارس می‌رویم.

امسال نیز مانند هر سال، در همه شهرها و محله‌هایمان، کنش‌ها و مراسمات پرشور و مقاومتی خواهیم داشت. این فعالیت‌ها در خیلی جاها شروع شده است. ما در بسیاری از نقاط مرکزی برنامه‌ریزی‌هایی را آماده کرده‌ایم. در این زمینه؛

-در ۲ مارس کمپین ۸ مارس و کمپین انتخاباتی گلتان کیشاناک عزیز را در آنکارا آغاز خواهیم کرد. ما از همه زنان دعوت می‌کنیم تا در تاریخ ۲ مارس ساعت ۱۲:۳۰ در مراسم شروع کمپین که در پارک کوغولو برگزار خواهد شد شرکت کنند.

-ما همچنین از زنانی که در ۱ مارس در باتمان در نتیجه خشونت مردانه-دولتی کشته شدند، جایی که روژوَلات جان خود را از دست داد، یاد خواهیم کرد. به سیاست‌های جنگی ویژه اجازه نخواهیم داد.

-از تحصن‌های برای عدالت که توسط مادرانی که می‌خواهند صدای زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا در زندان شوند، بازدید می کنیم و بار دیگر می‌گوییم؛ که مطالبه مادران خواسته ماست.

-در ۵ مارس، با گرد هم آمدن با زنان ساکن در کانتینر در آدیامان، همبستگی خود را افزایش خواهیم داد. خواهیم گفت که همبستگی حیات می‌بخشد.

-ما راهپیمایی و راهپیمایی زنان خود را در ۸ مارس با حضور تولای حاتم‌اوغوللاری رئیس مشترک خود برگزار خواهیم کرد.

-در همان روز، ما تجمعات و جشنواره‌های خود را در بسیاری از مراکز شهرها از باتمان گرفته تا شرناخ و حکاری، از وان تا استانبول، مرسین و ازمیر برگزار خواهیم کرد و می‌گوییم که "ریاست مشترک و نمایندگی برابر خط بنفش ما است".

با سازماندهی قیام خود به مناطق ۸ مارس سرازیر می‌شویم، با انگیزه‌ای که از این مناطق می‌گیریم، قوی‌ترین هیت زنانه را دور آتش نوروز برگزار می‌کنیم و در ۳۱ مارس قیومان را می‌فرستیم و می‌گوییم؛ دموکراسی محلی با اراده زنان. من به همه زنان با این اعتقاد و عزم درود می‌فرستم. زنده باد همبستگی زنان، ژن، ژیان، آزادی! همیشه مقاومت، همیشه آزادی!»