کمک‌های رهبر خلق کورد به مبارزات زنان در رم مورد بحث قرار گرفت

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد روند توطئه بین‌المللی، کنفرانسی در رم برگزار شد تا در مورد کمک‌های نظری و عملی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزات زنان بحث شود.

این کنفرانس با موضوع «ژن، ژیان، ئازادی؛ فلسفه‌ای که زندگی را متحول می‌کند» در دانشکده گیروزپرودینزای دانشگاه ۳ رم برگزار شد.

در این کنفرانس که تحت رهبری سازمان‌هایی مانند جنبش زنان کورد در اروپا (TJK-E)، رته زن (Rete Jin) و کمیته ژنئولوژی در ایتالیا و با مشارکت شهرداری هشتم رم برگزار شد، فعالان زن، آکادمیسین‌ها و وکلا در مورد تحلیل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در رابطه با جنبش زنان و تلاش وی در ایجاد افراد آزاد و بعد حقوقی انزوای جاری را ارزیابی کردند.

این کنفرانس با قرائت جملاتی از کتاب «زندگی من همیشه مبارزه بود» نوشته سکینه جانسز، یکی از بنیانگذاران پ‌ک‌ک که در سال ۲۰۱۳ در پاریس به قتل رسید و خواندن شعر «زن عشق و محبت» توسط رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شد.

مایا وتری در سخنرانی افتتاحیه خود به نمایندگی از اداره فرهنگ شهرداری هشتم رم تاکید کرد که کنفدرالیسم دموکراتیک پیشنهاد شده توسط رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شامل اکولوژی، دموکراسی و آزادی زنان است و بیان کرد که این الگو برای آنها مرجع است.

در پانل اول، با مدیریت جامعه‌شناس کیارا داوولی، شخصیت‌هایی مانند دانشیار و دکتر لورا کورادی از دانشگاه کالابریا و دانشیار و دکتر فریدریکا جیاردینی از گروه فلسفه در دانشگاه روما تره با استناد به اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، دیالکتیک تحول جنبش زنان را ارزیابی کردند.

جیا پیکاردی در عین حال به مقایسه تحلیل‌های ماریا میس، یکی از نظریه‌پردازان مهم جنبش اکو فمینیستی و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پرداخت و دیدگاه‌های متفاوت آنها را آشکار کرد.

ورا به نمایندگی از آکادمی مدرنیته دموکراتیک صحبت کرد و در مورد تأثیرات تحلیل‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در رابطه با آزادی زنان بر جنبش‌های زنان صحبت کرد.

در پانل دوم، با مدیریت پروفسور اَنریکا ریگو، مدرس دانشکده گیروزپرودینزا، وکیل میشل اریکالی، وکیل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راضیه اوزتورک و عضو رته ژن، لاوورا کوالیوژلولو وضعیت در امرالی را مورد بحث قرار دادند و بر مبارزه علیه انزوا و اهمیت ابتکارات قانونی تاکید کردند.

فعالان جنبش زنان کورد در سومین پنل این کنفرانس تحت عنوان «راهپیمایی به سوی انقلاب زنان» تلاش‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را برای هویت زنان آزاد، تشکیل خانواده دموکراتیک و توسعه فرهنگ مقاومت به اشتراک گذاشتند. در پنلی با عنوان مقاومت زنان در خاورمیانه، آلبا نابلسی از فلسطین و مارال رحیمی از ایران سخنرانی کردند.