کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان: نه به جنگ نیابتی!

کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) در بیانیه‌ای با اشاره به اخلالگری پ.د.ک در منطقه گاره مخالفت خود را با جنگ نیابتی ترکیه اعلام کرده است.

در بیانیه کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان در مورد رویدادهای اخیر آمده است:

"نه به جنگ نیابتی!

چند روز است کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان زنان عضو ک.ن.ک در وضعیت عادی بسر نمی‌برند، به دلیل انتقال نیروهای ویژه مجهز به تانک و توپ و سلاح سنگین از سوی پارت دمکرات کوردستان به منطقه گاره و متینا، جایی که نیروهای حزب کارگران کوردستان ۴٠ سال در آنجا مستقر هستند. این اقدامات نشان می‌دهد که تدارکات جنگ سنگین و گسترده‌ای در حال انجام است.

رژیم ترکیه و برخی از کشورهای غربی با صدور بیانیه‌هایی بر شعله‌های این آتش می‌دمند و خواستار برپایی جنگ داخلی [میان کوردها] هستند. آنان می‌خواهند کوردها را مقابل همدیگر قرار دهند. بدیهی است اشغالگران در صد سال گذشته با سیاست (تفرقه بیانداز و حکومت کن) کوردها را تضعیف کرده‌اند. اکنون پس از آنکه کوردها در جنوب به موقعیت سیاسی فدرال و در روژاوای کوردستان نیز به خودگردانی دست یافته‌اند، دولت‌های اشغالگر دچار هراس شده‌اند مبادا کنترل کوردها را از دست بدهند. همچنین می‌بینیم که مبارزه آزادیخواهی با پیشاهنگی زنان نتایج مثبتی را بر جامعه کورد به دنبال داشته و جامعه کوردستان از سوی زنان و مردان به سوی آزادی، تجدید حیات و روشنفکری گام برمی‌دارد.

زنان کورد در روژاوای کوردستان و در شنگال در جریان حمله داعش مایه افتخار کوردها در سطح جهان شدند. امروز شعار «ژن، ژیان، ئازادی» (زن، زندگی،آزادی) به تمامی زبان‌های جهان سر داده می‌شود.

اردوغان علیه تمامی دستاوردهای ملت کورد اعلان جنگ کرده است. با سیستم ریاست مشترک و زنان کورد دشمنی می‌ورزد.

در شرایطی که زنان گریلا با روحیه‌ای فدایی علیه مزدوران داعش پیشاهنگی رهایی کوردستان و مناطق دیگر خاورمیانه را بر عهده گرفته‌اند، با نبردهای قهرمانانه خود ضربات سهمگینی را بر ذهنیت اقتدارگرای سلفی و پان‌ اسلامی ترک‌ها در شخص داعش و نیروهای جهادگرا وارد کردند، اکنون اردوغان درصدد انتقام‌جویی از زنان کورد است. دولتمردان ترکیه در هر فرصتی به دستاوردهای مبارزه آزادیخواهی زنان زبان درازی می‌کنند و فعالان زن را بازداشت و روانه زندان می‌کنند.

ما تمامی زبان‌ درازی‌هایی که اکنون از سوی مسئولان پارت دمکرات (پ.د.ک) علیه سیستم ریاست مشترک و زنان مبارز کورد صورت می‌گیرد به شدت رسوا و محکوم می‌کنیم. کنگره ملی کوردستان همچون نیرویی ملی دارای سیستم ریاست مشترک است و تمامی اعضای ک.ن.ک چه احزاب و  چه شخصیت‌های آن این سیستم مدیریتی را مایه مباهات خود می‌دانند.

دیگر سیاست به بردگی کشیدن زنان و خلق کورد خریداری ندارد. از اینرو در تلاش هستند تا دستاوردهای ما را با تحمیل جنگی سنگین که در مناطق گاره و متینا در حال تدارک آن هستند از میان بردارند. می‌خواهند ملت کورد و زنان را به مرحله بردگی بازگردانند.

ما زنان کورد سیاست‌های دولت‌های اشغالگر را درک می‌کنیم زیرا ذات آنان اشغالگریست، اما سیاست‌های نیرویی کوردی که به ابزار جنگ نیابتی برای اشغالگران مبدل شده است غیر قابل درک است.

تمامی جهان می‌دانند که دولت ترکیه تحت رهبری اردوغان دشمن سرسخت خلق کورد و زنان است. امروز این رژیم به بلایی برای خلق‌های اروپا نیز مبدل شده است. همچنین خلق‌های ارمنی و عرب نیز آنرا بلایی برای خود می‌دانند. اما اگر یک طرف کورد خود را دوست این دولت نشان می‌دهد با هدف پنهان‌کردن روی سیاه و قاتل این رژیم است. رژیم ترکیه دوست ما نیست، بلکه دشمن، اشغالگر و رژیمی فاشیست است. از اینرو برای تحقق آینده‌ای آزاد به مبارزه ملی زنان و خلق کورد علیه این رژیم اشغالگر نیازمندیم.

اگر رژیم ترکیه به موفقیت دست یابد و در مناطق گاره و متینا جنگ و درگیری روی دهد در آنصورت می‌تواند با ۴٠ پایگاه نظامی خود طی چند روز در جنوب کوردستان قتلعامی واقعی را علیه خلق کورد به انجام برساند و موقعیت فدرال جنوب و روژاوای کوردستان را از میان بردارد. نباید فراموش کنیم که اردوغان و دست‌اندرکاران رژیم ترکیه همیشه تکرار کرده‌اند که موجودیت اقلیم کوردستان زخمی عمیق در قلب دولت ترکیه ایجاد کرده است.

کوردستان با خون شهیدان زن و مرد به امروز رسیده و امروز زنان در آن به موقعیت شکوهمندی رسیده‌اند، ما از تمامی زنان کورد می‌خواهیم که اجازه ندهند جنگی روی دهد و منافع دولت اشغالگر ترکیه به ثمر بنشیند. همچنین از تمامی خواهرانمان می‌خواهیم که به هیچ شیوه‌ای اجازه ندهند هیچ نیرویی اعم از نیروی اشغالگر و یا نیروی کورد علیه دستاوردهای ما زبان درازی کرده و یا سیاه نمایی کند."