کنفرانس زنجیره سکوت: آزادی زنان، آزادی جامعه است

در کنفرانس «زنجیره سکوت» جنبش زنان آزاد عنوان شد که آزادی زنان، آزادی جامعه است و گفته شد که پارادایم عبدالله اوجالان در همه جا گسترش یافته است.

کنفرانس جنبش زنان آزاد (TJA) با عنوان «زنجیره سکوت: شکستن دیوارهای اطراف زندانیان سیاسی» که در هتلی در منطقه سور آمد برگزار می‌شود، با حضور تعدادی از شرکت کنندگان خارجی ادامه دارد.

در این کنفرانس که با سخنرانی ادامه دارد، مارتینا اندرسون، نماینده سابق پارلمان ایرلند، با ابراز خرسندی از شرکت در کنفرانس، گفت: «شما به عنوان جنبش زنان آزاد با ایدئولوژی نابرابر سلسله مراتبی مخالف هستید و با این ایده که «وقتی زنان آزادند، جامعه آزاد است.» علیه خشونتی که توسط سیستم قدرت مردسالار ایجاد شده و تداوم می‌یابد، مبارزه می‌کنید.

مارتینا اندرسون اظهار داشت که ایرلند در مبارزات صد ساله برای استقلال ملی تجربه سیاسی به دست آورد.

مارتینا اندرسون گفت که در جریان اعتصاب غذا با لیلا گوون، سیاستمدار کورد که در حال حاضر زندانی است دیدار کرده و گفت که او یک بار دیگر پیام حمایت خود از لیلا گوون را اعلام می‌کند. مارتینا اندرسون ادامه داد: « ایدئولوژی آزادی زنان علت آزادی جامعه است و ایدئولوژی آزادی جامعه نیز عامل آزادی زنان است. ایدئولوژی‌های نابرابر، سلسله مراتبی و خشونت‌آمیز که توسط نظام مردسالار ساخته و حفظ می‌شوند، پایان خواهند یافت. زیرا زنان مبارز در هر میدانی در مقابل این نظام مزدور خواهند ایستاد.

به مقاومت سکینه جانسز درود فرستادند

سپس فیگن اکتی، فعال جنبش زنان آزاد( TJA) صحبت کرد و نظرات خود را اینگونه بیان نمود: «به عنوان یک زن، حضور در جغرافیایی که تمدن‌های بزرگی را به جهان هدیه کرده است، در کنار شما برای من بسیار ارزشمند است. صدها زن در آمد این کنفرانس را برگزار می‌کنند و این را یک روند تاریخی می‌دانم. دوستانی هستند که ۳۰ سال با اراده زیاد ایستاده‌اند. من از صمیم قلب به آنها سلام می‌کنم. دوستان ما که در بین ما هستند و معتقد به آزادی هستند و همچنین آنهایی که هنوز در زندان منتظر هستند، به همه آنها سلام می‌کنم . به همه رفقایی که در زندان‌ها با جان و دل مقاومت می‌کنند نیز درود می‌فرستم.»

آکتی با بیان اینکه بسیاری از رفقای آنها بدن خود را به آتش کشیدند، ادامه داد: «ما به رفقای خود که بدن خود را به آتش کشیدند، مدیونیم. در دهه ۸۰ سکینه جانسز در برابر عصات اوکتای که انسانیتش را از دست داده بود، عقب‌نشینی نکرد، مقاومت کرد. کمال ها هم مقاومت کردند، در دهه ۹۰ رفقای ما مثل سما خود را به آتش کشیدند. با مبارزه مشترک با تعدادی از رفقایمان در تبعید، مبارزه خود را یکی کرده و کنفرانس خود را برگزار می‌کنیم. در روژهلات ، واقعیتی از قیام مردم با شعار «ژن ژیان آزادی» به رهبری زنان وجود دارد. انقلاب روژاوا در سراسر جهان گسترش یافت و این نشانه قیام زنان شد.»

پارادایم عبدالله اوجالان در همه جا پخش شد

فیگن اکتی حوادث خشونت جنسی و تجاوز جنسی در حین بازداشت و دستگیری در زندان‌ها به ویژه حادثه غریبه گزر را یادآور شد و گفت: «لیلا گوون هنوز در زندان است. ما شاهد بودیم که اعتصاب غذا علیه انزوا، مبارزات زنان را در جهان تا چه حد افزایش داد. زنان در هر نقطه از جهان مبارزه می‌کنند. همه جا زنانی هستند که می‌ایستند و مبارزه می‌کنند، هم در صفوف آزادی، هم در خارج و هم در تبعید. هر چقدر هم دشمنان حمله کنند، اینجا ما روحیه مقاومت قوی داریم. احیای این روحیه بسیار مهم است.»

فیگن اکتی به اشاعه شعار «ژن ژیان آزادی» که بر اساس اصول پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است، پرداخت و ادامه داد: «اگر امروز این شعار مطرح شود، نشانه موفقیت مبارزات زنان در قرن ۲۱ است.»

کنفرانس با برگزاری پانل‌ها ادامه دارد.