کنگره استار: با اراده زن آزاد، سیاست‌های نسل کشی، اشغالگری و انزوا را شکست خواهیم داد

کنگره استار با صدور بیانیه‌ای ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش را گرامی داشت و گفت: «از قلب انقلاب زنان روژاوا، این نامه را برای همه زنان مقاومتگر ارسال می‌کنیم.»

کنگره استار به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش بیانیه‌ای منتشر کرد.

کنگره استار به اهمیت ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش اشاره کرد و گفت: « ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش را ابتدا به همه زنان مقاومتگر تبریک می‌گوییم. این روز که زنان در سراسر جهان به میدان می‌آیند، حاصل دستاورد مبارزات زنان انقلابی است. این نیز یک میراث تاریخی است که با فداکاری‌های بزرگ زنان در مبارزه ما تا به امروز باقی مانده است.

در شخص کلارا زتکین، رزا لوکزامبورگ، الکساندر کولانتای، لیلا قاسم، سکینه جانسز، شیرین علم هولی، مینا کشور، برتا کاسرس، از تمام زنانی که جان خود را در مبارزه برای آزادی فدا کردند، یاد می‌کنیم. همچنین به مقاومت و مبارزه همه فعالان و انقلابیونی که به دلیل قیام علیه رژیم‌های ظالم و دیکتاتور در زندان‌ها به سر می‌برند درود می‌فرستیم. ۸ مارس را به تمام زنان جهان از شمال و شرق سوریه با شعار «با اراده زن آزاد، سیاست‌های نسل‌کشی، اشغالگری و انزوا» را شکست خواهیم داد، درود می‌فرستیم.»

کنگره استار در بیانیه خود به انقلاب روژاوا اشاره کرد و گفت: «به عنوان جنبش زنان در روژاوا، جایی که ما انقلاب زنان را از ۱۲ سال پیش آغاز کردیم و هنوز هم هر روز آن را زندگی و تجربه می‌کنیم و از آن محافظت می‌کنیم، این پیام را به همه زنان جهان که در جریان مقاومت هستند می‌فرستیم.

ما در کنار زنان فلسطینی و یهودی هستیم که علیه سیاست‌های نسل‌کشی و نسل‌کشی زنان مبارزه می‌کنند، در کنار زنانی که علیه طالبان در افغانستان می‌جنگند، علیه رژیم در ایران، علیه رژیم فاشیست اردوغان در ترکیه، ما در برابر ظلم و ستم در بلوچستان، در برابر قدرت‌ها و دولت‌های عقب مانده خاورمیانه ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم، در کنار زنانی ایستاده‌ایم که در قلب سرمایه‌داری علیه سیاست جناح راست، فاشیسم و ​​ظلم مبارزه می‌کنند.»

کنگره استار خواستار گسترش مبارزات شد و بیانیه خود را با این جملات به پایان رساند: «درود می‌فرستیم به همه زنانی که در کوه‌ها، خیابان‌ها، کارخانه‌ها و در هر میدانی مبارزه می‌کنند و هر مکان را به رنگ آزادی می‌آرایند. ما درخواست می‌کنیم که متحد شوید و مبارزه مشترک خود را تقویت کنید و ۸ مارس را به یک انقلاب جهانی زنان تبدیل کنید.»