کنگره استار: باید سال ۲۰۲۴ را به سال عدالت و انتقام شهدا تبدیل کنیم

شورای کنگره استار با گرامیداشت شهدای قتل‌عام پاریس گفت: «ما باید به دستاوردهای بزرگی برسیم، باید سال ۲۰۲۴ را به سال عدالت و انتقام شهدا تبدیل کنیم.»

به مناسبت یازدهمین سالگرد اولین قتل‌عام در پاریس که توسط اطلاعات ترکیه میت در ۹ ژانویه ۲۰۱۳ انجام شد، کنگره استار، یاد پیشاهنگان مبارزه برای آزادی زنان سکینه جانسز (سارا)، فیدان دوغان (روژبین) و لیلا شایلمز (روناهی) را که در این حمله به شهادت رسیدند را گرامی داشت و در این رابطه بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در این بیانیه، شهدای اولین کشتار پاریس و شهدای دومین کشتار پاریس، اوین گویی (امینه کارا)، هنرمند میر پرور (مهمت شیرین آیدین) و عبدالرحمن قزل که در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ به شهادت رسیدند را گرامی داشته و قتل‌عام‌ها محکوم شد.

در ادامه بیانیه، در مورد شخصیت شهدای هر دو قتل‌عام صحبت شده و اعلام شد که شهدای جنایت پاریس تسلیم نظام سرمایه‌داری، نیروهای فاشیست و جلادان آن نشدند و مبارزه بی‌نظیری را برای استقرار یک ملت دموکراتیک انجام دادند.

در این بیانیه همچنین آمده است که کنگره استار مبارزه خود را علیه نیروهای توطئه‌گر و پلید افزایش خواهد داد و این پیام داده شد: «ما عهد می‌بندیم که با شکست نیروهای نژادپرست و فاشیست انتقام شهدا را خواهیم گرفت. علیه قتل‌عام‌های پاریس و همه قتل‌عام‌ها ما همیشه مقاومت خواهیم کرد و مبارزه خود را به بالاترین سطح خواهیم رساند و انتقام رفقایمان را خواهیم گرفت. باید با تمام توان و با علم به اینکه خط مقاومت خط زندگی است، مبارزه کنیم. ما باید به عنوان زن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم، انتقام زنان از طریق تقویت قدرت و دانش سیاسی آن‌ها است.»

در پایان این بیانیه از تمامی تشکل‌ها، ابتکار عمل‌ها و جنبش‌های زنان خواسته شد تا سال ۲۰۲۴ را به سال عدالت و انتقام شهدا تبدیل کنند.