کنگره ستار: با «ژن ژیان آزادی» ، کنفدرالیسم زنان را خواهیم ساخت

شورای هماهنگی کنگره ستار به مناسبت ۲۵ نوامبر بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «با شعار "ژن ژیان آزادی" کنفدرالیسم جهانی زنان را می‌سازیم.»

شورای هماهنگی کنگره ستار به مناسبت ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

بیانیه شورای هماهنگی کنگر ستار به شرح زیر است:

«به مناسبت ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، مبارزات خواهران میرابال را در شخصیت شهید شروین سردار، شهید زینب سروخان، شهید یسری درویش، شهید لیمان شوِش و شهید روشنا آگت جشن می‌گیریم. زنان انقلابی که جان خود را فدای مبارزه آزادی کردند، با سپاس از آنها یاد می‌کنیم. همچنین، ما به زنانی که در سراسر جهان برای آزادی می‌جنگند، درود می‌فرستیم.

حملات نظام مردسالار که در سطح جنگ سیستماتیک انجام می‌شود، نشان می‌دهد که دولت‌های تحت سلطه مردان از موفقیت انقلاب زنان هراس دارند. ما این واقعیت را در روژاوا و شمال و شرق سوریه دیدیم، جایی که بیش از ۱۱ سال پیش انقلاب زنان را با شعار  «ژن ژیان آزادی» آغاز کردیم. شعار «ژن ژیان آزادی » به این معناست که زنان برای رهایی زندگی نیازمند داشتن آگاهی آزاد، خودسازمانی و قدرت دفاع از خود هستند. انقلاب زنانی که ما در اینجا شروع کردیم، به ویژه تحت حملات دولت فاشیست ترکیه قرار دارد. دولت ترکیه یک جنگ ویژه را برای کشتن زنان سیاسی و سازمان‌یافته که پیشاهنگ مردم خود و ایجاد یک سیستم دموکراتیک هستند، به راه انداخت. ده‌ها تن از همرزمان ما که از بعد نظامی، مذهبی و سیاسی در دفاع از خاک خود جای گرفتند، در جنگ پهپادی به شهادت رسیدند. انواع خشونت علیه زنان، حمله به انقلاب زنان است. دفاع از انقلاب زنان به معنای تقویت و گسترش تشکل‌های زنان است. برای پاسداری از انقلاب زنان، ما باید مبارزه‌ای بی‌نظیر و رادیکال داشته باشیم. زیرا ما به عنوان زنان، پیشگام این مبارزه هستیم و در راه شهدا قدم می‌گذاریم. ما به مبارزه خود برای زندگی آزاد که در پرتو فلسفه عبدالله اوجالان می‌بینیم، ادامه می‌دهیم.

این آگاهی در اقصی نقاط جهان رو به افزایش است و جنگی ویژه با خشونت روانی و جسمی علیه ذهن و بدن زن به راه انداخته است. بر این اساس از همه زنان جهان می‌خواهیم که در مقاومت علیه مردسالاری جای بگیرند و خود را در منطقه و سطح بین‌المللی سازماندهی کنند. حتی یک زن نیز نباید سازماندهی نشده باقی بماند، زیرا مبارزه امروز برای همه ما برای زندگی آزاد لازم است.

برای از بین بردن نظام مردسالاری، مبارزه خود را با انواع خشونت علیه زنان و ذهنیت غالب مردان تقویت خواهیم کرد. با شعار  «ژن ژیان آزادی» کنفدرالیسم زنان را در جهان خواهیم ساخت و قرن خود را به دوران آزادی زنان تبدیل خواهیم کرد!

از روژاوا تا خاورمیانه و سراسر جهان، با رهبری زنان، با سازماندهی و قدرت دفاعی خود، قرن بیست و یکم را به قرن آزادی زنان تبدیل خواهیم کرد.»