کنگره ستار: زلال زندگی خود را تقدیم آزادی زن کرد

مجلس کنگره ستار طی بیانیه‌ای ترور زن انقلابی کورد فریال سلیمان (زلال زاگروس) که در کرکوک ترور شده بود را محکوم کرد و گفت: «زلال تا آخرین نفس زندگی خود را تقدیم آزادی زن نمود.»

در ۱۸ ژانویه در شهر کرکوک واقع در باشور کوردستان، پیشگام و انقلابی فریال سلیمان خالد ترور شد.

مجلس کنگره‌ ستار طی بیانیه‌ای مکتوب تاکید نموده است که ترور کردن زنان پیشگام و انقلابی ثابت می‌کند که ذهنیت فاشیست از زن هوشیار و قدرتمند هراس دارد.

در بیانیه ذکر شده است: «دیروز پیشگام و مبارز ناگهان آکارسل (زیلان کونیا)، امروز نیز پیشگام و مبارز فریال سلیمان خالد (زلال زاگروس) ترور شدند.»

در ادامه‌ی بیانیه ذکر شده است: «بنابراین باید هر زنی از انقلاب زن کورد صیانت نماید. لازم است تمامی زنان آزادی‌خواه علیه ذهنیتی که زنان را به قتل می‌رساند، قیام کرده و فریاد برآورند. زیرا رفیق زلال در مبارزات آزادی‌خواهانه‌ی خود نه تنها برای زن کورد بلکه برای تمامی زنان به مبارزه پرداخت. به ویژه در انقلاب زنان شمال و شرق سوریه زحمات زیادی کشید. اهمیت زیادی برای آگاهی زنان عرب و سایر زنان سرزمین میزوپوتامیا قایل بود.

همچنین در باشور کوردستان مبارزات عظیمی انجام داد. زلال در تمامی عرصه‌های زندگی برای این‌که حقیقت ذهنیتی را که زنان را به قتل می‌رساند, آشکار کند به مبارزه پرداخت، در این اواخر نیز در باشور کوردستان برای ایجاد ارتباط با دیگر جنبش‌های زنان شروع به کار و مبارزه کرد. زلال همیشه از تقویت سازماندهی و اتحاد زنان محافظت می‌کرد.

زلال بدون تردید به مبارزه ادامه داد، تا آخرین نفس، زندگی خود را تقدیم آزادی زنان کرد. به همین سبب برای افشای حقیقت حادثه و پیداکردن قاتلین از تمامی زنان درخواست می‌کنیم تا قیام نمایند و از مبارزات آزادی صیانت نمایند. همچنین باید حکومت عراق مداخله نماید و قاتلین را شناسایی و دستگیر نماید. اگر قاتلین دستگیر نشوند، با وجود این‌که قاتلین مشخص هستند، این به معنای این است که حکومت عراق و حکومت اقلیم نیز در ترور فریال سلیمان خالد (زلال زاگروس) سهیم هستند.»