ک‌ن‌ک ۸ مارس را تبریک گفت

کمیسیون زنان ک‌ن‌ک با انتشار پیامی ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش را تبریک گفت.

کمیسیون زنان ک‌ن‌ک بیانیه‌ای را به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش منتشر کرد.

بیانیه ک‌ن‌ک به شرح زیر است:

«دولت‌هایی که در بحران هستند با فساد، غارت، بیکاری، فقر، بی‌قانونی، مصادره نیروی کار، ترویج ملی‌گرایی، مذهب و تبعیض جنسیتی علیه جوامع اعلان جنگ می‌کنند.

نه تنها انسان‌ها، بلکه طمع بی حد و حصر حاکمان، طبیعت را نیز نابود می‌کند. برای زنان، جنگ، بحران، سرکوب و استثمار نیروی کار سابقه هزاران ساله دارد. اما جنگ علیه زنان هرگز ذکر نشده است. کشتن زنان (زن کشی) نه در سیاست و نه در قانون به عنوان جنایت جنگی پذیرفته نشده است.

در این دوره کشتار زنان در سطح جهانی و منطقه‌ای رو به افزایش است. این زمان مانند زمان قبل از جنگ جهانی اول، زمان کلارا زتکین است. در آن زمان هم زنان در مقابل ظلم سر خم نکرده و مقاومت کردند. حتی در آن زمان هم می‌دانستند که با سازماندهی و مقاومت می‌توانند به نتیجه برسند. در سال ۱۹۱۱، کلارا زتکین، زن بزرگ سوسیالیست، روز جهانی زنان زحمت‌کش را در ۸ مارس سازماندهی کرد و آن را میراث مقاومت زنان اعلام نمود.

کوردستان مانند دوران جنگ جهانی اول هنوز جدی‌ترین مرکز خشونت، اشغال، غارت و استثمار است. اشغالگران خواستار نابودی کوردها با جنگ، مهاجرت، تغییرات جمعیتی و یکسان‌سازی هستند. اشغالگران می‌خواهند کوردستان را نه تنها با مردم، بلکه با طبیعت آن نابود کنند.

به دلیل آنکه استعمارگران خشمگین هستند و از کوردستان که تحت رهبری زنان روشن و قوی شده است، متنفرند. زنان و مردم ما با قهرمانی بزرگ مبارزه بی‌نظیری را انجام می‌دهند که کوردستان را به سرزمینی با دموکراسی، برابری، دوستی، آزادی، عدالت و صلح در قرن بیست و یکم تبدیل خواهند کرد.

کوردستان مزین به دست و اراده زنان، امروز بشریت را امیدوار می‌کند. به ویژه، دولت ترکیه، رژیم‌های ایران و سوریه، کوردستان را تهدیدی بزرگ برای دولت‌های مستبد، فاشیست و سلطه‌گر مردانه خود می‌دانند. اخیرا عراق نیز در تلاش است تا باشور کوردستان را دوباره به مستعمره خود تبدیل کند.

دولت فاشیست ترکیه از یک سو شبانه روز روژاوا، شنگال و باشور کوردستان را بمباران می‌کند و از سوی دیگر نقشه جدیدی برای جنگ تمام عیار می‌سازد و می‌خواهد کوردستان را با ایجاد فاشیسم همه‌جانبه در باکور کوردستان نابود کند. رژیم قهقرایی ایران نیز اعدام فعالان و زنان کورد را افزایش داده است.

متأسفانه از سوی دیگر ذهنیت عقب مانده مرد سلطه‌گر کورد چون با اجتماعی شدن فلسفه زن آزاد کوردستان، قدرت خود را از دست خواهد داد، میهن خود را به نیروهای اشغالگر مانند ترکیه عرضه می‌کنند.

نیروهای استعمارگر از یک سو با جنگ ویژه و از سوی دیگر با استثمار دین مبین اسلام، برای بازگرداندن کوردستان که به سرزمین زنان آزاد تبدیل شده است، به دوران تاریکی تلاش می‌کند. به همین دلیل، نیروهای اشغالگر، ذهنیت سلطه مردانه عقب مانده را که هنوز در کوردستان خود را تحمیل می‌کند و به زنان حمله می‌کند، برمی‌انگیزد. این یکی از دلایل خشونت خانگی و کشتار زنان است.

دلیل دیگر این است که آنها می‌ترسند قدرت خود را در نتیجه دموکراسی و آزادی که از طریق مبارزه برای آزادی زنان ایجاد شده است، از دست بدهند. اما هیچ نیروی عقب مانده‌ای چه منطقه‌ای ، چه جهانی و چه ملی نمی‌تواند کوردستان آزاد را که به خواست زنان کورد ایجاد شده است، نابود کند.

بدینوسیله در ۸ مارس ۲۰۲۴ بار دیگر یاد همه شهدای انقلاب کوردستان به ویژه انقلابیون زن را گرامی می‌داریم. همچنین از زنان انترناسیونالیست جهان که میراثی تاریخی برای ما به جا گذاشته‌اند با احترام و سپاس یاد می‌کنیم.»