ک‌ژک: از قاتلان فریال خالد حسابخواهی خواهیم کرد

شورای هماهنگی کنفدرالیسم زنان کوردستان ترور فریال سلیمان خالد سیاستمدار را که در ۱۸ ژانویه در کرکوک ترور شد، محکوم کرده و اعلام کرد که از قاتلان حسابخواهی خواهد شد.

فعال فریال سلیمان خالد در ۱۸ ژانویه در مقابل مدرسه‌ای در کرکوک ترور شد. به گفته شاهدان حادثه، این حمله توسط دو نفر انجام شده و از یک سلاح با صدا خفه کن استفاده شده است. گزارش شده است که قاتلان ۸ گلوله به فریال سلیمان خالد شلیک کرده و سپس ناپدید شدند.

شورای هماهنگی کنفدرالیسم زنان کوردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت ترکیه نسل‌کش، زن کش و فاشیست، با قتل سیاستمدار-انقلابی کرد فریال سلیمان خالد، یک بار دیگر چهره کثیف، خونین و سیاه خود را در کرکوک نشان داد. ما رفیق شهید خود را با احترام به یاد می‌آوریم، اعلام می‌کنیم که از هر لحظه از سی سال مبارزه او برای آزادی زنان به شدت صیانت می‌کنیم. ما از دولت ترکیه حسابخواهی خواهیم کرد و این کار را بر اساس خوددفاعی انجام می‌دهیم. ما به شدت این کشتار را محکوم می‌کنیم.»

ادامه این بیانیه به شرح زیر است:

دولت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ که به دردسر جهان تبدیل شده است، از سال ۲۰۱۳ سیاست‌های نسل‌کشی و قتل‌عام خود را علیه مردم کورد با علاوه کردن زنان انقلابی و سیاسی کورد بطور سیستماتیک اجرا می‌کند. از زمان قتل رفقای ما سارا، روژبین و روناهی در مرکز پاریس، پایتخت فرانسه، در ۹ ژانویه ۲۰۱۳، ده‌ها زن انقلابی، سیاستمدار و فعال کورد را در اروپا، باکور، باشور و روژاوای کوردستان به قتل رسانده است. این حملات و کشتارها بدون شک با بیداری و آگاهی که همراه با مبارزات قریب به ۵۰ سال آزادی کورد تجربه کرده، و همچنین با دست‌یابی زنان به جایگاه رهبری مبارزات آزادی، مرتبط است. دولت ترکیه برای تضعیف و کاهش سطح مبارزه‌ای که زنان کورد به دست آورده‌اند مانند یک شبکه قتل عمل می‌کند. او تصور می‌کند که با قتل زنان و کوردها، می‌تواند آنها را از مبارزه و مقاومت آزادی‌خواهانه‌شان دلسرد کرده و بترساند. مقاومت و پراکتیک قریب به ۵۰ سال مبارزاتی زنان کورد نشان داد که سخت در اشتباه بوده است. هر قتل‌عام و حمله‌ای اراده زنان کورد و عزم آنها را در جای گرفتن در صفوف مبارزات انقلابی تقویت می‌کند. با شهادت سکینه جانسز، هزاران سکینه جدید متولد شدند و صدها زن جوان کورد و رفقای بین‌المللی نام سارا را بر خود نهادند و در صفوف انقلاب و مبارزه جای گرفتند و صفوف مقاومت را تقویت کردند.

ترس از مبارزه بزرگی که توسط زنان کورد ایجاد شده و زن‌ستیزی در پس قتل رفیق فیریال توسط دولت ترکیه در کرکوک نهفته است. علاوه بر این، هدف آن آسیب زدن به دستاوردهای مردم کورد در کرکوک است، همچنین از طریق کورد‌زدایی و قرار دادن خلق‌ها در مقابل یکدیگر، ورطگی به میان آورد و با تعمیق تضادها درگیری ایجاد کند. در این روزهایی که هژمونی و تضادها به جنگ در بسیاری از مناطق خاورمیانه و آسیا تبدیل شده است، دولت فاشیست-نژادپرست ترکیه از این موضوع سوء استفاده کرده و قتل‌عام کوردها و زنان را تشدید کرده است. زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی مردم ما در روژاوا، شمال و شرق سوریه را بمباران می‌کند و با تخریب منابع آب، برق و سیلوهای گندم که اساسی‌ترین نیازهای بشری هستند و با آواره کردن مردم ما، هدفش تغییر جمعیت‌شناسی است. هدف از این حملات و قتل‌عام، پایان دادن به نسل‌کشی کوردها و ایجاد زمینه و فرصت برای احیای سیاست‌های نئو عثمانی است. اما ما یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که شما نمی‌توانید به این هدف برسید و شکست خواهید خورد. ما به عنوان زنان، مبارزه برای آزادی را تقویت و گسترش خواهیم داد و به عنوان مردم کورد، سرزمین‌های خود را ترک نمی‌کنیم و آنها را به مکان‌های آزادی تبدیل خواهیم کرد که مردم در کنار هم زندگی کنند.

شما نمی‌توانید با به قتل رساندن زنان کورد از طریق قتل‌های سیاسی و سال‌ها در زندان نگه داشتن آنها، از عزم ما برای موفقیت در مبارزه آزادی جلوگیری کنید. برعکس، عزم ما قوی‌تر و تیزتر می‌شود، اراده‌مان تیز می‌شود و ما به عنوان هزاران سارا و زلال جدید در مواضع مبارزه و مقاومت جای خود را می‌گیریم و مبارزه خود را در مقیاس منطقه‌ای و جهانی گسترش می‌دهیم.

ما از مردم خود و زنان جوان کورد می‌خواهیم که با شرکت در مبارزه آزادی و مقاومت به عنوان فریال‌های جدید، قوی‌ترین پاسخ را به دولت فاشیست ترکیه بدهند. به تمام زنانی که هدفشان مبارزه با نظام ضدسرمایه‌داری، مردسالار و آزادی زنان است. ما از شما می‌خواهیم که در برابر این قتل‌های سیاسی دولت ترکیه بایستید و موضع بگیرید. ما از قدرت‌های منطقه‌ای به‌ویژه جامعه بین‌المللی که در برابر این حملات دولت فاشیست ترکیه سکوت کرده‌اند و اقدامی انجام نداده‌اند و از کشورهایی که قتل در آن‌ها رخ داده است، دعوت می‌کنیم که موضع بگیرند و به مسئولیت‌های خود عمل کنند.»