ک‌ژک: بیایید ۱۸ آوریل را با تعمیق‌بخشی ساخت زندگی آزاد جشن بگیریم! -تکمیل شد-

هماهنگی ک‌ژک گفت: «بیایید 18 آوریل، سالگرد تاسیس جوامع زنان کوردستان (ک‌ژک) را با تعمیق‌بخشی ساخت نظام کنفدرال دموکراتیک زنان، دنیای زنانه و زندگی آزاد با ارزش‌های زنان جشن بگیریم.»

بیانیه سالگرد بنیاد ک‌ژک

هماهنگی ک‌ژک گفت: «به عنوان جوامع زنان کوردستان-ک‌ژک، نوزدهمین سالگرد خود را تجربه می‌کنیم. در حالی که وارد بیستمین سال مبارزه خود می‌شویم، با عشق به تمام زنانی که مقاومت می‌کنند و ارزش آزادی را می‌آفرینند درود می‌فرستیم. ما با عشق به رهبر کنفدرالیسم دموکراتیک‌مان، رهبر آپو، که ما را به این روزها رساند و آگاهی آزادی را در ما ایجاد کرد، درود می‌فرستیم. راهپیمایی آزادی زنان ما که به رهبری رفیق سکینه جانسز (سارا) آغاز شد، امروز با بیش از ده‌ها هزار شهید زن آزادی‌مان، ما را رهبری و راه ما را روشن می‌کند. هر روزی که عهد خود مبنی بر شایسته بودن شهدایمان را تکرار می‌کنیم، ما را به مبارزه و رهایی بیشتر سوق می‌دهد. مبارزه ما بدون وقفه با قدرت پیشگامی فزاینده ده‌ها هزار زن در صفوف حزب ما پاژک (حزب آزادی زنان کوردستان) و ارتش خوددفاعی ما یژا استار ادامه دارد. در اقصی بخش‌های کوردستان قدرت خوددفاعی زنان بر اساس رهبری جامعه با ایجاد تشکل‌های زنان جوان، تشکل‌های سیاسی و اجتماعی در حال افزایش است. از همه زنان، ارزش‌های آزادی زنان و جامعه در برابر مردان سلطه، نسل‌کشی، اشغالگران و انواع حملات فاشیستی دفاع می‌کند و صدای خود را در سراسر جهان به گوش می‌رساند.»

سیستم ک‌ژک سیستمی است که در موضوع آزادی زنان گام به عقب برنمی‌دارد

در بیانیه ک‌ژک آمده است: «کنفدرالیسم دموکراتیک زنان، الگوی زندگی آلترناتیو و آزاد را نشان می‌دهد» و می‌گوید: «در برابر انواع نظام‌ها، ذهنیت‌ها و عملکردهای حاکمیت‌گرا، گام‌های زندگی آزاد برمی‌دارد. در نظر دارد که زنان به این سؤال پاسخ دهند که چگونه زندگی کنند. زیرا سیستم ک‌ژک نظامی است که در موضوع آزادی زنان گام به عقب برنمی‌ندارد.

مبارزه ما که با راهپیمایی رفیق سارا آغاز شد، با سازمان اتحاد زنان میهن‌دوست کوردستان (ی‌ژوک) و اتحاد آزادی زنان کوردستان (ی‌آژک) ادامه یافت، با تئوری گسست، ارتش زنان، ایدئولوژی آزادی زنان و تئوری زندگی مشترک آزاد عمیق‌تر شد و با تشکیل حزب زنان به عنوان حزب پیشرو ما پاژک ماندگار شد، از ۱۸ آوریل ۲۰۰۵ و در سال ۲۰۱۴ به عنوان جمعیت زنان والا (ک‌ژب) به راهپیمایی آزادی خود ادامه داد و از آن زمان تا کنون صدای خود را به عنوان ک‌ژک در سراسر جهان به گوش رسانده است.

ک‌ژک سازمان اجتماعی خود را با پاژک، سازمان پیشاهنگ و بنیادی ایدئولوژیکی، یژا استار، نیروی خوددفاعی و ک‌ژج، جمعیت‌های زنان جوان توسعه داد. هدف آن این است که از طریق توسعه روابط با زنان و سازمان‌های زنان در عرصه بین‌المللی، همراه با دسترسی به همه زنان کوردستان، زنان را در سراسر جهان در جهت تحقق کنفدرالیسم دموکراتیک گرد هم آورد.

رهبر آپو به این مناسبت چنین خطاب به ما گفت: «من می‌خواهم به زنان کورد هم خطاب کنم. رفقای زن من که پایبند به مبارزه برای آزادی هستند باید ضامن آزادی بزرگ در کوه و دشت و شهر باشند. غیر از این، همه چیز بیهوده است. عزت و کرامت، ضامن آزادی مردم خود بودن است. قدرت انجام این کار را نیز دارند.»

بر اساس اعتماد رهبر ما به زنان، ک‌ژک مسئولیت اعتلای مبارزات و تجلیل از ارزش‌های زنان را در هر میدانی که همه زنان در آن حضور دارند، بر اساس اصول ایدئولوژی آزادی زنان بر عهده گرفت. بر این اساس، هدف آن تضمین وحدت آزاد دموکراتیک زنان کوردستان و همچنین وحدت زنان خاورمیانه و جهان بر اساس اهداف دموکراتیک و آزادیخواهانه بود. این گام معنایی تاریخی در مبارزات آزادی زنان جهان دارد، زیرا در را برای حرکت به سوی کنفدرالیسم دموکراتیک زنان می‌گشاید.

ما در حال گذراندن یک دوره تاریخی هستیم که در آن به سوی یک انقلاب زنان پیش می‌رویم

یک دوره تاریخی را پشت سر می‌گذاریم که با ژن، ژیان، آزادی به سمت انقلاب زنان می‌رویم. ما به عنوان زنان کورد مدعی رهبری مبارزات آزادی زنان جهان هستیم. ما با زنان سراسر جهان در محور کنفدرالیسم زنان دموکراتیک جهان با پارادایم ملت دموکراتیک گردهم می‌آییم. ما با زنان سراسر جهان در راهپیمایی پرمشقت و معنادار آزادی زنان بر اساس اصول پایه‌گذاری جوامع زنان کوردستان-ک‌ژک گردهم می‌آییم.

نوزدهمین سالگرد تاسیس جوامع زنان کوردستان-ک‌ژک بر تمامی زنان، بر تمامی کسانی که در خط آزادی زنان مبارزه می‌کنند و آزادی زن را به عنوان آزادی جامعه می‌پذیرند مبارک باد. مهم است که امروز را به عنوان روز تولد جمعی، تجدید حیات و برداشتن اولین گام‌های کنفدرالیسم زنان جشن بگیریم. جشن گرفتن با تقدس مرتبط است. یکی کردن قداست زن آزاده با قداست الهه مادر بزرگترین عملیاتی است که به روز معنا می‌بخشد.

بیایید ۱۸ آوریل، سالگرد تأسیس ک‌ژک را با تعمیق‌بخشی ساختن نظام کنفدرال دموکراتیک زنان، دنیای زنانه و زندگی آزاد با ارزش‌های زنان جشن بگیریم. ساختن زندگی آزاد نیاز به آگاهی دارد. با رد راه‌های معرفتی و ذهنیت غالب، ساخت آگاهی را بر اساس ژنئولوژی بنا می‌کنیم. هر زن به تنهایی معنای بزرگی دارد و پتانسیل زیادی برای آزادی دارد. با این حال، زنان سازمان‌یافته، نمایانگر کل جامعه و معنای اجتماعی هستند. به عنوان ک‌ژک، هدف ما این است که از طریق کمون، مجلس، آکادمی و سازمان‌های تعاونی اطمینان حاصل کنیم که هیچ زن سازمان‌نیافته در جامعه ما وجود ندارد.

رفیق سارا قطب‌نمای ماست

سبک زندگی و مبارزه رفیق سارا قطب‌نمای ماست. بیایید کل زندگی را به مبارزه با مردانگی حاکم تبدیل کنیم، بیایید ساختن زندگی سارایی را آغاز کنیم. بیایید زندگی را با عشق به زندگی و اصرار بر زندگی آزاد رفیق سارا زیبا کنیم، بیایید با عشق به طبیعت و مردم، قبل از هر چیز با رهایی خود، معنای واقعی عشق را بسازیم. بیایید مبارزه اکولوژیک خود را همراه با مبارزه دموکراتیک افزایش دهیم و هر بخش از کشورمان را شکوفا کنیم. بیایید با کاشت گل و کاشت درخت در فصول مناسب در طول سال، طبیعتی سبز بسازیم. بیایید با برگزاری نشست‌ها و سمینارها، نشست‌های آموزشی و رویدادهای فرهنگی بر اساس جشن سالگرد خود، اقدامات و کنش‌های مقاومت فرهنگی و نهادینه‌سازی در برابر نسل‌کشی فرهنگی را توسعه دهیم. به این معنا، بیایید بازگشت به طبیعت مادر را که شایسته تأسیس ک‌ژک است، بر اساس ایجاد یک زندگی آزاد و فرهنگ الهه مادر نوسنگی جشن بگیریم.

قرن بیست و یکم مال ماست، همه زمان‌ها مال ماست. ما با پرچم ارغوانی، با خورشیدمان، با ستاره‌مان، زیبایی فرهنگ ما که در سراسر جهان شکوفا می‌شود و نور قهرمانان زنان آزادی‌خواه ما که همیشه می‌درخشند، به سوی پیروزی و برقراری کنفدرالیسم زنان دموکراتیک جهانی حرکت می‌کنیم. و می‌دانیم که آزادی رهبر آپو آزادی همه زنان است. این وظیفه همه زنان است که با تمام قوا در کمپین آزادی جسمانی رهبر آپو و حل سیاسی مسئله کورد شرکت کرده و کمپین را به موفقیت برسانیم.

به همین مناسبت از همه زنان کوردستان و خاورمیانه می‌خواهیم که این راهپیمایی شرافتمندانه، شاد، پرشور، پر از پیروزی را گسترش دهند و همه زنان جهان به این راهپیمایی بپیوندند.