ک‌ژک: بیایید با روحیه مشارکت همه‌جانبه به اعتراضات بپیوندیم

هماهنگی ک‌ژک در بیانیه خود به مناسبت سالگرد توطئه ۱۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، از همه خواست؛ «با روحیه مشارکت همه‌جانبه در همه اقدامات و کنش‌ها برای آزادی جسمانی رهبر آپو شرکت کنیم.»

هماهنگی کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک‌ژک) در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که مبارزه آزادی «یک راهپیمایی معمولی نیست. این راهپیمایی به سوی یک زندگی آزاد، دموکراتیک و برابر است» و از همه خواست تا با روحیه مشارکت همه‌جانبه در اقدامات و کنش‌ها به ویژه تظاهرات بزرگ کلن شرکت کنیم.

یاد همه شهدا را گرامی می‌داریم

بیانیه ک‌ژک به شرح زیر است:

«در بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی، ما در شخص رفیق ویان سوران، یکی از اعضای کمیته بازسازی پ‌ک‌ک، که گفت: "با نظام امرالی زندگی نمی‌شود"، با احترام یاد همه شهدای خود را که بدن‌شان را به دیواری از آتش در اطراف رهبر آپو مبدل ساختند و فریاد زدند "شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید"، گرامی می‌داریم.

ما همچنین به کنشگران اعتصاب غذا در زندان‌ها، مادران خود که در حال تحصن برای عدالت هستند و همه راهپیمایان آزادی درود می‌فرستیم و به مقاومت همه زنان، مردم و دوستانمان را که در این مبارزه ۲۵ ساله علیه توطئه شرکت کردند که از کوردستان شروع و در سراسر جهان گسترش یافت، تبریک می‌گوییم.

ما یک بار دیگر دولت‌های دخیل در توطئه بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که همیشه در برابر خلق‌ها و در برابر تاریخ مورد قضاوت قرار خواهند گرفت و با این جنایت کثیف همیشه در یادها خواهند ماند.

سیستم مدرنیته سرمایه‌داری جهانی توطئه را انجام داد

نیروی اصلی که توطئه بین‌المللی را انجام داد، نظام مدرنیته سرمایه‌داری جهانی بود. هدف آنها پایان دادن به جنبش آزادی کورد در شخص رهبر آپو و مداخله در کل خاورمیانه به ویژه کوردستان بود.

آنها برای اینکه جهان را به تصاحب خود درآورند و خاورمیانه را تقسیم کنند در درون خود تضاد منافع بسیار شدیدی به راه انداختند و از این که همه خلق‌های خاورمیانه به ویژه خلق کورد را قربانی این منافع کثیف کنند، ابایی نداشتند.

رهبر آپو در برابر این توطئه کثیف که به اندازه‌ای که روز نسل‌کشی کوردها است، روز زن‌کشی نیز می‌باشد، راه‌حل مدرنیته دموکراتیک را توسعه داد که راه موفقیت مبارزات خلق و زنان کورد برای هستی و آزادی خواهد بود. او آشکار ساخت که راه اصلی برای تبدیل شدن به یک جامعه دموکراتیک، مبتنی بر انقلاب آزادی زن و انقلاب اکولوژیکی است.

وی با توسعه این نوع قدرت راه‌حل، این حقیقت را آشکار کرد که نیروهای مدرنیته سرمایه‌داری که توطئه بین‌المللی را سازماندهی کردند، دشمنان آزادی، دموکراسی، زنان و خلق‌ها هستند و این نیروهایی را که می‌خواستند در شخص او جامعه و دمکرات‌ها را قضاوت کنند، محاکمه و محکوم کرد.

با مقاومت رهبر آپو خنثی گردید

در نظام نسل‌کشی امرالی که می‌گفتند ذره ذره می‌کشیم و نابود می‌کنیم، رهبر آپو یک تغییر پارادایم انجام داد و به قول خودش سومین تولدش (ظهورش) را رقم زد. آنجا که می‌گفتند نمی‌تواند فکر کند، رهبر آپو افکار جدیدی را توسعه داد که به امید جهان مبدل شد و صدای زندگی آزاد را که قدرت‌های هژمونی می‌خواستند آن را قطع کنند، به تمام دنیا رساند. به همین دلیل لازم است بار دیگر بیان کنیم که توطئه بین‌المللی در امرالی با مقاومت و سبک مبارزه رهبر آپو خنثی شد.

رهبر آپو در مبارزه‌ای بزرگ با توطئه بین‌المللی که هدفش تاریک کردن خورشید بشریت است، با فراتر رفتن از سطح رهبری ملی، موفق شده است به یک رهبر جهانی تبدیل شود. به رهبر همه ستمدیدگان، رهبر زنان، بشریت و خلق‌ها تبدیل شده است. واقعیت رهبر آپو او را به راه و قدرت رهایی همه زنان در برابر نیروهای توطئه‌گر مبدل کرده است.

در برابر این سیستمی که زنان را بی‌هویت و بی‌ارزش می‌کند، آنها را به کالایی برای خرید و فروش تبدیل می‌کند، آنها را از ارزش‌های اصلی خود بیگانه می‌کند، آنها را در میان دیوارهای خانه یا مرزهای دولت زندانی می‌کند و آنها را به قتل می‌رساند، با پارادایم دموکراتیک، اکولوژیکی و آزادی‌خواهانه زنان دیوارهای این زندگی برده‌داری که به عنوان سرنوشتی بر زنان تحمیل شده بود، فرو ریخت.

مبارزه با انزوا باید افزایش یابد

در حالی که نیروهای مدرنیته سرمایه‌داری زنان را مهم‌ترین دارایی خود برای توسعه و تداوم نظام‌های خود می‌دانند، پارادایم آزادی رهبر آپو به دریچه‌ای برای زندگی آزاد تبدیل شده است که زنان به سوی آن روی می‌آورند. سیستمی که با شخصیت‌های زن برده و مرد حاکم ادامه دارد، در کنار پارادایم زندگی آزاد ما، تقریباً شکست خورده است. به همین دلیل، در قرن بیست و یکم، که ما در قرن زن زندگی می‌کنیم، به وضوح می‌بینیم که توطئه بین‌المللی اساساً توطئه‌ای است علیه همه زنانی که به دنبال زندگی آزاد هستند. به همین دلیل، زنان باید با آگاهی از این که توطئه و انزوا علیه آنهاست، مبارزه خود را با توطئه و انزوا افزایش دهند. با علم به اینکه آزادی رهبر آپو آزادی خودشان است، باید با روحیه مشارکت همه‌جانبه شرکت کنند و تشکل خود را تا رسیدن به آزادی جسمانی رهبر آپو تقویت کنند.

فراخوان برای شرکت در کنش‌ها با روحیه مشارکت همه‌جانبه

به همین مناسبت از همه مردم‌مان به ویژه زنان و جوانان، از افکار عمومی دمکراتیک و دوستان‌مان می‌خواهیم که با روحیه مشارکت همه‌جانبه برای آزادی جسمانی رهبر آپو در برابر توطئه بین‌المللی و برای شکستن دیوارهای اسارت امرالی که قتل‌عام زنان، طبیعت و بشریت است، تلاش کنند.

بیایید به ندای سرخوبون سرحد، شهید عملیات انقلابی هَلمَت دِرَلوک گوش فرا دهیم که گفت: "این راهپیمایی یک راهپیمایی معمولی نیست، در شخص ما یک تاریخ و ملت برای انتقام سال‌ها علیه دشمن راهپیمایی می‌کنند." این راهپیمایی یک راهپیمایی معمولی نیست؛ بیایید با آگاهی از اینکه این راهپیمایی به سوی زندگی آزاد، دموکراتیک و برابر است راهپیمایی کنیم. بیایید با روحیه مشارکت همه‌جانبه در همه اقدامات و کنش‌ها برای آزادی جسمانی رهبر آپو به ویژه راهپیمایی و تجمع بزرگ در کلن شرکت کنیم. بیایید ساختن نظام کنفدرالیسم دموکراتیک و آزادیخواهانه خود را بر اساس آزادی زنان توسعه دهیم و با خواندن و درک رهبر آپو در هر جایی که هستیم، قدرت سازمان‌یافته خود را تقویت کنیم.»