ک‌ژک: بیایید دستاوردهای روژاوا را حفظ کنیم -تکمیلی-

شورای هماهنگی ک‌ژک با محکوم کردن حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه مردم کوردستان، از همگان خواست تا از دستاوردهای روژاوا محافظت کنند و گفت: «امروز روز گسترش مقاومت و مبارزه مشترک در اطراف روژاوا و اعتصاب‌کننده‌های در زندان است.»

بیانیه مکتوب شورای هماهنگی کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک‌ژک) در خصوص حملات نسل‌کشی دولت ترکیه علیه شمال و شرق سوریه به شرح زیر است:

«امروز شاهد تشدید جنگ از هر نظر در جهان، خاورمیانه و کشور ما کوردستان هستیم. امروز که نظام وحشی سرمایه‌داری و رژیم‌های دولت-ملت به اوج نسل‌کشی و زن‌کشی رسیده‌اند، مردم، زنان و طبیعت با نابودی روبرو گشته‌اند. به همین مناسبت، حملات نسل‌کشی دولت فاشیست آک‌پ- م‌ه‌پ را که سخنگوی نظام استعماری حاکم است، علیه مردم خود در روژاوا با نفرت محکوم می‌کنیم، یاد و خاطره شهدای خود را که در این حملات جان خود را از دست داده‌اند، گرامی می‌داریم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم. یاد و خاطره رفقای‌مان که نمونه‌ای از اراده مافوق بشری را به نمایش گذاشتند در عملیات‌های انقلابی در ۲۲ و ۲۳ دسامبر که در مناطق حفاظتی مدیا صورت دادند به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم و بر عهد خود برای شایسته بودن ارزش‌های آنها که برای ما به میراث گذاشته‌اند تاکید می‌کنیم. ما به مبارزان ه‌پ‌گ و یژا استار که در این مقاومت تاریخی که امید مردم ما به آزادی را تقویت کرد، شرکت کردند، تبریک می‌گوییم.

خشونت که مؤثرترین سلاح نیروهای فاشیست قدرت‌گرا و حاکم علیه زنان، مردم و به طور کلی ستمدیدگان است، با جنگ‌هایی که در دنیای امروز شکل می‌گیرد به اوج خود رسیده است. در این جنگ که ما آن را جنگ جهانی سوم توصیف می‌کنیم، نسل‌کشی، نسل‌کشی اجتماعی، زن‌کشی، نسل‌کشی کودکان و نسل‌کشی اکولوژیک در سطوح و اشکالی فراتر از وجدان و عقل تجربه می‌شود.

خود را از شر جرم شریک رژیم فاشیستی بودن برهانید

رژیم فاشیستی آک‌پ- م‌ه‌پ که از روزی که بر سر کار آمده است تا بحال با جنگ‌ها، مهاجرت‌ها، فقر، دزدی، فساد، غارت، تجاوز، قتل‌عام و هزاران بحرانی زندگی را در ترکیه به زندان تبدیل کرده است، با تشدید بیچارگی و فاشیسم ناشی از این موقعیت‌ها که مسئول و مقصر آن است، سعی در پنهان کردن آن دارد. مرگ و بحران‌های چندوجهی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نتیجه‌ای است که سیاست جنگ راهگشای آن شده است. ارتش ترکیه که در چند سال اخیر به طور مستمر از گریلاهای آزادی کورد در مناطق حفاظتی مدیا ضربات سنگینی دریافت کرده است، در ۲۲ دسامبر متحمل شکست سنگینی شد. دولت فاشیست ترکیه که برای سرپوش گذاشتن بر شکستی که خورده، جهت حملات را به سمت روژاوا چرخانده است، در انظار جهانیان مرتکب جنایت جنگی می‌شود. این واقعیت جنگی که هیچ سودی برای مردم ترکیه ندارد، تنها به نفع نیروهای حاکم فاشیست است. با این جنگ که کار فاشیسم است به واقعیت زندگی مشترک مردم ما بر اساس صلح و آزادی حمله می‌کند. این موج حملات که هدف آن نسل‌کشی و تغییر جمعیتی است، اساساً با هدف نابودی دستاوردهایی است که مردم کورد با هزینه‌های گزاف به دست آورده‌اند. دولت فاشیست ترکیه با تشدید این جنگ سعی دارد جامعه و زندگی، فرهنگ مشترک مردم و ارزش‌های دموکراسی را خشکانده و اراده آنها را تضعیف کند. در فضایی که دین‌گرایی، جنسیت‌گرایی و ملی‌گرایی به اوج رسانده شده است، شراکت مطلق در سیاست‌های نسل‌کشی را بر همه اقشار اجتماعی تحمیل می‌شود. در ترکیه امروز، جایی که هرکسی که از سیاست‌های جنگی دولت انتقاد می‌کند که کشور را غیرقابل سکونت کرده است، لینچ می‌شود، به زندان‌ها انداخته می‌شود، کشته می‌شوند و تبعید می‌شوند، همه محافل دموکراتیک و نیروهای چپ برای اینکه خود را از شر جرم شریک این رژیم فاشیستی بودن برهانند، باید با صدایی بلندتر از همیشه به فاشیسم بگویند بس است. وقت آن رسیده است که به این حکومت که رژیم فاشیستی و جنگ‌های خود را با لفاظی‌های ناسیونالیستی مشروعیت می‌بخشد، پایان دهیم. ما از تمام اقشار جامعه که خود را روشنفکر، دمکرات و چپ می‌نامند دعوت می‌کنیم در برابر این سیاست‌های جنگی حکومت که منافع آزادی، صلح و دموکراسی مردم و زنان را مدنظر قرار نمی‌دهد، موضع‌گیری کنند. باید مبارزه قوی‌تری علیه حملات فاشیستی، نسل‌کشی و ناسیونالیستی که توسط دولت فاشیست ترکیه علیه همه تنوعات اجتماعی، به ویژه مردم کورد انجام می‌دهد، به راه بیندازند. نباید فراموش کرد که این موج ناسیونالیسم که امروز علیه کوردها به اوج خود رسیده است، باعث فقر، بیکاری و مرگ و میر روزافزون در ترکیه شده است.

بیایید مبارزه را برای محافظت از دستاوردهای روژاوا گسترش دهیم

علاوه بر این، آنها می‌خواهند از تبدیل شدن زنان به یک نیروی دموکراتیک و آزاد و همچنین تبدیل شدن کوردها به یک نیروی دموکراتیک و آزاد در شخصیت رهبر آپو که ۲۵ سال در انزوای بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است جلوگیری کنند. انزوای تحمیل شده بر شخص رهبر آپو با هدف منزوی کردن جنبش آزادی کوردستان و مبارزات آزادی زنان کورد است. به همین دلیل، ۲۵ سال است که نظام انزوا، شکنجه و نسل‌کشی به شدیدترین شکل‌ها علیه رهبر آپو، رهبر جنبش آزادی کوردستان اجرا می‌شود. امروز همراه با تشدید حملات انزوا علیه رهبر آپو در امرالی، حملات انزوا و انحلال در چهار بخش کوردستان و علیه زنان را به موازات یکدیگر اجرا می‌کند. خطرات ناشی از این روند که مبتنی بر سیاست‌های انزوا، شکنجه، اشغال و نسل‌کشی است، به تدریج در حال افزایش است. اینکه این حملات نسل‌کشی که در امرالی تشدید می‌شود، در کل جامعه و دیگر بخش‌های کوردستان گسترده شده است، مستلزم افزایش مقاومت همه جانبه است. ما به عنوان ک‌ژک به اعتصاب غذای آغاز شده در زندان‌ها علیه سیستم انزوا و شکنجه که در شخص رهبر آپو تشدید شده است، درود می‌فرستیم. بدون شک، گذار از نظام امرالی، شکستن انزوا، و توقف کردن جنگ نسل‌کشی استعماری، در گرو توسعه قوی مبارزات زنان است. بنابراین، ما اعلام می‌کنیم که به عنوان جنبش زنان، هم علیه اقدامات غیرانسانی در امرالی که با هیچ معیار اخلاقی نمی‌گنجد و هم علیه حملات نسل‌کشی که در روژاوا و سایر بخش‌های کوردستان تشدید شده است، در مبارزه فعال بوده و خواهیم بود. در این روزهایی که در لحظات محشری به سر می‌بریم، از مردم کوردستان می‌خواهیم که واکنش‌های مشروع خود را از هر طرف برای توقف حملات نشان دهند. تا زمانی که کمر فاشیسم بشکند باید اقدامات دموکراتیک فوراً ادامه یابد. امروز روز گسترش مقاومت و مبارزه مشترک در اطراف روژاوا و اعتصابیون در زندان‌ها است. ما از مردم و زنان‌مان در همه جا می‌خواهیم که مبارزه سازمان‌یافته را برای حفاظت از دستاوردهای روژاوا گسترش دهند.

کسانی که امروز سکوت می‌کنند، فردا شرمنده خواهند شد

این حملات امروز همانطور که جهان شاهد است در حال توسعه است. این بی‌پروایی دولت فاشیست ترکیه که هیچ قانون، کنوانسیون و هنجار بین‌المللی را رعایت نمی‌کند، ناشی از سکوت این نیروها است. سکوت نهادها و قدرت‌های بین‌المللی در برابر این حملات، مشوق حملات این دولت فاشیست آک‌پ- م‌ه‌پ می‌باشد. بنابراین، ما از همه قدرت‌های بین‌المللی مرتبط می‌خواهیم که برای جلوگیری از این حملات که وجدان بشریت را جریحه‌دار می‌کند، موضع‌گیری کنند. کسانی که در مورد آنچه امروز رخ می‌دهد سکوت می‌کنند، فردا شرمنده خواهند شد. همه جا حملات است. از همه جا به کوردها حمله می‌شود. مردم ما قتل‌عام می‌شوند، منابع زندگی ما در حال نابودی است. امروز رژیم فاشیست ترکیه می‌خواهد آنچه را که داعش ناتمام گذاشته در تمام بخش‌های کوردستان تکمیل کند.

سکوت اقشاری که بعنوان وجدان خلق‌ها شناخته می‌شوند، قدرتی است که حکومت را زنده نگه می‌دارد. سخن نگفتن علیه اعمال فاشیستی و عدم پاسخگویی به آنها چیزی است که باعث می‌شود فاشیسم تا این حد بی‌پروا حمله کند. نباید فراموش کرد که کسانی که با حمایت و نظاره‌گری زره سکوت بر تن می‌کنند، این حکومت فاشیست را تغذیه می‌کنند. دولت فعلی مرتکب جنایت جنگی می‌شود. روز پاسخگوکردن آنچه انجام شده فرا خواهد رسید.

مجدداً از تمامی نیروهای ضدسرمایه‌داری و دوستانی که از مبارزات آزادی خلق و زنان کورد حمایت می‌کنند، صیانت می‌کنند و در همه فرآیندها به آن کمک می‌کنند، می‌خواهیم از انقلاب روژاوا را که چراغ امیدی برای بشریت است، صیانت کنند.

ما از مادران، زنان جوان، سازمان‌ها و شخصیت‌های زنان کورد می‌خواهیم که به شکلی قوی در برابر اپراسیون‌های اشغالگرانه و نسل‌کشی تشدید شده در کشور ما، قتل‌عام زنان، فاشیسم و ​​هژمونی مردسالار موضع‌گیری کنند؛ نیز از سازمان‌های زنان در خاورمیانه و سراسر جهان می‌خواهیم که در کنار مقاومت مشروع مردم کورد، سازماندهی، آگاهی و قدرت عمل مشترک خود را افزایش دهند.