ک‌ژک: در سال ۴۶م، ما زندگی دموکراتیک را با قدرت بیشتری می‌سازیم

ک‌ژک گفت: «با آغاز ۴۶مین سال پ‌ک‌ک، برای آزادی فیزیکی رهبرمان، برای شکستن حملات نسل‌کشی و ساختن کوردستان آزاد، ایجاد زندگی آزاد و زنان آزاد در کوردستان آزاد، ما مصمم‌تر از همیشه هستیم.»

پیام کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک‌ژک) که به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس پ‌ک‌ک منتشر شده است به شرح زیر است:

سالگرد تاسیس حزب ما پ‌ک‌ک که روز رستاخیز زنان و خلق کورد است را در درجه اول به رهبر آپو، در شخصیت شهید حقی و شهید سارا، به همه شهدای گرانقدرمان که جان خود را برای یک زندگی آزاد و شرافتمندانه فدا کردند، به مردم ما که خود پ‌ک‌ک شده‌اند، به دوستان ما و زنان تبریک می‌گوییم.

در مقابل یاد و خاطره شهدای دلاورمان که از شهید حقی قرار شروع و در مجاهدت ۴۵ ساله جان خود را فدا کردند، با احترام و سپاس سر تعظیم فرود می‌آوریم و قول می‌دهیم با روحیه پیروزی پ‌ک‌ک و با روحیه فدایی شهدا انقلاب را به پیروزی برسانیم.

حزب ما پ‌ک‌ک که ۴۵ سال هر لحظه جنگید و برای آزادی مردم ما در هر چهار بخش کوردستان مبارزه کرد، در زمانی شروع به کار نمود که کشورهای ستمگر هیچ امیدی به زندگی در چهار بخش کوردستان باقی نگذاشته بودند و می‌گفتند  « کوردها را در قبر گذاشته و روی آن‌ها بتن ریخته‌اند». بنابراین پ‌ک‌ک حزب ایجاد امید و آزادی است. حزب خلق کورد، سوسیالیست‌ها ، دموکرات‌ها، کارگران، جوانان، زنان و کودکان است. تأسیس پ‌ک‌ک، که رهبر آپو آن را «تولد دوم» تعریف می‌کند، از تاریخ مبارزات 45 ساله که روز تولد همه کسانی است که خواهان یک زندگی آزاد و با عزت هستند، فهمیده شد. حزب ما در میان تجربیات و دستاوردها بزرگ شد، اما از نظر روحیه و شور و شوق ابتدایی همیشه جوان ماند.

به همین دلیل است که امروز در هر جای دنیا همه از ۷ ساله تا ۷۰ ساله شعار  «پ‌ک‌ک خلق است، خلق اینجا است» را سر می‌دهند.

پ‌ک‌ک در کوردستان تبدیل به یک حزب معمولی نشد، بلکه به سبک زندگی و روح آزادی تبدیل شد. رهبر آپو سفر خود را با این جمله آغاز کرد که «سخت‌ترین کار دنیا خلق انسان جدید است» و کوردها که به دلیل آزار و اذیت در آستانه نابودی بودند، با پ‌ک‌ک به ارزش‌های انسانی رسیدند. پ‌ک‌ک راهی برای خلق یک انسان جدید، یک زن جدید بود. بنابراین پ‌ک‌ک نشانه ارزش‌های انسانی، آزادی، شرافت، اخلاق و وجدان جامعه است.

نه تنها در کوردستان، در هر جای دنیا، جایگاه زنان در احزاب فقط فیزیکی بود، انقلاب‌ها و انقلابیون همیشه مسئله زنان را برای مرحله پس از انقلاب موکول می‌کردند. رهبر آپو دریافت که جایگاه زن در جامعه کوردستان در جایگاه جنسیت دوم است، او به رادیکالترین شکل در مقابل این امر ایستادگی کرد و پ‌ک‌ک را به فضای امنی تبدیل کرد که در آن زنان بتوانند خود را ابراز کنند، مبارزه کنند و زندگی آزاد را خلق کنند. از این رو پ‌ک‌ک به همان اندازه که متعلق به خلق کورد است، با پارادایم آزادی که نشانه تولد دوباره زنان کورد است، با گفتن «نجات زن، نجات جامعه است» مسئله زنان را به موضوع اصلی تبدیل کرد. . این مبارزه با رفیق قهرمان ما سکینه جانسز یکی از کادرهای برجسته پ‌ک‌ک آغاز شد و با ارزیابی رهبر آپو مبنی بر اینکه «پ‌ک‌ک حزب زنان است» به قدرت و معنا رسید. زنان کورد که زیر ظلم و ستم و فئودالیسم خفه شده بودند، خود را با پ‌ک‌ک شناختند و به همان اندازه مبارزه برای آزادی ملی به مبارزه جنسیتی پرداختند. با حزب زنان، واحدهای خود دفاعی زنان، سیستم کنفدرال زنان دموکراتیک و ژنئولوژی به منبعی برای همه زنان در جهان تبدیل شدند.

این نیرویی که توسط پ‌ک‌ک ایجاد شد، با گریلاهایی که با جدی‌ترین حملات نسل‌کشی مواجه شدند و همچنین با مبارزه‌ای که اخیرا با عملیات انقلابی به راه انداختند، نشان داد که نمی‌توان آن را شکست داد.

حزب ما که دولت ستمگر و فاشیست ترکیه هر سال ادعا می‌کند که آن را به پایان رسانده است، برعکس هر سال در حال رشد است، مرزهای کوردستان و خاورمیانه را درنوردیده و به سطح بین‌المللی رسیده است، مانند یک درخت ریشه‌های خود را در این سرزمین گسترش داده است. در این سال که چهل و پنجمین سالگرد تأسیس پ‌ک‌ک را جشن می‌گیریم، دوستان خلق کورد و زنان جهان برای آزادی فیزیکی رهبر آپو گام «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد » را آغاز کردند. این گام نشان می‌دهد که پ‌ک‌ک و رهبری جهانی شده‌اند.

رهبر آپو در امرالی با خط پایان ناپذیر و شکست ناپذیر پ‌ک‌ک، با ایمان و امید در مقاومتی بی‌نظیر است. گریلاهای ما، خلق ما راه رهبر آپو و شهدای بزرگ ما را دنبال می‌کنند و مقاومت بزرگی انجام می‌دهند. ما زنان با قدرت، اراده، ایمان و تجربه‌ای که ازتاریخ ۴۵ ساله مبارزه و از شهدای قهرمان خود گرفته‌ایم، پیروز خواهیم شد. با ساختن پارادایم دموکراتیک، اکولوژیکی و آزادی زنان، روحیه پ‌ک‌ک را که نمادی از ارزش‌های انسانی است، تقویت می‌کنیم. با آغاز چهل و ششمین سال پ‌ک‌ک، ما بیش از هر زمان دیگری برای آزادی فیزیکی رهبرمان، برای شکستن حملات نسل‌کشی و ساختن کوردستان آزاد، ایجاد یک زندگی آزاد و یک زن آزاد در کوردستان آزاد مصمم هستیم.

به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تأسیس حزب خود، بار دیگر از مردم کورد، دوستان، زنان و جوانان با روحیه جوانی پ‌ک‌ک می‌خواهیم که زندگی آزاد، دموکراتیک و برابر بسازند و به صفوف پ‌ک‌ک بپیوندند. از ارزش‌های آزادی و انسانیت محافظت کنید، از آنها صیانت کنید و به جلو حرکت کنید.