ک‌ژ‌ک: درود بر مقاومت خلق شرناخ علیه حمله‌ی جنسیتی

کوردیناسیون ک‌ژ‌ک اعلام کرد پس از انتخابات، تبهکاران به جنایت جنسیتی و جنگ ویژه علیه زنان کورد متوسل شدند و گفت: «لازم است کوردستانیان در برابر حملات سازماندهی شده‌ و مواد مخدر و تن‌فروشی و سرکوب جنسیتی، خود دفاعی را ترویج ‌دهند.»

کوردیناسیون کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک‌ژ‌ک) در رابطه با مقاومت خود دفاعی خلق شرناخ در برابر حملات جنسیتی شب گذشته علیه یک زن کورد، بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: «خود دفاعی خلق شرناخ در برابر عضو نیروی ویژه‌ی دولت ترکیه، به ما نشان داد که چگونه باید جنگ شکوه و کرامت انجام شود. آن انقلاب دمکراتی که خلق ما در انتخابات انجام داد و مقاومت خود دفاعی خلق ما در شرناخ بسیار شکوهمند هستند، به این مقاومت درود می‌فرستیم.»

بیانیه‌ی ک‌ژ‌ک برای افکار عمومی دمکراتیک به شرح زیر می‌باشد:

«حملات اشغال‌گرانه‌ای که حکومت فاشیستی حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ)- حزب حرکت ملی (م‌ه‌پ) در چارچوب طرح از بین بردن مبارزات آزادی‌بخش خلق ما انجام می‌دهد، با اجرای جنگ ویژه در تمامی زمینه‌های نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صورت می‌گیرند. سعی می‌کند خلق کورد را از تمامی ارزش‌ها و ابزارهای خود دفاعی محروم نماید، تا خلق کورد را بی‌هویت و تحت سلطه نگه دارد. این‌گونه رژیم نسل‌کش کننده در تمامی عرصه‌ها طرح کودتا و اشغال‌گری خود را انجام می‌دهد. رژیم فاشیستی آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ دشمن خلق‌های گرامی کوردستان است، زنان و جوانان شکوهمند کورد با خود دفاعی و حفاظت و مقاومت مثال زدنی خود را در تمام جهان و‌‌ بشریت معرفی کرده‌اند، برای نابودسازی خلق آزاد کورد و حیات آزاد که حاصل مقاومتی ۵۰ ساله می‌باشد. با به اجرا گذاشتن روش‌هایی از جمله پخش مواد مخدر، اشاعه‌ی تن فروشی، جاسوس سازی، تهی ساختن ماهیت فرهنگی و اجتماعی که توسط تبهکاران جنگ ویژه و جنبش‌های اجتماعی-فرهنگی استعمارگر، بیش از همه زنان و جوانان را در کانون هدف گیری خود قرار داده است.

جنایت حمله‌ی جنسیتی انجام می‌شود

آن انقلاب دمکراتیک و مقاومتی که جنبش آزادی‌بخش زنان کورد در کوردستان و خاورمیانه از طریق فلسفه‌ی «ژن، ژیان، آزادی» ترویج داده‌اند، خط‌مشی آزادی این عصر و دوره را مشخص می‌کند. زنان کورد و عرب و ترک و فارس و ارمنی و سریانی‌ دیگر دارای نیروی خود هستند و سرنوشت جهان را مشخص می‌کنند. به همین سبب در شخصیت آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ، نیروهای ضد انقلاب و مردسالاری منطقه علیه زنان کورد و جنبش آزادی‌بخش، ائتلافی پنهانی را از نوع داعش ترویج می‌دهند. در کوردستان صدها هزار سرباز و پلیس و مزدور و جاسوس و پیروان‌ آن‌ها و داعش، به عنوان نیروی تجاوز و خشونت علیه زنان را اجرا می‌کنند و با این هدف می‌خواهند مانع راه‌حل‌ ملت دمکراتیک شوند که بر مبنای آزادی زن در خاورمیانه توسعه می‌یابد. نیروهای ضد انقلاب و میلیتاریست‌ها علیه خلق کورد خود را سازماندهی کرده‌اند، زندگی زنان کورد و ترک و عرب و فارس را نظامی می‌کنند، در نتیجه‌ی این نیز خشونت علیه زنان و فقر و بردگی توسعه می‌یابد، به این معنا، حمله‌ی نسل‌کشی و حمله‌ی جنسیتی علیه زنان کورد، به معنای نسل‌کشی و خشونت علیه زنان خاورمیانه است.

به مقاومت خود دفاعی خلق سربلند خود درود می‌فرستیم

در ترکیه و کوردستان انتخاباتی انقلابی دمکراتیک برگزار شد و خلق ما با قیام شکوهمند خود علیه قیوم‌ها نمونه‌ی قابل توجهی را به نمایش گذاشتند. یکی از مکان‌هایی که به طرزی وحشیانه اشغال شد، شرناخ و خلق قهرمان بوتان بودند. در روز انتخابات اراده‌ی خلق شرناخ توسط رژیم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ با حرکتی اشغال‌گرانه مصادره شد. اشتباه بزرگی است اگر فکر کنیم که فقط اراده‌ی خلق شرناخ مصادره شده است. اگر اراده‌ی خلق در هرمکانی توسط ده‌ها هزار سرباز و پلیس مصادره گردد، به این معناست که اراده‌ی تمامی کشور مصادره شده است. به این معنا، معیار پیروزی دمکراتیک در انتخابات، بازگرداندن اراده‌ی مصادره شده‌ی خلق شرناخ از طریق مبارزه‌ی تمامی نیروهای دمکراتیک و اپوزیسیون است.

پس از مدت کمی از انتخابات، تبهکاران جنایت جنسیتی علیه زنان، جنگی ویژه آغاز کردند. علیه حمله‌ی جنسیتی به زن کورد در شرناخ، خود دفاعی علیه نیروهای جنگ ویژه‌ی دولت ترکیه نشان داد، چگونه باید جنگ شکوه و کرامت انجام شود. آن انقلاب دمکراتی که خلق ما در انتخابات انجام داد و مقاومت خود دفاعی خلق ما در شرناخ بسیار شکوهمند هستند، به این مقاومت درود می‌فرستیم. تاریخ بار دیگر نشان داد، هیچ نیرو و دولتی بزرگ‌تر از خلقی نیست که از اداره و خود دفاعی خود محافظت می‌کند. بار دیگر ثابت شد، خلق کورد دارای اراده‌ای بی‌پایان و انکار نشدنی است. این اراده و رویای آزادی هرگز متوقف نخواهد شد.

نباید اجازه دهیم به کرامت ما دست برند

بر این اساس تمامی خلق‌های کوردستان و زنان و جنبش‌های زنان و‌‌ جوانان را فرامی‌خوانیم، همگان، همسایه و رفقا و کودکان و دوستانشان را از سیاست‌های جنگ ویژه هوشیار نمایند، از اطرافیان خود در برابر جنگ ویژه محافظت نمایند. این جنگ شرف است و نباید اجازه دهیم کسی به شکوه و کرامت ما دست درازی نماید. جنبش‌های زنان و سازمان‌های توده‌ای دمکراتیک، باید به هر شکل ممکن از قبیل آگاهی‌بخشی، آموزشی، سازمان‌دهی و دفاع از خود و همچنین علیه شیوه‌های جنگ ویژه بسیج شوند. باید نهادها و کارمندان دولت استعمارگر از نظر اجتماعی و فرهنگی منزوی شوند. هر شهروند کورد باید در برابر گروه‌های مواد مخدر، تن‌فروشی، حملات جنسیتی علیه زنان و جوانان کورد به طور مستقیم به دفاع از خود بپردازند. هیچ زن کوردی نباید حمله به شکوه کرامت خود را بپذیرد و باید فورا از خود محافظت نماید.

بر این اساس از جنبش‌های زنان و خلق‌های هر چهار بخش کوردستان و جناح‌های دمکراتیک ترکیه می‌خواهیم، در برابر حمله‌ی اشغال‌گرانه به خلق شرناخ بایستند و به عنوان دستورکار اصلی مبارزات دمکراسی‌خواهانه‌ی ترکیه به آن بنگرند. به این معنا، شرناخ مانند آمد و اِلح و موش و رحا و مردین و ایدر و استانبول و ازمیر و مرسین است. شرناخ، روژآوا و باشور و روژهلات کوردستان است. بیایید شرناخ را به مرکز مبارزات دمکراتیک تبدیل کنیم و از بوتان باشکوه مقاومت زنان را ارتقا دهیم.