ک‌ژک: نوروز امسال به دلیلی برای آزادی رهبر ما مبدل خواهد شد

شورای هماهنگی ک‌ژک نوروز ۲۰۲۴ را تبریک گفت و اعلام داشت: «ما جشن دوباره زیستن را به خلق‌های مزوپوتامیا تبریک می‌گوییم. ما اطمینان داریم که نوروز امسال به دلیلی برای آزادی رهبر ما مبدل خواهد شد.»

نوروز ۲۰۲۴

شورای هماهنگی ک‌ژک بیانیه‌ای را منتشر کرد و جشن نوروز را تبریک گفت. ک‌ژک در ابتدا مظلوم دوغان، چهار ها، زکیه آلکان، رهشان دمیرل و سما یوجه و تمامی شهدای مبارزه آزادی کوردستان را گرامی داشت و گفت:«نوروز آزادی را در ابتدا به رهبر آپو که برای زنان، خلق کورد و خلق‌های خاورمیانه جشن دوباره زیستن و مقاومت است، به تمامی شهدایی که برای نوروزهایی آزاد جان خود را فدا نمودند، به تمامی زنان، خلق ما و خلق‌های مزوپوتامیا تبریک می‌گوییم.»

بیانه‌ی ک‌ژک به مشروح زیر می‌باشد:

«از کاوه معاصر مظلوم دوغان که در زندان شهر آمد با سه چوب کبریت خود را به راه رهایی از ظلم ستمکاران مبدل کرد تا به چهارها که با گفتن (کسی که آتش ما را خاموش کند، خائن است) آتش مقاومت را فروزان‌تر ساختند، از زکیه‌ آلکان که با گفتن (نوروز با برافروختن آتش نوروز جشن گرفته می‌شود) برای متلاشی کردن ترس و بیچارگی که در شخص شهر آمد در تمامی کوردستان اعمال می‌شد، در برج‌های دیوار تاریخی شهر آمد خود را به آتش کشید، تا به رهشان‌ها که مزاری را که در کلانشهرها بر خلق‌ما تحمیل می‌شدند را شکست داد و برای اینکه خلق ما در کلانشهرها خود را به کوردستان برساند به یک پل مبدل گشت، از روناهی و بریوان‌ها که بر ضد به بردگی کشاندن زنان توسط سیستم جنسیتگرا با خشمی فراوان به مثابه میلیتان‌های آزادی‌بخش زنان به بخشی از تاریخ مبدل شدند و انسانیت تا به سما یوجه، ما یاد تمامی شهدای نوروز را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم. در شخص این رفقا ما دلسوزی و عهد خود با شهدا را بار دیگر تجدید می‌کنیم.

نوروز آزادی را در ابتدا به رهبر آپو که برای زنان، خلق کورد و خلق‌های خاورمیانه جشن رستاخیز و مقاومت است، به تمامی شهدایی که برای نوروزهایی آزاد جان خود را فدا نمودند، به تمامی زنان، خلق ما و خلق‌های مزوپوتامیا تبریک می‌گوییم.

رهبر آپو با بیش از نیم قرن مبارزه، نوروز را از هر زمان دیگر بهتر به نوروز آزادی مبدل ساخت، برای خلقی که بر آن نابودی اعمال می‌شد، برای زنان به دلیل رستاخیز مبدل ساخت. بدین ترتیب نوروز به اندازه‌ای که جستجوی هویت ملی است، در همان حال جستجو برای حیاتی آزاد است، به اندازه‌ای که نشانه‌ی رستاخیز ملی است، در ابتدا برای زنان کورد نشانه‌ی رستاخیز بوده و همچنین نشانه رستاخیز تمامی زنان خاورمیانه هم می‌باشد. نوروز در کوردستان نام رستاخیر زنان است.

باید زنان از نوروز بیشتر صیانت نمایند

دربرابر این ذهنیت ملی و میهن‌دوستی که رهبر آپو ایجاد نموده است، دشمنان انسانیت با سیاست‌های قتل‌عام کننده اکولوژیک می‌خواهند کوردستان را خالی از سکنه کرده و کوردها را بی وطن گذارند. با سیاست‌های قتل عام زنان می‌خواهند روح مقاومت زنانی که با نوروز از نودوباره زیستن را تجربه می‌کنند از آنان بستانند، بر رنگارنگی و رنگ زندگانی داشتن نوروز یک نگرش هموژن را تحمیل کنند. بر علیه این سیاست‌های قتل‌عام، قتل عام زنان، قتل‌عام اکولوژی این رژیم‌های دیکتاتور لازم است در همه جا روح مبارزه نوروزی را ارتقا بخشیده و روح نوروز همیشه در سطوح بالایی زنده داشته شود. همانطور که رهبر آپو نیم قرن است که هر لحظه خود را با این روح زیسته و مبارزه نموده، ما زنان هم هر روز با این حال و هوای نوروز با اشتیاق مبارزه را گسترش دهیم. درهای حیاتی آزاد، شرافتمندانه و برابر تنها بدین صورت برای ما زنان باز خواهند شد.

نوروز که نشانه زایش، زیستن، رنگارنگی، اشتیاق و نو شدن است، بیش از همه با زنان معنا می‌یابد که زنان نیز دارای تمامی این ویژگی‌ها هستند. زنان با نیرویی از همان روح باید بیشتر از نوروز صیانت نمایند و با اشتیاق و روحیه‌ای که از ۸ مارس می‌گیرند به میادین سرازیر شده و جواب درخوری به ضحاک‌ها بدهند.

نوروز آزادی برای رهبر آپو

رهبر آپو گفت، دشمن می‌گوید (نوروز برای کوردها رستاخیز است، برای من هم مرگ است)، بدین ترتیب دشمن در هر بهار بیشتر به گریلا و خلق ما حمله‌ور شد. اگر دشمن چنین کاری انجام می‌دهد، کاری که ما هم باید انجام بدهیم اینست که از سال‌های گذشته بسیار بهتر مقاومت کنیم. در این روزها به نوروز ۲۰۲۴ نزدیک می‌شویم که این به مثابه نوروز آزادی رهبر آپو جشن گرفته خواهد شد، ما نقشه‌های پلیدی که در باشور، باکور، روژاوا و روژهلات کوردستان برعلیه جنبش آزادی ما و خلق ما اجرا می‌شود را می‌بینیم و اعلام می‌داریم که با روح نوروز به این حملات جواب خواهیم داد. برای اینکه رهبر آپو حقیقت ملتی چنین را آفرید که از ملتی که بر او قتل عام تحمیل می‌شد، نا امیدی و بیچارگی بر او تحمیل می‌شد، نه تنها یک روز بلکه تمامی روزها را با نوروز، روح نوروز، اشتیاق نوروز مقاومت خواهد کرد.

روز آن فرا رسیده تا بر علیه ترور ظالمان برای شکستن ترسی که ایجاد کرده‌اند، گام‌هایی جسورانه برداشته شود و آتش پیروزی در همه جا برافروخته شود. روز آن فرارسیده که زنان در نوروز آزادی برای رهبر آپو قصد دارند حیاتی نوین و دمکراتیک را آفریده و با رنگ، آواز و قیام خود برعلیه سیستم سلطه‌ورزانه مردسالاری در میادین حضور یابند.

بخصوص زنان و جوانان را و همچنین تمامی خلق خود و خلق‌های مزوپوتامیا را فرا می‌خوانیم که در نوروز آزادی برای رهبر آپو مشارکت کنند، مشعل حیات آزاد را برافروزند، با رستاخیز و نیروی نوروز زندگی نمایند، مقاومت کنند و حیات آزاد را به وجود آورند. ما باری دیگر جشن رستاخیز نوروز را به زنان، جوانان، خلق کورد، خلق مزوپوتامیا و خاورمیانه تبریک می‌گوییم و اطمینان داریم که نوروز امسال به دلیلی برای آزادی رهبر ما مبدل خواهد شد.»