ک‌ژک‌: زنان و خلق مقاومتگر و مبارز ما پیروز شدند

شورای هماهنگی ک‌ژک اعلام کرد که ایستار و اراده‌ای که در وان و کوردستان نشان داده شد،‌ امید را گسترده ساخت، مصمم بودن بر مبارزه را افزایش داد و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ‌«زنان و خلق‌ مبارز ما پیروز شدند.»

بیانیه شورای هماهنگی کنفدرالیسم زنان کوردستان ‌(ک‌ژک) به شرح زیر است‌:

‌«ما پیروزی تاریخی خلق‌مان، زنان و نیروهای دمکراسی را در انتخابات محلی ۳۱ مارس در باکور کوردستان و ترکیه که با اراده مقاومتگرانه خود بدان دست‌یافتند را،‌ یکبار دیگر تبریک می‌گوییم. در بسیاری از شهرهای کوردستان با آرایی در سطح رکورد شهرداری‌ها انتخاب شدند. تلاش‌های برای تحمیل کردن قیوم برای آن شهرداری‌ها،‌ در شهر وان در برابر مبارزه و مقاومت تاریخی خلق‌ما شکست خورد. خلق‌ما در شهر وان دو روز و دوشب خیابان‌های وان را به سنگر مبارزه و مقاومت مبدل کرد، از اراده خود صیانت کرد، شهرداری‌هایی را که در انتخابات بدست آورده بود را باری‌دگر به وسیله مقاومت تصاحب کرد. با پیشاهنگی زنان و جوانان مقاومتی تاریخی انجام داده شد. نیروهای دمکراسی،‌ نمایندگان احزاب سیاسی، سازمان‌های اجتماعی مردم نهاد، رسانه‌های اپوزوسیون و آزادی‌خواه و بسیاری از دیگر اقشار موضعی مشترک نشان دادند که در این پیروزی مشارکتی داشته باشند. صیانتی که در ترکیه هم نشان داده شد به نام آزادی و دمکراسی امیدهایی را آفرید. ما به هرکسی که در این رخداد دارای رنج و یا کوششی بوده و هرکسی که مقاومت و پشتیبانی کرده را تبریک می‌گوییم.

سخن برتولت برشت که در مقابل فاشیسم هیتلر گفت‌‌«در جایی که ناحقی در آن امری عادی شده،‌ مقاومت به یک وظیفه متحول می‌شود، دیکتاتوری که در ترکیه جای گرفته است را بازگو می‌کند. خلق ما در شهر وان از اراده خود صیانت کرد،‌ با موضع مقاومتگرانه خود ضربه‌ای تاریخی به فاشیسم وارد آورد که در تلاش بود در ترکیه و کوردستان ماندگار شود. بدین شیوه از این عمل جلوگیری کرد. در عین حال معیار خط مشی مقاومت عصر را نیز مشخص ساخت. دیگر برهه‌ای چنین به وجود خواهد آمد که بصورت قبل از مقاومت شهر وان و پس از مقاومت شهر عنوان شود. معیار مبارزه و مقاومت این نیز از هم اکنون به بعد هم حول این خط‌مشی خواهد بود.  به همراه خلق ما در شهر وان در ابتدا مناطق شرناخ،‌ بتلیس،‌ قرس و رحا خلق ما از اراده خود صیانت کردند، در این راه در خیابان‌ها مبارزه کردند و بدلیل این موضع و ایستار ما به خلق خود را تبریک می‌گویم، اراده‌ای که جوانان نشان دادند برای آرمان و مبارزه آزادی خلق‌ما بسیار مهم است.

ما موضع مقاومتگرانه زنان را درودی ویژه می‌فرستیم که در این برهه برای صیانت از اراده خلق ما ابراز داشتند. بخصوص در برابر هرگونه حملات که برضد ریاست‌مشترک و نمایندگی مشترک انجام شد، خلق ما از اراده زنان صیانت کرد و این در سطحی تاریخی چیزی بسیار ارزشمند است. ایستار و اراده‌یی که در شهر وان و سراسر کوردستان بیان شد،‌ در تمام بخش‌های کوردستان و خارج از میهن خلق‌ما را سرافراز ساخت،‌ امید گسترده ساخت و مصمم بودن مبارزه را افزایش داد. همچنین صیانت در سطح بین‌المللی انجام شد که با عنوان خلق‌های ستمدیده، نیروهای دمکراسی و زنان به نیرو و مشارکت عظیمی مبدل شد. فاشیسم شکست خورد. ایستار و موضع زنان آزاد و سازماندهی شده پیروز شد. ما می‌دانیم که این مهم در سال ‌پیش‌روی ما تاثیرات بسیاری بگذارد.

ما یکبار دیگر دیدیم که هیچ مانعی وجود ندارد که در مقابل مقاومت و مبارزه دسته‌جمعی و سازماندهی‌شده از بین نرود. همچنین اراده و مبارزه سازماندهی شده یگانه راه پیروزی است که هرگونه حمله را شکست می‌دهد. این برهه ادامه خواهد داشت. فاشیسم یک ضربه سهمگین خورده و افول کرد. برای اینکه فاشیسم قاطعانه شکست بخورد یک مقطع مبارزه‌ نیرومندانه‌تر و متحدانه‌تر در انتظار ماست و لازم است با این درک، مبارزه و مقاومت خود را گسترش دهیم. برای اینکه مناطق مصادره شده دوباره بدست بیاید ما مبارزه خود را بی‌وقفه ادامه خواهیم داد‌. درعین‌حال در برابر حملات قتل‌عام و اشغالگرانه‌ی جدیدی که فاشیسم برایش برنامه‌ریزی می‌کند،‌ یک برهه مقاومت و مبارزه سازماندهی‌شده با روش قیام منتظر ماست. ما زنان و جوانان را فرامی‌خوانیم که در مقابل حملات،‌ مقاومت را گسترش داده،‌ با ایستار و موضع‌ سازماندهی شده به این حملات پاسخ لازمه را بدهند.

ما تمامی زنان ترکیه را فرامی‌خوانیم که در برابر حملات و اعمال نگرش سلطه‌گر مردسالارانه،‌ فاشیسم،‌ برای نمایندگی برابرانه و آزاد،‌ مبارزه و مقاومت مشترک را عملی سازیم. مسئولیت مشترک آزادی و دمکراسی برعهده تمامی ما‌ است و با مبارزه عملی می‌شود. آزادی زنان با مبارزه، ایستار و مقاومت زنان که مشترکا در سطح محلی و بین المللی انجام شود ممکن خواهد بود. وظیفه تمامی ما می‌باشد که دستاوردهای سیاسی در مقطع انتخابات که زنان آفریننده آن هستند بر پایه این پرسپکتیو به مثابه دستاوردهای زنان دیده شده و از آن محافظت به عمل بیاید.

زنان و خلق‌ مقاومتگر و مبارز ما پیروز شدند. ما به آنان تبریک می‌گوییم و امیدواریم که این به دلیلی برای پیروزی نوین مبدل شود.‌‌‌»