ما اجازه سیاست‌های جنگ ویژه را نخواهیم داد

آيسل آیاو، رئيس‌مشترک هَدَپ در قوسر گفت که آنها احساس حمايت را تقويت می‌کنند و اجازه سياست‌های جنگ ویژه را نخواهند داد.

جنبش زنان آزاد (ت ژ آ) در چارچوب کمپین خود با شعار «با ژن، ژیان، آزادی به سوی آزادی» ، فعالیت‌های ۲۵ نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان را در قوسر آغاز کرد. این فعالیت‌ها در تمامی مناطق شهر به مدت ۸ روز ادامه خواهد داشت و راهپیمایی پایانی ۲۵ نوامبر در مرکز شهر مردین برگزار می‌شود.  

آیسل آیاو ، رئیس مشترک منطقه قوسر از حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (هَدَپ ) این موضوع را با خبرگزاری فرات (ANF) ارزیابی کرد و گفت که دولت در هر منطقه کوردستان جنگ ویژه‌ای به راه انداخته است. آیسل آیاو گفت: «سیاست‌هایی که انجام می‌شود با توجه به مناطق مختلف متفاوت است، در نسیبین و دِریک، سیاست‌ها علیه بدن زنان و زنان جوان از طریق مقامات رسمی انجام می‌شود و در قوسر مفهوم جنگ روانی علیه زنان توسط به دام انداختن زنان در داخل خانه انجام می‌گیرد. پس از فرآیند خودمدیریتی ، با تنها گذاشتن زنان، سعی در گسستن روابط اجتماعی و جداسازی آنها از یکدیگر دارند. ما این روابط اجتماعی و احساسات حمایتی را که سعی در قطع کردن آن دارند، تقویت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم سیاست‌های جنگ ویژه علیه زنان انجام شود.»

سیاست‌های جنگ ویژه در سرتاسر مردین وجود دارد

آیسل آیاو از برگزاری یک فعالیت قوی در راستای فعالیت‌های ۲۵ نوامبر در قوسر خبر داد و گفت: «در چارچوب کمپین  «با ژن، ژیان، آزادی» جنبش زنان آزاد، فعالیت‌های زیادی در ترکیه و کوردستان انجام می‌شود. در هر منطقه با هماهنگی زنان شهر طرحی تهیه شده است.»

تلاش برای توزیع مواد مخدر

آیسل آیاو از تشویق جوانان به مصرف مواد مخدر در سال‌های اخیر در مردین خبر داد و گفت، فروشندگان مواد مخدر در قوسر توسط دولت دیده نمی‌شوند و اظهار داشت: «از فیلم‌ها مشخص است که فروشندگان مواد مخدر در این شهر حتی به زنان جوانی که به دبیرستان می‌روند نیز می‌رسند و از طریق تهدید و باج گیری آنها را مجبور به انجام آنچه می‌خواهند، می‌کنند. آيسل آیاو با بيان اينكه نيروهای امنيتی كه اقدام به مبارزه با مواد مخدر كرده‌اند هيچ اقدامی در قبال فروشندگان مواد مخدر انجام نمی‌دهند، گفت: «يكی از موضوعاتی كه در شهر مردين با آن برخورد می‌شود، تلاش برای توزيع مواد مخدر است.»

آیسل آیاو گفت: «هدف ما تقویت روابط اجتماعی از هر نظر است. برای این کار حتی پس از حوادث ۲۵ نوامبر نیز به کار خود ادامه می‌دهیم. با سیاست‌های جنگ ویژه علیه زنان و جوانان روبرو خواهیم شد.