ما خیابان‌های پاریس را مملو از جمعیت می‌کنیم

جنبش زنان کورد فرانسه( TJK-F) و جامعه دموکراتیک کورد فرانسه(CDK-F) به کشتار پاریس اشاره کرده و گفتند: « ما از همه زنان و مردم کورد و دوستانشان می‌خواهیم که در ۶ ژانویه خیابان‌های پاریس را پر کنند.»

جنبش زنان کورد فرانسه (TJK-F) و جامعه دموکراتیک کورد در فرانسه (CDK-F) در خصوص کشتارهای پاریس بیانیه‌ای صادر کردند و خواستار شرکت در این تجمع مرکزی شدند.

 در این بیانیه موارد زیر بیان شد:

سه زن انقلابی کورد سکینه جانسر (سارا)، فیدان دوغان (روژبین) و لیلا شایلمز (روناهی) در ۹ ژانویه ۲۰۱۳ در پاریس، پایتخت فرانسه توسط اتحاد فاشیست حزب عدالت و توسعه - حزب حرکت ملی و با دست اطلاعات ترکیه میت کشته شدند.

در یازدهمین سالگرد کشتار پاریس در ۹ ژانویه، ما از رفقای خود سارا، روژبین و روناهی با احترام و عشق یاد می‌کنیم، با احترام به یاد آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم و قول خود را برای اجرای انقلاب زنان تکرار می‌کنیم.

سال گذشته، در دهمین سالگرد کشتار، جنبش زنان کورد فرانسه با پیشاهنگی رفیق اوین گویی با شعار «راز دولت را فاش کنید! به ۱۰ سال معافیت مجازات پایان دهید» قرار بود اعتراضی برگزار کنند، اما در جریان چنین تدارکی، دومین کشتار پاریس اتفاق افتاد و رفقای ما اوین گویی، عبدالرحمن قزل و میر پرور در پاریس به قتل رسیدند.

اگرچه ۱۱ سال از کشتار ۹ ژانویه گذشته است، اما هنوز «راز دولتی» موجود در پرونده حذف نشده است. دولت فرانسه علیرغم اینکه دولت فاشیست ترکیه را به خاطر این کشتار محاکمه نکرد، زمینه را برای کشتار دوم در پاریس نیز فراهم کرد. دومین قتل‌عام که در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ رخ داد، ادامه منافع و سیاست‌های فاسد دولت فرانسه و اتحاد فاشیستی حزب عدالت و توسعه- حزب حرکت ملی است. دستور دهندگان قتل‌عام و قاتلان روشن هستند، آنچه مشخص نیست عدالت دولت فرانسه در قبال مردم کورد است. اگر دولت فرانسه نمی‌خواهد در این کشتار شریک باشد، باید تصمیم محرمانه بودن پرونده را لغو کند، کشتار دوم پاریس را یک قتل‌عام سیاسی بداند نه یک حادثه قضایی.

بیایید دور رهبرمان جمع شویم

کشتارهای ۹ ژانویه و ۲۳ دسامبر به عنوان بخشی از سیاست‌های نسل‌کشی علیه مردم کورد و علیه جنبش آزادی زنان کورد سازماندهی شد. عینی‌ترین مصداق آن، سیاست انزوا و ایزولاسیون علیه رهبر ماست. نظام امرالی نشانه عینی ستم بر کوردها است.

رهبر ما کشتار ۹ ژانویه را دومین کشتار درسیم تعریف کرد و با بیان اینکه «به سکینه حمله کردی، انگار به من حمله کردی» به هدف از این کشتار اشاره کرد که در مورد نسل‌کشی کوردها است، بنابراین روشن شدن این دو قتل‌عام سبب آزادی جسمانی رهبرمان می‌شود. بنابراین مهمترین وظیفه ما جمع شدن دور رهبری،افزایش مبارزه و مقاومت است.اصرار بر پارادایم رهبرمان که جهانی می‌شود اصرار بر انسانیت است.مثل سکینه، روژبین، روناهی و اوین... پارادایم رهبر ما حول آزادی زنان باعث ایجاد ترس در نیروهای هژمونیک شده است، بنابراین پیشاهنگان جنبش زنان کورد مورد حمله قرار می‌گیرند، چون زنان مقاوم و آزاد آلترناتیوی در برابر دولت‌های مردسالار سرمایه‌داری ایجاد می‌کنند و به چراغی برای مردمی که بر زندگی شرافتمندانه و آزاد اصرار دارند، تبدیل می‌شوند.

در ۶ ژانویه خود را به پاریس برسانید

ما به عنوان پیروان رفقای خود که در ۶ ژانویه و ۲۳ دسامبر شهید شدند، در برابر نیروهای توطئه‌گر که به زنان، مردم و ارزش‌های انسانی حمله کردند، بر آزادی پافشاری می‌کنیم. اصرار بر مبارزه برای آزادی زنان، اصرار بر تقسیم رمزهای نظام سلطه مردسالار است. بنابراین، انقلاب زنان انتقام ما خواهد بود.

 امروز روز زیر سوال بردن تبعیض جنسی، نظامی‌گری، نژادپرستی و بی‌عدالتی است. عدالت، آزادی و دموکراسی با مقاومت حاصل می‌شود. به همین دلیل است که قبل از هر چیز ما زنان از مردم کورد و همه دوستان خود می‌خواهیم که در ۶ ژانویه خیابان‌های پاریس را پر کنند.

اطلاعات زیر در رابطه با مکان و زمان برگزاری تجمع ارائه شد:

۶ ژانویه ۲۰۲۴ ساعت: ۱۰:۰۰

مکان: Gare du Nord