مادران در تحصن برای عدالت: ما باید انزوا را بشکنیم، از تحصن‌ها حمایت کنیم

مادران شرکت‌کننده در تحصن برای عدالت اعلام کردند که باید انزوای مطلق تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شکسته شود و از همه خواستند تا از این تحصن حمایت کنند.

اعتراضات و فعالیت‌ها در بسیاری از مراکز در سراسر جهان در چارچوب کمپین "آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد" که در ۱۰ اکتبر علیه انزوا و عدم اطلاع‌یابی از وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که به مدت ۳۴ ماه است از وی اطلاعی دریافت نمی‌شود، راه اندازی شد، ادامه دارد. زندانیان پ‌ک‌ک و پاژک در زندان‌ها نیز در ۲۷ نوامبر دست به اعتصاب غذای دوره‌ای زدند. بستگان زندانیان نیز در ۶ شهر تحت رهبری انجمن همبستگی خانواده‌های زندانیان (TUAY-DER) به تحصن برای عدالت ادامه می‌دهند.

مادرانی که به شرکت در تحصن برای عدالت در شهر آمد ادامه می‌دهند ، با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

"بیایید با هم به این ظلم پایان دهیم"

مریم سویلو، مادر آمینه کایا که در زندان بسته زنان باکرکوی استانبول محبوس است، به فشارهای وارده بر زندانیان در زندان‌ها توجه کرد و گفت: «آنچه زندانیان را در زندان سرپا نگه می‌دارد، مبارزه و روحیه آنهاست. از آنجایی که من نیز ۹ سال در زندان بودم، شرایط آنجا را به خوبی می‌دانم. انزوای اعمال شده بر زندانیان انزوای بسیار شدیدی است. به یمن اراده و مبارزه‌ای که زندانیان نشان می‌دهند، دشمن نمی‌تواند اراده کسی را بشکند. هدف و اراده زندانیانی که در چهاردیواری محبوس شده‌اند مشخص است و این اراده آنها را سرپا نگه می‌دارد. قهرمانان ما مانند مظلوم دوغان و کمال پیر زنجیره وحشت را شکستند و زندان‌ها را به آکادمی تبدیل کردند. امروز دشمن با استفاده از هر روشی انزوایی باورنکردنی را بر زندانیان تحمیل می‌کند. همه باید به خوبی بدانند که کلید صلح و آزادی، رهبر خلق کورد آقای عبدالله اوجالان است. تا رهبر کوردها آزاد نباشد، نه مردم ترکیه و نه مردم خاورمیانه آزاد نخواهند بود. امروز همه در انزوا هستند، این مردم نباید در مقابل این وضعیت ساکت بمانند. ما به عنوان مادران کورد با هر ظلمی مخالفیم. از اینجا نظام و کوردهایی که به دشمن خدمت می‌کنند را فرامی‌خوانم. نوبت این ظلم‌هایی که ما با آن روبرو هستیم به شما هم خواهد رسید. کسانی که به ملت، هویت، سرزمین و مادر خود خیانت می‌کنند، روزی با این ظلمی که با آن روبرو هستیم، مواجه می‌شوند. این فراخوان من به همه بشریت است. بیایید، با کوردها متحد شوید، متحد باشید، بیایید با هم به این ظلم پایان دهیم.»

"زمانیکه عدالت فرا رسد ، همه آزاد خواهند شد"

اَسما سیداوغلو با بیان اینکه در این مراسم برای حمایت از مادران شرکت‌کننده در تحصن برای عدالت شرکت کرده است، گفت: «من به عنوان یک مادر کورد اینجا هستم تا حمایت کنم. امروز آمده‌ام از انسانیت، صلح، عدالت و آزادی حمایت کنم. من از همه مردم کورد می‌خواهم که حمایت کنند. امروز مردم کورد برای عدالت باید از یکدیگر حمایت کنند. با صدای قوی از سراسر کوردستان باید از این مقاومت حمایت کنند. این مقاومت ما برای عدالت است. زمانیکه عدالت فرا رسد، همه آزاد خواهند شد.»

"تا زمانی که انزوا شکسته شود به تحصن‌مان ادامه خواهیم داد"

صلحیه ساروهان مادر زندانی بیمار با بیان اینکه به عنوان مادر برای فرزندان خود مبارزه می‌کنند، گفت: «تنها درخواست زندانیان در زندان این است که از آنها حمایت کنیم. هدف زندانیان شکستن انزوای تحمیل شده بر رهبری و زندانیان است. امروز انزوای تحمیل شده بر رهبر آپو بر همه مردم کورد اعمال می‌شود. حکم پایان مجازات بچه‌های ما را بطور خودسرانه لغو می‌کنند و در یک سلول محبوس می‌کنند. ما به عنوان مادر خواهان عدالت و برابری هستیم. ما می‌خواهیم انزوای اعمال شده در زندان‌ها را بشکنیم. ۳ سال است که از رهبر آپو خبری دریافت نمی‌شود. تنها آرزوی ما این است که از اطلاعی در مورد وضعیت وی بشنویم و انزوای تحمیلی بر او را بشکنیم.»

آکلیمه حاناس با بیان اینکه تا شکستن انزوای مطلق اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به تحصن برای عدالت ادامه خواهند داد، گفت: «ما امروز اینجا هستیم تا انزوای مطلق را بشکنیم. یک انزوا تحمیلی بر رهبر ما وجود دارد. ما این انزوا را نمی‌خواهیم. ما می‌خواهیم رهبرمان آزاد باشد. بچه‌های ما با بدن خودشان در زندان‌ها مقاومت می‌کنند. آنها هم حقوقی دارند، ما می‌خواهیم همه خواسته‌ها و مطالبات زندانیان برآورده شود.»