"مبارزه ما برای زندگی آزاد محدود به یک روز نیست"

مبارزان ی‌پ‌ژ و ی‌پ‌گ با بیان اینکه هیچ انقلابی بدون زن به نتیجه نرسیده است، گفتند: «وظیفه ما گسترش مبارزه با روحیه رهبر آپو و تحقق وعده زندگی آزاد است.»

روژئاوا- روز جهانی زنان زحمتکش

به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زنان زحمتکش، زنان همچنان به مبارزه خود در هر زمینه‌ای ادامه می‌دهند. مبارزان و جانبازان یگانهای مدافع زن (ی‌پ‌ژ) و یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) ارزیابی‌هایی را به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زنان زحمتکش انجام دادند.

مزگین ادریس: «به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زنان زحمتکش، یاد و خاطره مبارزان زن شهید را با احترام و قدردانی گرامی می‌دارم. زنان جهان بدانند که ۸ مارس به راحتی پذیرفته نشد. در سال ۱۸۵۷، ۱۲۹ زن در کارخانه‌ای در نیویورک سوزانده شدند. صدها زن خود را فدای این مبارزه کردند. برای من معنای بسیار متفاوتی دارد. هزینه هنگفتی پرداخت شد. همانطور که رهبر ما بیان نمودند نه فقط ۸ مارس، بلکه همه روزها باید روز زن باشد. به همین دلیل، قدرت‌های سلطه‌گر می‌خواهند زنان را تنها به یک روز محدود کنند و مبارزات زنان را تضعیف کنند.

برای روشن شدن تاریخ، زنان باید از تلاش‌های خود صیانت کنند. من معتقدم این اتفاق در ۸ مارس رخ خواهد داد. بنابراین مقاومت زنان یک مقاومت تاریخی است. زنان تحت پیشاهنگی ی‌پ‌ژ به مقاومت خود ادامه می‌دهند. این واقعیت که انقلاب روژاوا یک انقلاب زن است، گواه این موضوع است. آرین، اوستا، زهرا، سُرخین، آزادی و هزاران شهید ما این انقلاب را بی‌باکانه و شجاعانه رهبری کردند. جنبش آزادی زنان در شخص آنها قوی‌تر شد. به ویژه قیام ژن، ژیان، ئازادی در روژهلات کوردستان در سراسر جهان تأثیر زیادی داشت. همانطور که رهبر ما گفتند قرن بیست و یکم قرن زن خواهد بود.»

لالش یزیدی: «در گذشته، هیچ سازمان، هیچ حزب، هیچ عالمی رویکرد درستی به آزادی زنان نداشته است. کار مقدس زنان از تاریخ تا به امروز همواره وارونه ارزیابی شده است. به همین دلیل زنان ضعیف نشان داده شدند. رهبر آپو در برابر نقشی که نظام برای زنان قائل شد، پارادایم خود را بر آزادی زنان بنا نهاد. زنان بر اساس پارادایم رهبری در هر زمینه‌ای مبارزاتی پیشگامانه انجام می‌دهند. رهبری راه آزادی را به ما نشان دادند. به همین دلیل است که ما با محبت فراوان به رهبر پایبند هستیم.»

رودی آمد: «۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش از نظر تاریخی بسیار مهم و معنادار است. امروز زنان در کوردستان و خاورمیانه مبارزه بزرگی انجام داده‌اند و انقلاب کرده‌اند. زنان در هر دوره‌ای نیروی خلاق و مؤثر بوده‌اند. هیچ انقلابی بدون زن به سطح آزادی و دموکراسی نمی‌رسد. در واقع ما مدیون زنان هستیم. زنان الهه حقیقت هستند. از تاریخ تا به امروز، جامعه به شکل خشونت‌آمیزی در شخص زنان مورد هدف قرار گرفته است. زیرا زن نماد جامعه بود و به تمام معنا مورد ستم قرار می‌گرفت. با این حال، زنان با وجود همه فشارها و حملات هرگز دست از مقاومت برنداشتند. زنان نقش مهمی در مبارزه جامعه برای آزادی دارند. مبارزه به سطح بالایی رسیده است. امروز زنان در سراسر جهان در چارچوب پارادایم رهبر آپو گرد هم آمده و با هم در برابر نظام مردانه مقاومت می‌کنند. ما هزاران شهید در راه توسعه خط آزادی زنان داده‌ایم و همچنان می‌دهیم. البته آزادی آسان نیست، هزینه بسیار سنگینی برای آن پرداخت می‌شود. وظیفه ما در این مبارزه این است که با یاد و خاطره رفقای زن شهیدمان و با روحیه رهبر آپو، مبارزه را گسترش دهیم و به وعده‌ زندگی آزادمان جامه عمل بپوشانیم.»