مجلس زنان حزب دمکراتیک خلق‌ها کارزار خود را در منطقه مرمره ادامه می‌دهد

مجلس زنان حزب دمکراتیک خلق‌ها در چارچوب کارزار خود تحت هنوان نه به فقر زنان، دیدارهای خود را با اهالی و ساکنان منطقه مرمره آغاز کرده است. در همین رابطه هیات حزب دمکراتیک خلق‌ها با پلتفرم زنان بورسا دیدار کرد.

مجلس زنان حزب دمکراتیک خلق‌ها در چارچوب کارزار خود با عنوان نه به فقر زنان، دیدارهای خود با زنان را ادامه می‌دهد. هیات حزب دمکراتیک خلق‌ها در این چارچوب با اعضای پلتفرم زنان بورسا در هتلی در بورسا دیدار کرد. در این دیدار پروین بولدان، عایشه آجار باشاران سخنگوی مجلس زنان این حزب، اوزلم گوندوز سخنگوی مشترک کمیسیون سازماندهی حزب دمکراتیک خلق‌ها، زلیخا گولوم نماینده پارلمان و بسیاری از اعضای کمیسیون زنان در این نشست مشارکت کردند.

عایشه آجار باشاران سخنگوی مجلس زنان حزب دمکراتیک خلق‌ها در ابتدای این نشست سخنرانی کرده و به فعالان زنی که روز گذشته در میدان تاکسیم دست به آکسیون زده بودند درود فرستاده و گفت: ما به کرات در حالی که نمی‌توانیم زنان و عدالت را در کنار هم ببنیم و همیشه شاهد بی‌عدالتی هستیم، می‌بینیم که مبارزه زنان به تنهایی می‌تواند حاکمیت هژمون مردان را از میان بردارد. همه ما مشاهده کرده‌ایم که فقر به بخشی از حیات زنان تبدیل شده است. راه حل رفع فقر نیز مبارزه مشترک است. باشاران  در بخش دیگری از سخنرانی خود در این نشست ضمن اشاره به کسانی که در مادیماک به قتل رسیده‌اند نیز اظهار داشت: متاسفانه ترکیه به سرزمین قتل‌عام‌ها تبدیل شده است. علیه این بی‌عدالتی‌ها زنان هیچگاه دست از مبارزه بر نمی‌دارند.

رویاهای دنیزها ناتمام باقی نخواهد ماند

پروین بولدان نیز در ابتدای سخنان خود ضمن درود به زنان زندانی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت که در مبارزه برای دست‌یابی زنان به حقوقشان هیچگونه تبعیضی وجود ندارد. ما در اینجا مبارزات دنیز را گرامی می‌داریم نسبت به مبارزات و آرمان‌های وی تعهد خودمان رانشان می‌دهیم. برای بازخواست از عاملان قتل‌عام ما مبارزه خود را تا آخرین نفس ادامه می‌دهیم. ما اجازه نمی‌دهیم که رویاها و اهداف دنیزها ناتمام باقی بماند. رویاهای دنیز‌ها همان رویاها و اهداف ما هستند.

بولدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره قتل‌عام مادیماک در ۲ ژوئیه نیز اظهار داشت: ۲۸ سال پیش ۳۳ نویسنده، هنرمند و ۲ کارمند هتل به شیوه‌ای وحشیانه به قتل رساندند. یاد و خاطره تمام کسانی که در این واقعه به قتل رسیده‌اند را گرامی می‌داریم. در مقابل تلاش‌ها و فعالیتهای آنان سر تعظیم فرود می‌آورم. ذهنیت این قتل‌عام از قتل‌عام‌های مرعش، چوروم، گازی، گزی و ۱۷ هزار نفری که در جریان پرونده فاعلان مجهول به قتل رسیدند، از قتل‌عام پرسوس، آنکارا جدا نیستند. از نظر ما این جرایم علیه بشریت بوده و باید مشمول مرور زمان واقع نشود.  آنها نمی‌توانند زمان را متوقف کنند.

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنرانی خود در این باره اظهار داشت که حزب دمکراتیک خلق‌ها با بر اساس نمایندگی برابر خود را سازماندهی کرده و سیاست‌ورزی می‌کند. ما نمایندگی مبارزه مشترک زنان را بر عهده داریم. هیچ زنی باقی نخواهد ماند که صدای ما را نشنود. به همین دلیل مدت زمان زیادی است که ما کارزار خودمان را برای عدالت و نه به فقر زنان آغاز کرده‌ایم. این دیدار نیز به ما جسارت و نیرو می‌بخشد.

حاکمیت از میان می‌رود

بولدان در بخش دیگری از سخنرای خود اظهار داشت که دیدارهای صورت گرفته به ما نیرو می‌دهند و عزم ما را راسخ تر از گذشته می‌کنند. ما شاهد فساد حاکمیت از درون هستیم و سرانجام می‌بینیم که حاکمیت از میان می‌رود. در نتیجه آن سایه فقر گرسنگی و بیعدالتی نیز می‌تواند کنار برود. غیر از بخش کوچکی که نزدیک به حاکمیت هستند، میلیونها نفر که در این کشور زندگی می‌کنند با فقری تاریخی روبرو هستند.

حملات نشان دهنده عمق فساد حاکمیت است

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که زنان در تمام میادین زندگی با ادبیات هژمون مردان بر زنان مواجه بوده و در ادامه افزود: زنان در کارهایی مشارکت دارند که هیچگونه امنیتی ندارند، با خشونت و جرم در محیط کار روبرو می‌شوند. و خصوصا شاهدیم که کودکان در معرض آسیبهای بیشتری قرار می‌گیرند. جرایمی که در محیط کار و جامعه علیه زنان روی می‌دهند، جرایم سیاسی هستند. حاکمیت تلاش می‌کند با القای ترس، سرکوب و استثمار و احساس عدم امنیت، هژمونی مردانه خود را همچنان تحمیل کند. با درهم شکستن نیرو و اراده زنان تلاش می‌کند تا به پیروزی برسد. اما لازم است که حاکمیت بداند که زنان در پیگیری خواست‌های خود قاطعیت داشته و مبارزه را گسترش می‌بخشند.

پروین بولدان در خاتمه سخنان خود اظهار داشت که نیروی سازماندهی زنان می‌تواند حاکمیت را در هم بشکند. اگر در مقابل دستاوردهای زنان حملات افزایش پیدا کنند، باید بر این نکته واقف بود که حاکمیت به دلیل ضعف خود دست به چنین حملاتی زده است. اما دستاوردهای ما، جسارت ما ترس در دل حاکمیت می‌کارد. زنان هیچگاه در مقابل حاکمیت سر تسلیم فرود نمی‌آورند. ما میادین زندگی را در اختیار سیستم مردانه قرار نمی‌دهیم. هر روز باید بتوانیم میدان مبارزه را گسترش بدهیم. بعد از این سخنرانی پروین پولدان و دیگر اعضای این هیات با کارگران ریسندگی و بافندگی در این منطقه دیدار کردند.