مجلس زنان پ‌ی‌د در اروپا ۵مین کنگره‌ی خود را برگزار کرد

مجلس زنان پ‌ی‌د در اروپا ۵مین کنگره‌ی خود را برگزار کرد، در تصمیمات اتخاذ شده در این کنگره بر مبارزه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تأکید شده است.

مجلس زنان حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) در اروپا در شهر گلزنکیرشن  آلمان ۵مین کنگره‌ی خود را برگزار کرد، سالن برگزاری کنگره با عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زنان پیشگام مبارزات آزادی‌خواهانه و انقلاب روژآوا مزیین شده بود.

اعضای جنبش زنان کورد و زنان روژآوا و نمایندگان سازمان‌های آلمانی در این کنگره حضور داشتند.

کنگره با سرود ای رقیب و ادای احترام به شهدا آغاز شد، پس از انتخاب مجلس، ارزیابی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در رابطه با زنان توسط مزگین احمد قرائت شد.

به نمایندگی از جنبش زنان کورد در اروپا، کزبان‌ دوغان سالروز میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تبریک گفت و اعلام نمود زنان کورد با فلسفه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به امید زنان جهان تبدیل شده‌اند.

به نمایندگی از کنگره ستار، فیضه‌ عشاد‌ این کنگره را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شهدا و جنبش آزادی‌بخش تبریک گفت و اعلام نمود، زنان قادر هستند خود را قوی‌تر نمایند، لازمه‌ی آن نیز مبارزات قوی‌تری است.

سپس گزارش مبارزات سیاسی دو سال گذشته قرائت شد و شرکت‌ کنندگان نیز پیشنهادات و نظرات خود را ارائه کردند.

سپس ویدئویی در رابطه با انقلاب روژآوا پخش شد.

سپس ۲۴ نفر از اعضای کمیته‌ی اجرایی تشکیلات زنان پ‌ی‌د در اروپا انتخاب شدند و سپس جمع‌بندی کنگره اعلام شد.

سپس در جمع‌بندی مقرر شد نواقص و کاستی‌ها برطرف شوند، همچنین خانواده‌های کورد پناهنده‌ی اروپا را ترغیب و تشویق کنند تا از فرهنگ و زبان خود حفاظت نمایند و همچنین کارهای تشکیلاتی در زمینه‌ی زنان را افزایش دهند.

همچنین برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بر شرکت در تمامی راهپیمایی‌ها و تجمعات و دیگر کنش‌ها‌ تأکید شده است.

با شعار «شهدا نمی‌میرند» و «زنده باد رهبر آپو» و «ژن، ژیان، آزادی» این کنگره به پایان رسید.