من از مبارزات زنان کوردستان متحیر شدم

جولیا یاوریس دبیر زنان حرفه‌ای جوان که از پرو در کنفرانس جهانی جوانان که توسط شبکه «جوانان تاریخ می‌نویسند» در پاریس حضور یافته است، گفت: «من از مبارزات زنان کوردستان متحیر شدم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.»

بیش از ۶۰ سازمان جوانان از سراسر جهان در کنفرانس جهانی جوانان که توسط شبکه «جوانان تاریخ می‌نویسند» در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد، شرکت کردند.

دبیر زنان جوان حرفه‌ای جولیا یاوریس که از پرو در این کنفرانس شرکت کرده بود، درباره این کنفرانس اظهار داشت: «من به عنوان عضوی از فدراسیون زنان بومی، کشاورزان ملی و حرفه‌ای پرو در کنفرانس شرکت کردم. من دبیر ملی جوانان هستم و به دلیل دعوت جنبش کورد به این کنفرانس آمدم. من مبارزات زنان کوردستان را تحسین کردم و بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. در جریان کنفرانس ضد سرمایه‌داری در بوگوتای کلمبیا، من این فرصت را داشتم که با آنها ملاقات کنم.

ما متوجه شدیم که این روزها زنان نه تنها در آمریکای لاتین، بلکه در سراسر جهان و به ویژه در خاورمیانه در حال مبارزه هستند. همه می‌دانند که ما مردمان متفاوت، مردم بومی با زبان‌ها، سنت‌ها و فرهنگ‌های مختلف هستیم. اما این مانع از پیوستن ما به کشورهای دیگر در خاورمیانه، آمریکای جنوبی و مرکزی و کل جهان نخواهد شد. برعکس ما در واقع در حال ایجاد شبکه‌ای از اتحادها هستیم. این کنفرانس و جنبش جوانان به ما کمک می‌کند تا گرد هم بیاییم و پیام بزرگی به همه زنانی که آماده مبارزه هستند بدهیم. زنان از سرزمین خود دور هستند، ما برای احیا و حفظ حقوق زنان فقیر می‌جنگیم و در عین حال برای محافظت از سرزمینی که متعلق به ماست مبارزه می‌کنیم.

به همین دلیل من به عنوان یک دختر محلی اینجا هستم و تمام توانم را از طریق این کنفرانس به شما می‌دهم. من می‌گویم ما در مبارزه با نظام سرمایه‌داری تنها نیستیم، برعکس با هم در مقابل جهان ایستاده‌ایم و با قدرت دادن به یکدیگر متحد می‌شویم. من به همه زنان می‌گویم که به مبارزه خود ادامه دهید و با قدرت و شجاعت مبارزه کنید. نگذارید نظام ما را از هم بپاشد و ما را نابود کند. بیایید به رفقایمان یاد بدهیم که با این نظام مبارزه کنند، خودمان را قوی کنیم و به آنها نشان دهیم که به عنوان یک زن می‌توانیم با نظام مبارزه کنیم و خودمان را قوی کنیم.»