منبع قدرت ی‌پ‌ژ پارادایم رهبری است

روژهلات عفرین عضو فرماندهی کل ی‌پ‌ژ اعلام کرد که سرچشمه مقاومت و مبارزات ی‌پ‌ژ الگوی رهبر خلق کورد است.

روژهلات عفرین، عضو فرماندهی کل ی‌پ‌ژ، دستگیری رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به معنای تسخیر زبان، فرهنگ و هویت دانست و گفت: «با توطئه، نظام نسل‌کشی عمیقتر شد.»

روژهلات عفرین، یکی از اعضای فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

روژهلات عفرین با یادآوری اینکه رهبر خلق کورد ۲۵ سال است که به طور جسمانی در زندان است، اما فلسفه او در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: «حمله به رهبر آپو حمله به همه کسانی است که قلبشان با رهبر آپو است، فلسفه او را پذیرفتند، خود را با پارادایم رهبری آپو سازماندهی کرده‌اند، یعنی حمله به ارزش‌های بشریت است. نظام‌های سرمایه‌داری، دولت‌های سلطه‌گر در مقابل زندگی خلق‌ها با صدا و فرهنگ و زبان و کرامت خود ممانعت می‌کنند. آنچه در مقابل این امر مبارزه کرد، فلسفه رهبر آپو بود.»

خواستند مانع مبارزات هویتی شوند

روژهلات عفرین این حمله را علیه خواست مردم کورد برای صلح و دموکراسی دانست و گفت: «آنها با توطئه بین‌المللی می‌خواستند جلوی مبارزات هویتی، فرهنگی و زبانی مردم را بگیرند و نظام نسل‌کشی عمیقتر شد. توطئه بین‌المللی توطئه‌ای است برای نابودی زبان‌ها ، تخریب فرهنگ‌ها و انکار.»

انقلاب روژاوا به فلسفه او بستگی دارد

روژهلات عفرین بر اعتراضات در برابر توطئه بین‌المللی تاکید کرد و در ادامه گفت: «هر کس و همه نیروهایی که نام رهبر آپو را شنیدند، در رابطه با پرونده او مبارزه کردند. قیام مردم، فریاد مادران، کسانی که بدن خود را به آتش کشیدند، در جهان به صدایی تبدیل شدند. بازداشت رهبر آپو مانند بازداشت هویت، فرهنگ و زبان تلقی شد. انقلاب روژاوا با فلسفه رهبر آپو به این مرحله رسید. اگر امروز ما می‌توانیم از دستاوردهای خود محافظت کنیم، سازماندهی خود را قوی کنیم، نمی‌توان این موضوع را از تلاش و مبارزه رهبر آپو در این خاک جدا تلقی کرد. مبارزه ۲۰ ساله رهبر آپو در روژاوا، با روشی بود که در برابر سیستم، در برابر ظلم و ستم تسلیم نشد و سیستم را ارزیابی کرد. رهبر آپو در روژاوا انقلابی بسیار قوی را راه اندازی کرد. از احساسات قوی میهن‌دوستی تا سازماندهی جنبش زنان، همه بخش‌های جامعه بر اساس فلسفه رهبر آپو خود را ارزیابی کردند.»

ی‌پ‌ژ با پارادایم رهبری جنگید و بزرگ شد

روژهلات عفرین با بیان این که ی‌پ‌ژ با پارادایم رهبر خلق کورد خود را سازماندهی کرد، بزرگ شد وجنگید، گفت: «ی‌پ‌ژ پارادایم رهبر آپو، آزادی او و شناخت خود، را برای خود به عنوان اساس قرار داد. اگر آزادی نباشد، سازماندهی وجود نخواهد داشت، اگر سازماندهی نباشد، زندگی وجود نخواهد داشت ، اگر زندگی نباشد، دفاع نیز وجود نخواهد داشت. در این چارچوب ی‌پ‌ژ با فلسفه رهبر آپو معیارهای مبارزه و زندگی را برای خود مشخص کرد. ی‌پ‌ژ در مبارزه علیه دولت ترکیه و داعش منبع مقاومت و قدرت مبارزه خود را از پارادایم رهبر آپو گرفت. اگر علیرغم همه حملات امروز ما می‌توانیم دستاوردهای خود را حفظ کنیم، این به دلیل عمیق شدن در پارادایم رهبر آپو است.»

او با دفاعیات خود توطئه را خنثی کرد

روژهلات عفرین در ادامه به انزوای شدید رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و تاکید نمود، شرایط شدید انزوا به دلیل ترس نیروهای سلطه‌گر و اشغالگر ناشی از انتشار سخنان رهبر آپو است. روژهلات عفرین گفت: «سال‌ها حبس رهبر آپو در زندان امرالی و ممانعت از ملاقات با وکلا و خانواده وی به دلیل ترس از قدرت پارادایم ایشان است، بنابراین در شخص رهبر آپو بیش از ۴۰ میلیون نفر، زبان، فرهنگ و هویت یک خلق منزوی می‌شود.»

مردم خواستار آزادی و دموکراسی هستند

روژهلات عفرین عضو فرماندهی کل ی‌پ‌ژ با تاکید بر اهمیت کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» و بیان اینکه مردم با صدای بلند خواستار آزادی و دموکراسی هستند، گفت: «زنان این امر را رهبری می‌کنند. آنها در شخص رهبر آپو به آزادی رسیده‌اند، رستگاری خود را یافته‌اند. از راهپیمایی تا مقاومت در زندان و اعتصاب غذا، مبارزه‌ای بی‌امان برای شکستن انزوای رهبر آپو در جریان است. نه تنها خلق کورد، همه کسانی که تحت فشار، ظلم و اشغال هستند، همه کسانی که خود را در مبارزه رهبر آپو می‌بینند، از او صیانت می‌کنند.»