مرادی: ما نباید در قبال حبس رهبر آپو سکوت کنیم

آتوسا مرادی، فعال امور زنان به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان واکنش نشان داد و گفت: «باید از طریق خیزشگری و فعالیت‌های حقوق بشری در قبال حبس رهبر آپو سکوت نکنیم.»

انزوای شدید تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و گروگان‌گیری وی در زندان امرالی از سال ۱۹۹۹ ادامه دارد، بویژه کماکان ۳ سال است که هیچ اطلاعی از وضعیت وی دریافت نمی‌شود. این وضعیت واکنش خلق کورد، فعالان و آزادی‌خواهان و نیروهای دموکراتیک را به دنبال داشته است. در راستای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد و حل مسئله کورد، ۱۰ اکتبر کمپینی تحت عنوان «آزادی برای عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» در بیش از ۱۰۰ نقطه جهان راه‌اندازی شد که به اشکال گوناگون ادامه دارد. حمایت از این کمپین از سوی اقشار روشنفکر، سیاست‌مدار و دموکراتیک و آزادی‌خواهان جهان بویژه خلق کورد روز به روز در حال گسترش است.

آتوسا مرادی، فعال امور زنان بعنوان یک فعال زن در گفتگو با آرین‌ تی‌وی از این کمپین حمایت کرد و بر لزوم خیزشگری و فعالیت‌ها در راستای تحقق آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کرد.

متن کامل مصاحبه به شرح زیر است؛

جناب آتوسا مرادی همانطور که می‌دانید بیش از دو سال است که وکلا و خانواده آقای عبدالله اوجالان نتوانسته‌اند به امرالی رفته و با ایشان دیدار کنند. لذا از سلامت جسمانی ایشان اطلاعی در دست ندارند. ارزیابی شما در این مورد چیست؟

مشخصا با زندانی‌کردن جسمانی رهبر آپو نتوانسته‌اند فلسفه رهبر آپو را محصور کنند. هم‌اکنون این فلسفه به آلترناتیو و راه‌حلی برای خلق ‌کورد مبدل شده و می‌بینیم که در خیزش‌های داخل ایران همه مردم نه تنها در کوردستان بلکه از کورد و عرب گرفته تا آذری و بلوچ و فارس همه شعار «ژن، ژیان، آزادی» را سرمی‌دهند. این شعار بیانگر فلسفه رهبر آپو است. ما فرد فردِ کورد باید با اتحاد و از طریق خیزشگری و فعالیت‌های حقوق‌بشری در قبال حبس رهبر آپو سکوت نکنیم.

سوال: برای این منظور، چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

باید بکوشیم که اتحاد داشته باشیم و با برقراری ارتباط با سازمان‌های حقوق‌بشری بتوانیم فشارها بر رهبرآپو را کاهش دهیم. با این کارها، دیگر دولت‌ها نخواهند توانست در قبال این مسئله سکوت اختیار کنند.