مراسم ۸ مارس در درسیم: در تمامی عرصه‌ها مبارزه را ارتقاع خواهیم داد

آیتن کوردو نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی در تجمع ۸ مارس در درسیم به سخنرانی پرداخت و اعلام نمود، زنان در تمامی عرصه‌ها مبارزه را ارتقاع خواهند داد.

با پیشگامی پلتفرم زنان درسیم طی تجمعی ۸ مارس گرامی داشته شد. آیتن کوردو نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و سودا کاراجا نماینده‌ی پارلمانی حزب کار دیلوک و نامزدهای ریاست شهرداری این شهر حضور داشتند.

سراب قهرمان به نمایندگی از پلتفرم زنان درسیم به سخنرانی پرداخت، از ۸ مارس به عنوان یک روز مهم و نماد مقاومت و مبارزه در برابر تبعیض و هر نوع فشار و خشونتی نام برد. همچنین تاکید کرد که حکومت حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ)-حزب حرکت ملی (م‌ه‌پ) به سیاست تبعیض و نقض حقوق زنان ادامه می‌دهد. برای خدمت به سیستم سرمایه‌داری‌ مردسالار به جنایت علیه زنان ادامه می‌دهد.

سودا کاراجا نماینده‌ی پارلمانی حزب کار دیلوک به تجاوز و اذیت زنان توسط نیروهای دولت توجه کرد و اعلام نمود که زنان را مفقودالاثر می‌کنند و اخیرا یک دختر دانشجو مفقودالاثر شده است.

آیتن کوردو نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی به زندانیان شرکت کرده در اعتصاب غذا درود فرستاد و گفت: «تا زمانی که مسئله‌ی کورد از طریق دمکراتیک حل نگردد، رفتارهای نادمکراتیک ادامه خواهند داشت. تحت عنوان «منطقه‌ی امنیت ویژه» در تمامی مناطق شهر پایگاه و مقر ایجاد می‌کنند و سعی می‌کنند شهر را خالی از سکنه کنند.»

سپس گفت: «به عنوان زنان درسیم همگی با هم هستیم، سازماندهی و مبارزات خود را گسترش خواهیم داد، به عنوان خلق کورد و خلق علوی با هم علیه هر نوع نسل‌کشی مبارزه می‌کنیم.»

همچنین اعلام نمود که علیه جنبش زنان کورد عملیات انجام می‌دهند اما نمی‌توانند ما را بترسانند، حکومت آ‌ک‌پ سعی می‌کند زنان را به خانه بازگرداند، اما هر روز و در همه‌جای‌ کوردستان و ترکیه مبارزه را گسترش خواهیم کرد.

این تجمع با انجام فعالیت هنری و پایکوبی به پایان رسید.